PHP Mailer, waarde komt niet goed door in bericht?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Tim van Norde

Tim van Norde

31/03/2012 19:45:31
Quote Anchor link
Hallo,

Ik gebruik PHP Mailer omdat ik van de webhost SMTP Auth moet gebruiken. Dat is geen probleem.

Ik geef mensen de mogelijkheid in het formulier hun aanhef (Hr. Mvr.) aan te geven d.m.v. een radio button.

Als ik de waarde van de gekozen aanhef 'echo' komt er precies uit wat er uit moet komen. Stop ik de variabele echter in de body van het e-mailtje, komt er altijd een 0 te staan.

Heeft iemand dit eerder gehad?
De rest van de variabelen (textboxjes enz.) komen er wel normaal te staan.
 
PHP hulp

PHP hulp

09/05/2024 03:22:18
 

31/03/2012 20:00:06
Quote Anchor link
Kan je de relevante code laten zien?
 
Tim van Norde

Tim van Norde

01/04/2012 02:36:55
Quote Anchor link
Ik heb een class gemaakt met daarin een functie.
Ik roep de functie aan en geef de argumenten uiteraard door, zoals ik al zei komen de variabelen goed door aangezien ze er goed komen te staan als ik ze echo.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
$body = "<br/>" . $aanhef . " " . $voornaam . "wil graag een $offerteboeken<br/>
    Aantal personen: $aantal_personen - Waarvan kinderen: $kinderen<br/>
        //Meer tekst en sluiten
        ";

PHP mailer stuurt het als HTML mail.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

01/04/2012 08:30:11
Quote Anchor link
en waar is die class?
Waarom haal je $aanhef en $voornaam wel (netjes) buiten quotes en laat je de rest binnen quotes staan?
$aanhef is de enige die fout gaat (en de enige radiobutton)?
 
Tim van Norde

Tim van Norde

01/04/2012 17:24:29
Quote Anchor link
Ik had het complete bericht eerst even 'on netjes' gedaan om het zo maar te zeggen. Ik heb verschillende dingen geprobeerd. Ik heb nog één andere radio group die wel werkt.

Toen dacht ik dat, omdat ie de rest na de eerste break (<br />) wel laat zien, ik echt met <html> en <body> moest beginnen, wat ook niets uithaalde.

Niks blijkt uit te maken, ik zit al best lang met het probleem.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.