Pagina herladen als ik op terug knop in browser druk

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Guido  -

Guido -

24/09/2023 18:07:22
Quote Anchor link
Hoi,

Als ik mijn contactformulier invul en verstuur wordt ik doorgestuurd naar een bedankpagina.

Echter, als ik op de terug knop in mijn browser druk komt het ingevulde formulier weer te voorschijn. Dat wil ik niet.

Dus heb ik onderstaande snippet gevonden en toegevoegd. Dit zorgt ervoor dat de vorige pagina herladen wordt als ik op de terug knop druk. Waardoor formulier dus leeg getoond wordt.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
if (window.performance.getEntriesByType('navigation')[0].type === "back_forward") {location.reload();}

Ik heb weinig verstand van JS, mijn vraag is of dit correct is en geen deprecated onderdelen bevat?
Ik las dat "navigation" deprecated is, maar ik weet niet of dit over het element uit mijn code gaat:
https://developer.mozilla.org/en-US/docs/Web/API/Performance

Guido

PHP hulp

PHP hulp

08/12/2023 17:38:18

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/09/2023 19:37:16
Quote Anchor link
Los het serverside op. Clientside kan je alles omzeilen.

https://en.wikipedia.org/wiki/Post/Redirect/Get

Adoptive Solution

Adoptive Solution

24/09/2023 20:00:48
Quote Anchor link
Ik gebruik deze code.

De middelste if heb ik zelf toegevoegd. Als je die gebruikt keer je terug naar de form pagina waar je vandaan kwam.

Als je de 2 regels comment // blijf je op dezelfde pagina.

Het werkt niet met bestanden uploaden. Daarvoor moet je eerst $_FILES verwerken voordat je onderstaande code uitvoert.

https://stackoverflow.com/questions/13889198/php-avoid-browser-reposting-post-on-page-refresh/13889283#13889283

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
<?php
session_start();

if( strcasecmp( $_SERVER['REQUEST_METHOD'],"POST" ) === 0 )
{

$_SESSION['postdata'] = $_POST;
    header("Location: ".$_SERVER['PHP_SELF']."?".$_SERVER['QUERY_STRING']);
    exit();
}

if ( !$_SESSION['postdata'] )
{

header("Location: ./");
    exit();
}

if( isset( $_SESSION['postdata'] ) )
{

$_POST = $_SESSION['postdata'];
    unset($_SESSION['postdata']);

}

?>

<!DOCTYPE html>
Gewijzigd op 24/09/2023 20:01:44 door Adoptive Solution

Guido  -

Guido -

24/09/2023 20:19:50
Quote Anchor link
@arien - dat zal betekenen dat ik mijn hele plugin moet ombouwen, omdat die gebruikt maakt van $_post methode.

@Adoptive Solution - Bedankt, maar het betreft een plugin van WordPress en het gebruik van PHP sessies wordt sterk ontmoedigd (WordPress heeft een zogenaamnde transients API voor tijdelijke opslag van data).

Ik heb nog geen oordeel gekregen over mijn JS fix?

Guido

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/09/2023 21:10:05
Quote Anchor link
Jawel hoor. Ik ben er kort en bondig in.

- Ariën - op 24/09/2023 19:37:16:

Guido  -

Guido -

24/09/2023 21:20:44
Quote Anchor link
Dit werkt ook, lijkt een betere browser support te hebben:

Code (php)
1
if (window.performance.getEntriesByType('navigation')[0].type === "back_forward") {window.location.href=window.location.href;}

Toevoeging op 24/09/2023 23:27:45:

Quote:

Deze methode gebruik ik al voor doorsturen na succesvol verzenden. Dus verversen vd pagina is ondervangen, alleen mijn vraag ging over terug naar vorige pagina.

Guido
Gewijzigd op 24/09/2023 23:28:35 door Guido -

Guido  -

Guido -

26/09/2023 07:49:15
Quote Anchor link
Hoi,

Ik maak dus al gebruik van Post/Redirect/Get en dat werkt prima. Ik zie dat mijn $_post global leeg is na verzenden van formulier.

De reden waarom formulier ingevuld is als ik op de terug knop druk komt doordat de waardes in geheugen van de browser blijven staan.. Is dat op een eenvoudige manier op te lossen? Ik kan autocomplete="off" toevoegen aan mijn formulier maar dat werkt niet optimaal in alle browsers merk ik.

Aanvulling: ik ben er achter dat dit met headers / de back/forward cache te maken heeft.

Guido
Gewijzigd op 26/09/2023 21:56:24 door Guido -

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.