profiel pagina.. Hulp?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

3D BIM Add-on Developer

Als 3D BIM add- on ontwikkelaar bij KUBUS ontwikkel je add-ons (BCF Managers genaamd) voor de toonaangevende building information modeling (BIM) programma's Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD en Tekla Structures. BCF Managers maken gegevensoverdracht mogelijk tussen BIM-software en BIMcollab. Je werkt zowel aan de front- als aan de back-end. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein genoeg om als individuele ontwikkelaar invloed uit te kunnen oefenen en

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

Medior Mobile Developer iOS Amsterdam

Functie What will you be doing as Mobile Developer? As an iOS app developer you will work in a multidisciplinary team of app developers, web developers and designers. You will work on world-class apps that will be used by thousands of people. There is a lot of room for self-development on a technical and personal level. Together with the rest of the team you develop in the newest techniques and you go for the best quality. We work with Kotlin Multiplatform Mobile to develop hybrid apps and we guarantee quality with peer reviews, unit testing and we use a CI/CD.

Bekijk vacature »

Front end developer binnen de consultancy

Functie Je komt in een team met ambitieuze developers die de passie voor Front-End met jou delen. Samen ga je aan de slag met leuke en leerzame opdrachten. Het team heeft een eigen budget en financiën en zij bepalen zelf hoe dat besteed en investeert wordt. Je gebruikt tools als JavaScript, Node.js, React, Angular, Typescript en Vue.js wanneer je werkt aan de opdrachten. Daarnaast zul je veel leren van je collega’s en gezamenlijk een leuke tijd doorbrengen tijdens activiteiten zoals wintersport, hackatons en conferentiebezoeken. Je krijgt niet alleen de mogelijkheid Front-End te ontwikkelen, maar ook vooral jezelf. Dit kan behaald

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Doorontwikkelen van software; Ontwikkelen en testen van nieuwe functionaliteiten; Implementaties van nieuwe functionaliteiten en updates; Verzorgen van technische migraties naar nieuwe frameworks; Verwerken van incidenten. Hier ga je werken Onze klant, gevestigd in de regio Amsterdam, draagt bij aan het verbeteren van de veiligheid en efficiëntie van de Nederlandse infrastructuur door het ontwikkelen van afgemeten software oplossingen. Zo passen zij location intelligence toe om onderhoud en reparaties efficiënt te laten verlopen. Verder zorgen deze systemen dat incidenten zo snel mogelijk worden opgelost. Als Front-end Developer ben jij samen met je team betrokken met het (door)ontwikkelen van

Bekijk vacature »

Front-end Developer Magento 2/Wordpress

Voor het aantrekkelijk houden en steeds vernieuwen van de huidige websites en webshops en het meedenken in de marketing zijn wij per direct op zoek naar een ervaren Front-end developer met gedegen kennis van Magento 2 (webshops) en Wordpress (websites). Wat bieden wij jou Mooi salaris! Meteen op contract bij de opdrachtgever! Gezellig, Kempisch bedrijf! 35 uur per week! Auto van de zaak! Wie ben jij Van een front-end developer verwachten wij: Een afgeronde Bachelor ICT opleiding met profiel ICT & Media Design. Dat je in het bezit bent van een Magento 2 professional front-end developer certificaat; Je hebt ruime

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van Software Developer! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van ervaren

Bekijk vacature »

Applicatie ontwikkelaar

Functie omschrijving Zelfstandige applicatie ontwikkelaar gezocht voor familiair bedrijf in omgeving Rotterdam! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging en zoek jij een informele werkgever waar je zelfstandig kunt werken binnen een leuk IT team, lees dan snel verder want wie weet zijn wij op zoek naar jou! Binnen deze rol houdt jij je met het volgende bezig: Onderhouden en ontwikkelen van de IT systemen; Opzetten van Azure Cloud systemen, denk aan interfaces, hardware op de Cloud, webportalen of BI functies; Werken aan scripts binnen verschillende software applicaties, denk aan ERP en CAD; Ontwikkelen en implementeren van MS PowerApps

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Reduan kurtaj

reduan kurtaj

09/01/2014 20:31:52
Quote Anchor link
beste,

Momenteel werk ik aan een 'profiel' pagina..
hij deed het tot dat ik een tabel heb toegevoegt eraan, en de variable er in heb gezet.!

nu krijg ik een blanco pagina met de tekst:
Kan de pagina niet weergeven

HTTP 500


Meest waarschijnlijke oorzaken:
•Aan deze website wordt gewerkt.
•De website bevat een programmeerfout. <--- hier ga ik van uit!!! zou er misschien iemand even naar kunnen kijken? (a)

Alvast bedankt ;)

Dit is mijn code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
<?php
session_start();
include('conn.php');


# We zetten dit volledig bovenaan

    # errors weergeven

    ini_set('display_errors',1); // 1 == aan , 0 == uit
    error_reporting(E_ALL | E_STRICT);

    # sql debug
    define('DEBUG_MODE',true);  // true == aan, false == uit

    # functie voor sql debug

    function showSQLError($sql,$error,$text='Error')
    {

        if (DEBUG_MODE)
        {

            return  '<pre>Error: ' . $error . '<br />' . $sql . '</pre>';
        }

        else
        {
            return $text;
        }
    }

    
$sql = "SELECT id, username, voornaam, achternaam, email, leeftijd, sex, woonplaats, geslacht FROM users ORDER BY id DESC";
// we maken een query die alle topics ophaalt met hun gegevens

