NOW() - Servertijd staat 1 uur achter

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

PH Piet

PH Piet

01/11/2011 10:56:55
Quote Anchor link
Ik ben bezig met een berichten systeem aan het maken.
Mijn probleem is dat de functie NOW() een uur te laat staat.
In mijn code heb ik het volgende staan:
setlocale(LC_ALL, array('Dutch_Netherlands', 'Dutch', 'nl_NL', 'nl', 'nl_NL.ISO8859-1', 'nld_NLD'));
Ik probeerde ook al onderstaande code, maar ook hiermee bleef de tijd een uur te laat.
date_default_timezone_set("Europe/Brussels");
Wat vergeet ik, wat doe ik fout?
Gewijzigd op 01/11/2011 11:00:12 door PH Piet
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 01:38:20
 
Jasper DS

Jasper DS

01/11/2011 11:03:56
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
if((mysql_query("SET lc_time_names = 'nl_NL'")) === false)
{

    echo 'fout met datum omzetting (query)';
}

?>


excuses, dit is toch niet wat je zoekt. Momentje.
Gewijzigd op 01/11/2011 11:04:36 door Jasper DS
 
Kees Schepers

kees Schepers

01/11/2011 11:05:45
Quote Anchor link
Bedoel je niet de functie NOW() in MySQL? Dat heeft niets met je PHP instellingen te maken maar of je server/MySQL instellingen. Je kunt de timezone bijvoorbeeld in je applicatie zetten door een query te versturen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SET time_zone = +1;


Je kunt ook een tijd zone als string opgeven in MySQL als bijv:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SET time_zone = 'Europe/Brussels';


Maar, dan moet wel de tijd zone tabel geinstalleerd zijn. Om de huidige tijdzones uit te lezen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
SELECT @@global.time_zone, @@session.time_zone;


En meer vind je hier: http://dev.mysql.com/doc/refman/5.5/en/time-zone-support.html
 
PH Piet

PH Piet

01/11/2011 22:49:58
Quote Anchor link
Ik doe gewoon een INSERT INTO tbl_berichten met NOW() dan krijg ik in mijn database 2011-11-01 21:49:41... Das een uur te weinig
 
- SanThe -

- SanThe -

01/11/2011 22:54:57
Quote Anchor link
Lees de antwoorden nog eens door.
 
PH Piet

PH Piet

01/11/2011 23:16:28
Quote Anchor link
Gevonden!
Werk niet meer met NOW().
Bovenaan zet ik: date_default_timezone_set('Europe/Brussels');
En dan voor het juiste uur gebruik ik: $vDatum = date('c');
Toch bedankt jongens
 
Kees Schepers

kees Schepers

02/11/2011 00:23:44
Quote Anchor link
NOW() is niks mis mee anders hoor. Je moet het niet vergissen zoals het in de database staat want daar (als in PhpMyAdmin bijv) wordt het misschien met een andere tijdzone getoont.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.