php select vakje fout (HELP aub)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rick geenidee

rick geenidee

05/03/2009 15:34:00
Quote Anchor link
ik zit met een probleem.
ik heb een webshop met klleding alleen ik wil er maten bij hebben ik heb nu dit al:
dit stuk is uit het tpl bestand:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
                   <tr>
                       <td width="35%" class="td_colored"><b>Maat:</b></td><td class="td_colored" width="75%">
                       <select size="1" name="Maat">
                               <option value="1" {if $smarty.post.maat == "1"}selected{/if}>1</option>
                               <option value="2" {if $smarty.post.maat == "2"}selected{/if}>2</option>
                               <option value="3" {if $smarty.post.maat == "3"}selected{/if}>3</option>
                       </select>





                       </td>
                   <tr>
                             {if $CONF.toon_nummer}
                             <tr>
                                  <td width="20%"><small><B>Artikelnummer:</b></small></td><td>{if !$artikelnummer}n.v.t.{else}{$artikelnummer}{/if}</td>
                             <tr>
                             {/if}
                                  <td colspan="2" class="stip_td"></td>

                                   <td colspan="2" class="stip_td"></td>
                             {if $opties}
                                    <tr>
                                    {$opties}
                                    <tr><td colspan="2" class="stip_td"></td>
                             {/if}
                               <tr>

                                      {if $prijs_van}<td width="35%" bgcolor="{$CONF.css.products_background}"><small><B>Van:</b></small></td><td bgcolor="{$CONF.css.products_background}"> <span class="prijs_van">&euro; {$prijs_van|number_format:"2":",":"."}</span></td><tr>{/if}
                                      <td width="35%" bgcolor="{$CONF.css.products_background}"><small><b>{if $prijs_van}{if $smarty.post.preform_recount}Totaalprijs:{else}Voor:{/if}{else}{if $smarty.post.preform_recount}Totaalprijs:{else}Prijs:{/if}{/if}</b></small></td><td bgcolor="{$CONF.css.products_background}"><span class="prijs" style="float:left;"> <div style="float:left;"> &euro;&nbsp</div> <div id="update" style="float:left; margin: 0px; ">{$prijs|number_format:"2":",":"."}</div></span></td>
                                       <tr><td colspan="2" class="stip_td"></td>
                                      <input name="NORMALPRICE" id="NORMALPRICE" type="hidden" value="{$prijs}">
                                      <input name="LASTUPDATEDFROM" id="LASTUPDATEDFROM" type="hidden" value="">
                             <tr>


  
                                 <tr><td colspan="2">
                                 <div align="left" id="loadingIndicator" style="float: left; padding: 4px; display: none;"><b>Een ogenblik geduld a.u.b.</div>
                                 <div align="right">  <input type=image src="{$URL}templates/images/leg_in_wagen.gif" name="bestel" title="Leg in winkelwagen">  </div></td>
                             </tr>
                         </table>
                    </div>

                    <!-- Product informatie, voor het toevoegen in het winkelmandje -->
                    <input name="productid" type="hidden" value="{$productid}">
                    <input name="indicatie" type="hidden" value="{$productnummer}">
                    <input name="gewicht" type="hidden" value="{$gewicht}">
                    <input name="maat" type="hidden" value="{$maat}">

                    <input name="preform_recount" type="hidden" value="true">
            </td>
            </tr>

en dit stuk uit het php bestand:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
                          // Toevoegen of updaten?
                          $query = $GLOBALS[ 'core' ]->sql->query( "SELECT * FROM winkelwagen WHERE userid = '".$GLOBALS[ 'core' ]->user[ 'hash' ]."' AND productid = '".intval( $_POST[ 'productid' ] )."' AND extra = '".@$extra."' AND interne_indicatie = '".$_POST[ 'indicatie' ]."' AND maat = '".$_POST[ 'maat' ]."'" );
                          $fetch = $GLOBALS[ 'core' ]->sql->fetch( $query );


                          if ( $GLOBALS[ 'core' ]->sql->num_rows( $query ) )
                                 $GLOBALS[ 'core' ]->sql->query( "UPDATE winkelwagen SET aantal = aantal+'".$_POST[ 'aantal' ]."', extra = '".@$extra."', product_gewicht = '".$_POST[ 'gewicht' ]."' WHERE userid = '".$GLOBALS[ 'core' ]->user[ 'hash' ]."' AND productid = '".$_POST[ 'productid' ]."' AND interne_indicatie = '".$_POST[ 'indicatie' ]."' " );
                          else
                                 $GLOBALS[ 'core' ]->sql->query( "INSERT INTO winkelwagen (id, userid, productid, aantal, extra, interne_indicatie, product_gewicht, maat) VALUES ('', '".$GLOBALS[ 'core' ]->user[ 'hash' ]."', '".intval( $_POST[ 'productid' ] )."', '".$_POST[ 'aantal' ]."', '".@$extra."', '".$_POST[ 'indicatie' ]."', '".$_POST[ 'gewicht' ]."', '".$_POST[ 'maat' ]."')" );

                          header( "Location: ".URL."index.php?module=winkelwagen" );

                       }

de bedoeling is dat mensen hun maat kunnen selecteren en dan dat die maat bij de database komt

maar het werkt niet ik heb van alles al geprobeerd maar ik kom maar tot hier kan iemand mij helpen?

ik weer niet wat er fout is ik ken dit script niet zo super goed

bij vragen zeg het ik heb dit heeel hard nodig
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Rick geenidee
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 16:20:01
 
Rick geenidee

rick geenidee

05/03/2009 18:02:00
Quote Anchor link
wil aub iemand me helpen heb het heel hard nodig

Gelieve Niet Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door rick geenidee
 
Richard Duinmayer

Richard Duinmayer

05/03/2009 18:08:00
Quote Anchor link
Waar heb je de webshop vandaan? Probeer daar eerst is iets meer informatie los te krijgen.
 
Rick geenidee

rick geenidee

06/03/2009 15:02:00
Quote Anchor link
ik heb het ergens gedonwload maar verders staat er niks op de site.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

06/03/2009 15:05:00
Quote Anchor link
Bied je huidige datamodel al de mogelijkheid om die maten op te slaan? Dat is het eerste waar je voor moet zorgen.

Het aanpassen van het formulier en het schrijven naar de database komt vervolgens later wel.
 
Rick geenidee

rick geenidee

06/03/2009 18:01:00
Quote Anchor link
ja, ik heb alles al in de database gezet want dat kan ik wel.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

06/03/2009 18:56:00
Quote Anchor link
En wat is het probleem nu dan precies? Wat gaat er fout, welke foutmelding(en) krijg je?

Je huidige code is nog wel gevoelig voor SQL injectie en daarmee allesbehalve veilig. $_POST variabelen direct in een query stoppen is nooit een slim idee...
 
Rick geenidee

rick geenidee

07/03/2009 13:42:00
Quote Anchor link
nou hij geeft geen foutmelding aan alleen hij doet gewoon niks helemaal niks
 
- SanThe -

- SanThe -

07/03/2009 13:56:00
Quote Anchor link
Zet dit bovenin je script.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php
error_reporting(E_ALL);
ini_set("display_errors", 1);

// rest
?>
 
Rick geenidee

rick geenidee

08/03/2009 16:35:00
Quote Anchor link
dan geeft hij niks aan
 
Rick geenidee

rick geenidee

13/03/2009 14:41:00
Quote Anchor link
kan iemand helpen?? ik heb geen error hij doet gewoon niks
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.