nu + toekomst uit db halen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Christophe Rogiers

Christophe Rogiers

12/08/2007 01:27:00
Quote Anchor link
Hoikes,

Ik zou alle records willen oproepen waarvan het tijdstip nog bezig is, of waarvan het tijdstip nog moet komen. Het formaat van de tijd is DATETIME.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
$query = @mysql_query   ("     SELECT tijdstip
                               FROM dr_kalender
                               ORDER BY tijdstip ASC
                        ");


Alvast bedankt !
 
PHP hulp

PHP hulp

01/09/2024 05:10:19
 
Johan

Johan

12/08/2007 01:37:00
Quote Anchor link
Eh.. dat eerste.. Kan je dan niet gewoon zeggen SELECT tijdstip FROM dr_kalender WHERE tijd=$tijd ORDER BY tijdstip ASC

Dat andere weet ik niet.. kan je niet aangeven WHERE tijd >$tijd ?? daarvoor moet je ff op iemand met mysql kennis wachten ^^
 
Frank -

Frank -

12/08/2007 03:48:00
Quote Anchor link
> NOW() doet wonderen.

En ga in hemelsnaam geen @-jes gebruiken om fouten te onderdrukken, dan kun je beter je ogen sluiten. Alsof fouten dan niet plaatsvinden...

Ps. $query is wel een hele vreemde naam voor een resultset, $result lijkt mij voor de hand liggen. $query is namelijk helemaal geen query!
 
Jurgen assaasas

Jurgen assaasas

12/08/2007 11:01:00
Quote Anchor link
$query = "SELECT tijdstip FROM dr_kalender WHERE datumveld >= NOW() ORDER BY tijdstip ASC ";

Volgens mij is die order by niet nodig omdat ze standaard al ascending worden geschikt.
 
Christophe Rogiers

Christophe Rogiers

12/08/2007 16:29:00
Quote Anchor link
@Frank: bedankt voor je verduidelijking. het is inderdaad een result ipv query en de @ ga ik ook achterwege laten.

@Jurgen, bedankt voor je oplossing, dat werkt idd !

groetjes.
 
Frank -

Frank -

12/08/2007 16:32:00
Quote Anchor link
Jurgen schreef op 12.08.2007 11:01:
Volgens mij is die order by niet nodig omdat ze standaard al ascending worden geschikt.
Het is niet nodig, maar voor de duidelijkheid zet je dat er altijd bij.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.