php in iis

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Bart van der veen

bart van der veen

01/03/2008 11:27:00
Quote Anchor link
Dit gaat heel raar klinken, dat weet ik nu al. De casus is als volgt: wij proberen al een tijdje php+mysql op een iis server te installeren dit gaat opzich goed tot dat we extensions proberen in te laden (mysql gd2 enz).

feiten op een rijtje:
php werkt (c:/program files/php)
mysql werkt (c:/program files/mysql)
php.ini is aanpasbaar werkt ook (al werkt het dan alleen maar als we hem in c:/windows zetten, heeft mijn betere helft uitgevonden)

het gaat mis als ik de regel naar de de extention_dir probeer aan te passen, ze staat hier (c:/program files/php/ext) maar als ik dat invoer klapt mijn php eruit, maak ik er elk willekeurig ander pad van dan werkt het prima. (php dan, mysql_connect en andere functie natuurlijk niet)

Heeft iemand ook maar enig idee waar aan dit zou kunnen liggen. mij betere helft ziet er geen schot meer in (en die heeft er notabene voor gestudeerd)

in hoop op antwoord, bart.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bart van der veen
 
PHP hulp

PHP hulp

25/04/2024 19:08:19
 

01/03/2008 12:24:00
Quote Anchor link
een klein beetje off-topic, maar als je Zend Core download en installeert hoef niks in te stellen, de extensies die je wilt klik je gewoon aan.

al geprobeerd de extensie pad aan PATH toe te voegen.
 
Luc Zontrop

Luc Zontrop

01/03/2008 12:28:00
Quote Anchor link
Probeer eens de volgorde (in je php.ini file) van je extensies eens te veranderen, vooraan of achteraan. Dit helpt 'soms'
Kheb het ook al eens voor gehad dat deze oplossing hielp.
Hopelijk heb je hier iets aan
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.