Password box tekst laten verdwijnen bij klikken op veld

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bob Devlees

bob Devlees

14/07/2011 12:58:17
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb onlangs JQuery gebruikt voor een standaard tekst in een veld te zetten, wanneer je erop klikt verdwijnt deze tekst, klik je weer uit het veld en heb je niets ingevuld komt de standaard tekst er terug in . (vb Naam)

Nu wou ik hetzelfde doen met het veld Paswoord, maar het probleem is dat hij de standaard waarde ook als bolletjes weergeeft, ik zou hier liever een woord "Paswoord" willen zetten. Wanneer je er dan in gaat typen gaat hij wel bolletjes weergeven...

Weet iemand waar ik hier meer info over kan vinden? Heeft JQuery ook zo een functie, wnat ik vind het precies niet?

Thanks
 
PHP hulp

PHP hulp

18/04/2024 14:10:25
 
Kevin Ellen

Kevin Ellen

14/07/2011 13:02:05
Quote Anchor link
<input type="password"> zal altijd worden weergegeven als een wachtwoord. Je zult deze dan steeds moeten laten veranderen. Of anders er een box overheenleggen en als je daar op klikt, dat het dan verdwijnt en de wachtwoordbox hebt gefocussed.
 
The Force

The Force

14/07/2011 13:14:24
Quote Anchor link
Maak een <input type="text" /> en als iemand er op klikt dan verander je het type naar "password" met jQuery.
 
Bob Devlees

bob Devlees

14/07/2011 13:14:31
Quote Anchor link
Ik denk dat laatste niet echt een optie, als je dan wegklikt en je hebt iets ingevuld zie je terug de standaardwaarde?

Hoe kan ik een box "laten veranderen"?
 
The Force

The Force

14/07/2011 13:25:54
Quote Anchor link
Bob Devlees op 14/07/2011 13:14:31:
Ik denk dat laatste niet echt een optie, als je dan wegklikt en je hebt iets ingevuld zie je terug de standaardwaarde?

Hoe kan ik een box "laten veranderen"?

Eh nee. Je maakt gewoon een input type="text" aan, doet daar een click event op. Klikt iemand erop dan verander je met jQuery de type en haal je de tekst "wachtwoord" weg. Je kan er eventueel een focusout event aan toevoegen die er voor zorgt dat als een gebruiker het veld leeg laat dat deze dan weer veranderd in een type="text" met "wachtwoord" als value.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

14/07/2011 13:27:31
Quote Anchor link
Je kunt zoals The Force al zegt toch het type van het veld veranderen? Van in eerste instantie een text veld naar een password veld zodra de standaardwaarde veranderd is?

Edit: te laat, maar precies zoals hierboven gezegd wordt dus :-)
Gewijzigd op 14/07/2011 13:28:11 door Joren de Wit
 
Bob Devlees

bob Devlees

14/07/2011 13:52:23
Quote Anchor link
Hey,

Bedankt voor de reacties. Ik heb het nu laten veranderen van type met JQuery en dat lijkt het wel te doen!

thanks
 
Kevin Ellen

Kevin Ellen

14/07/2011 16:07:05
Quote Anchor link
Maar waarom zou je het willen? Iedereen weet al, als je bolletjes ziet staan dat het een wachtwoord is?
edit: typgriep.
Gewijzigd op 14/07/2011 16:07:49 door Kevin Ellen
 
Wouter J

Wouter J

14/07/2011 18:37:11
Quote Anchor link
En ik zou niet kiezen voor een klik event. Beter is een focus event te gebruiken. Dan werkt het gebruik van tab ook nog.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.