[MYSQL & PHP] LOAD DATA INFILE

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ni bot

ni bot

21/03/2009 21:11:00
Quote Anchor link
hee,

ik ben bezig om een csv bestand te importeren in mijn database, alleen dat moet uiteraard zo snel en kort mogelijk, dus ik kwam op het script om via een sql code een csv bestand te importeren

nadat gedaan te hebben geeft mijn linux bakkie een error op het scherm dat hij het bestand niet kan vinden Can't get stat of '/var/lib/mysql/data/upload/melk.csv' (Errcode: 2). Maar het bestand staat in '/var/www/ABM/data/upload/melk.csv'

Dit is het stukje code die ik gebruik!

LOAD DATA INFILE 'data/upload/melk.csv' INTO TABLE ophaal FIELDS TERMINATED BY ';' LINES TERMINATED BY '\r\n' (ophaalID, ophaalDatum, ophaalTemperatuur, ophaalKilo, gebruikersID, boerID)"

Alvast bedankt, ik heb er nog niet zoveel op google kunnen vinden hier van! Wel wat alleen niet echt bruikbaar!
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 21:29:42
 
Noppes

Noppes

21/03/2009 21:33:00
Quote Anchor link
Je dient het volledige path op te geven en dus niet het uit timboektie te bekijken..........
 
Ni bot

ni bot

22/03/2009 15:35:00
Quote Anchor link
het werkt ook niet als ik /var/www/ABM/data/upload/melk.csv doe!
mysl versie is 5.0 dus miss ligt het daar aan?
 
Noppes

Noppes

25/03/2009 18:18:00
Quote Anchor link
Lijkt mij stug, waarschijnlijk is het eerder een rechten kwestie.
 
Frank -

Frank -

25/03/2009 18:23:00
Quote Anchor link
Geef in elk geval het volledige en vooral het correcte pad op, met een half verhaal kan de database echt helemaal niets.

Noppes heeft waarschijnlijk gelijk, even Googlen op de foutmelding levert veel hits op die verwijzen naar problemen met de permissies. chmod het csv-bestandje even naar 777 en probeer het dan nog eens.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.