Productlisting in een kale joomla

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Snelle Jaap

Snelle Jaap

20/11/2015 09:40:43
Quote Anchor link
Ik wil een productlisting maken die op de homepage van een site word getoond. Nu werk ik met een kale joomla versie (dus extensies heb ik niks aan). Hoe kun je dit voor elkaar krijgen? Aangezien je alleen artikelen en categorien kan maken in het cms. Dan moet je dus per product een artikel maken, maar hoe lees je die waarden uit in een mooie tabel als alle informatie niet onafhankelijk in de database staat, maar als 1 geheel artikel?

Die artikelen (producten) in een loopje showen lukt wel, maar zoals ik het nu doe echo ik heel een artikel in bijvoorbeeld een content section. Niet onafhankelijk van elkaar bijvoorbeeld de: titel, specificaties, prijs etc.
 
PHP hulp

PHP hulp

11/05/2024 05:10:19
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

20/11/2015 14:25:26
Quote Anchor link
Producten zijn geen artikelen. De netste oplossing zou het schrijven van een aparte module (component) in Joomla zijn.

Wat je ook zou kunnen doen is het artikel component "knippen en plakken" als basis voor je eigen component (waarbij je het origineel niet inhoudelijk verandert). In de gekopieerde variant verricht je je product-specifieke aanpassingen.

Misschien is het tegenwoordig niet eens meer nodig om hiervoor het hele component over te nemen, maar enkel een of meer templates en zul je waarschijnlijk wat classes moeten schrijven om de gestructureerde productdata (die in een database staat opgeslagen?) op te halen.

Ik zou eerst eens de verschillende mogelijkheden onderzoeken, ik betwijfel dat jij de eerste bent die hier tegenaan loopt.

Hier zul je dus wel wat programmeerwerk en design voor moeten verrichten. (Ook als je vervolgens weer wilt zoeken in deze producten is het waarschijnlijk een goed plan om hier een component voor te maken)
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

20/11/2015 14:27:17
Quote Anchor link
Ja snap ik. Hoe ik het nu heb opgelost is het gebruiken van velden die niet worden ingevuld. Zoals bijvoorbeeld de alias van de author. Niet ideaal en 100% netjes, maar t werkt wel.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.