PHP file executen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tristan Frijters

Tristan Frijters

12/09/2011 14:46:37
Quote Anchor link
Beste,

Sinds een dag of twee probeer ik zelf een wiki op te zetten dmv de website MediaWiki. Het probleem dat zich nu voordoet is het volgende:


Na installatie van een van de extensies die ik op de wiki wil hebben (SocialProfiles) hoor ik de update.php file te runnen. helaas als ik hier op klik, opent dit bestand alleen maar een kladblok met de code erin.

Ik maak gebruik van het programma Xampp om een server op te zetten ( hierin zitten apache tomcat en mySQL geintegreerd).

als ik via mijn webbrowser naar de file ga (localhost/xampp/htdocs/Tristanwiki/maintenance/update.php) Geeft deze aan dat het object niet gevonden kan worden of dat het verboden is.

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen. Ik ben ten einde raad.

MVG,

Tristan
 
PHP hulp

PHP hulp

26/04/2024 05:24:44
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

12/09/2011 15:00:17
Quote Anchor link
Je moet dat script vanaf de command line runnen:
Onder windows is dat zoiets als "C:\Program Files (x86)\PHP\php.exe" -q "fysiekpadnaarscript"
 
Tristan Frijters

Tristan Frijters

12/09/2011 15:03:14
Quote Anchor link
dus dan in MSdos bijvoorbeeld :

"C:\Program Files\PHP\PHP.exe" -q "C:\Xampp\htdocs\TristanWiki\Maintenance\update.php" ?

Sorry als het een domme vraag is, ik ben een ongeloofelijke php leek
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

12/09/2011 15:09:34
Quote Anchor link
Juist, dat bedoelde ik.
 
Tristan Frijters

Tristan Frijters

12/09/2011 15:12:48
Quote Anchor link
Mijn dank is groot! ik ga het meteen proberen.

Toevoeging op 12/09/2011 15:13:29:

Mijn dank is groot! ik ga het meteen proberen.
 
Fabian M

Fabian M

12/09/2011 16:21:33
Quote Anchor link
Probeer eens:

"localhost/Tristanwiki/maintenance/update.php"
 
Tristan Frijters

Tristan Frijters

13/09/2011 07:56:00
Quote Anchor link
Heel erg bedankt allen!

Het is me uiteindelijk gelukt door het bestand te " openen met..." en dan te navigeren naar de php.exe file waar ik naar verwezen werd door jullie!
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.