PHP accelerators?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frans Havema

Frans Havema

19/07/2016 15:52:06
Quote Anchor link
Beste,

Ik ben een tijdje bezig met PHP (als beginner) en wil nu aan de slag met PHP accelerators aangezien de prestaties nog niet helemaal zijn zoals ik deze voor ogen had.

Ik kan online een hele hoop extensies vinden, maar zie door de bomen het bos niet meer. Is er iemand die ervaring heeft met accelerators en deze ervaring kan delen? Ik ben vooral geïnteresseerd in welke accelerator het simpelst te implementeren is en dus het meest geschikt is voor een beginner. Ik hoor het graag!

Frans

- Ariën -:
Niet relevante link verwijderd
Gewijzigd op 12/08/2016 15:32:58 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

06/05/2024 03:30:52
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/07/2016 16:05:03
Quote Anchor link
Het ligt een beetje voor welk doeleinde en wat je wilt cachen.
Bekijk ook even de matrixen in dit artikel, sommige zijn ook verouderd inmiddels:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PHP_accelerators
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

19/07/2016 16:27:21
Quote Anchor link
PHP 7 geeft je al een stuk meer performance en je bent direct up to date. Verder vraag ik me af onder welk OS je jouw webserver hebt draaien en of dat dan thuis/op kantoor is of bij een hosting. igv een hosting: shared of een vps of?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

19/07/2016 17:02:09
Quote Anchor link
Als je nog beginner bent, zijn er waarschijnlijk heel veel andere verbeteringen die een hogere performance-winst opleveren dan accelerators. Begin maar eens een met het profilen van je webpagina's met eenvoudige tools zoals Google PageSpeed Insights. Dan zul je al gauw zien dat niet PHP maar iets anders je snelheid beperkt.

Is het toch echt PHP dat de snelheid beperkt — en bijvoorbeeld niet een berg slecht geschreven SQL-query's die je loslaat op een slecht ontworpen MySQL-database — dan zou ik APC (Alternative PHP Cache) gebruiken.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

19/07/2016 17:17:47
Quote Anchor link
Ward van der Put op 19/07/2016 17:02:09:
Is het toch echt PHP dat de snelheid beperkt ... dan zou ik APC (Alternative PHP Cache) gebruiken.

De vraag is in hoeverre dat brakke code sneller doet uitvoeren. Voorkomen lijkt mij dan beter dan genezen (oftewel: schenk aandacht aan het ontwerp, verkwist geen resources et cetera).

Of maak eerst inderdaad een analyse van de echte bottlenecks in plaats van het inzetten van een accelerator als een doekje voor het bloeden. De ketting is zo sterk als de zwakste schakel.
 
Frans Havema

Frans Havema

12/08/2016 10:02:34
Quote Anchor link
Zoals op die link staat **knip**. Probeer de opcode/bytecode te cachen.


- Ariën -:
Niet relevante link verwijderd
Gewijzigd op 12/08/2016 15:34:12 door - Ariën -
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/08/2016 14:32:14
Quote Anchor link
Beste Frans Havema,

Of kan ik je misschien beter Maarten de Ruiter noemen?

Spammen en de boel belazeren op deze website wordt NIET op prijs gesteld. In vrijwel iedere post die jij doet plaats je een (verkapte) link die telkens leidt naar hetzelfde bedrijf:

WR.nl Consultancy BV / WR Werving en Selectie
[email protected]
Maarten de Ruiter

Zogenaamd je voordoen alsof je een beginner bent en telkens even een linkje plaatsen naar je eigen websites is een vorm van oplichting die hier NIET wordt getolereerd! WR Werving en Selectie is een recruiter? Op deze manier lijkt het eerder op oplichting!

Toevoeging op 12/08/2016 14:32:54:

En succes met je linkbuilding ...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.