$resultaat = mysql_query($sql)or die(mysql_error());
// die query voeren we uit

  while($rij = mysql_fetch_array($resultaat)){
// hierboven slaan we alle resultaten op in een array genaamd rij
    
              <table align="center" width="100%" >
              <
tr><td class="subtitle" colspan="3">Profiel van: '.$rij['username'].'</td></tr><tr>
                <
td class="maintxt" width="15%"  height="18"><b>Gebruiker</b></td>
                <
td class="maintxt">'.$rij['username'].'</td>

                <
td rowspan="15" width="300" align="center" valign="top" class="maintxt">
                <
img src="avatar/big/1342642496.Silvio.png" name="targetimage" border=0 width=300 height=300>
                <
/td>
              <
/tr>

              <
tr>
                <
td class="maintxt" width="15%" height="18"><b>Naam</b></td>
                <
td class="maintxt">'.$rij['voornaam'].' '.$rij['achternaam'].'</td>
              <
/tr>
              
              <
tr>
                <
td class="maintxt" width="15%"  height="18"><b>E-mail</b></td>
                <
td class=maintxt>'.$rij['email'].' </td>
              <
/tr>

                      <
tr>
                        <
td class="maintxt" width="15%" height="18"><b>Leeftijd</b></td>
                        <
td class=maintxt>'.$rij['leeftijd'].'</td>
                      <
/tr>

              <
tr>
                        <
td class="maintxt" width="15%" height="18" nowrap><b>Geslacht</b></td>
                        <
td class=maintxt>'.$rij['sex'].'</td>
                      <
/tr>

                      <
tr>
                        <
td class="maintxt" width="15%" height="18"><b>Woonplaats</b></td>
                        <
td class=maintxt>'.$rij['woonplaats'].'</td>
                      <
/tr>
                    <
/table>
?>
Gewijzigd op 09/01/2014 20:56:37 door Reduan kurtaj
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 10:37:41
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/01/2014 20:44:00
Quote Anchor link
HTML kan je in PHP alleen gebruiken via 'print' of 'echo'. Zie lijn 37.
Of je kan de PHPtag ook afsluiten voor je HTML komt. Dat raad ik meer aan.

Topictitel aanpassen:
Gezien meerdere mensen op dit forum een fout niet kunnen vinden, wil ik je graag verzoeken een betere topictitel te bedenken. Deze kan je aanpassen door je bericht te bewerken.

Alvast bedankt
Gewijzigd op 09/01/2014 20:51:44 door - Ariën -
 
D B

D B

09/01/2014 20:50:28
Quote Anchor link
Zo te zien sluit je je laatste while ook niet af? Onderaan mis ik dus een }
 
Reduan kurtaj

reduan kurtaj

09/01/2014 21:12:23
Quote Anchor link
- Aar - op 09/01/2014 20:44:00:
HTML kan je in PHP alleen gebruiken via 'print' of 'echo'. Zie lijn 37.
Of je kan de PHPtag ook afsluiten voor je HTML komt. Dat raad ik meer aan.

Gezien meerdere mensen op dit forum een fout niet kunnen vinden, wil ik je graag verzoeken een betere topictitel te bedenken. Deze kan je aanpassen door je bericht te bewerken.

Alvast bedankt[/modedit]


D B op 09/01/2014 20:50:28:
Zo te zien sluit je je laatste while ook niet af? Onderaan mis ik dus een }




TnQ -Aar- en D B!!!!!

Hij doet het, de fout lag idd bij die } die ik vergeten was, en idd mijn html "echo'en" en mijn topic titel is verandert...
 
D B

D B

09/01/2014 21:18:27
Quote Anchor link
Je kunt ook na de regel van je while je php beeindigen met ?> en dan onder je html weer even openen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? } ?>


Zo hoef je minder te parsen en blijft je website sneller :) En je hoeft niet alles in een echo te plaatsen.
Gewijzigd op 09/01/2014 21:19:45 door D B
 
Reduan kurtaj

reduan kurtaj

09/01/2014 21:23:19
Quote Anchor link
D B op 09/01/2014 21:18:27:
Je kunt ook na de regel van je while je php beeindigen met ?> en dan onder je html weer even openen
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<? } ?>


Zo hoef je minder te parsen en blijft je website sneller :) En je hoeft niet alles in een echo te plaatsen.


In mijn html staat dus een stuk php, en ik vind het lelijk om tussen elke regel html
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php en ?>
te plaatsen.. en die } heb ik gewoon helemaal onderaan gezet!
 
Ivo P

Ivo P

09/01/2014 21:25:43
Quote Anchor link
Ik raad je aan om de error reporting aan te zetten in php.ini of .htaccess
Dan krijg je vaak iets als

Parse error on line x te zien ipv error 500
 
Reduan kurtaj

reduan kurtaj

09/01/2014 21:33:13
Quote Anchor link
Ivo P op 09/01/2014 21:25:43:
Ik raad je aan om de error reporting aan te zetten in php.ini of .htaccess
Dan krijg je vaak iets als

Parse error on line x te zien ipv error 500


bedankt voor de tip, maar als je kijkt zie je dat die aan staat :)!!

maar nu heb ik nog een vraag eigenlijk... of kan ik daar beter een nieuw topic voor openen??

hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ik bijv: http://www.mijnsite.nl/profiel?user=Username krijg en ook alleen de info van DIE gebruiker..
want nu heb ik namelijk alle gebruikers in me database op die pagina staan :(:(
 
- SanThe -

- SanThe -

09/01/2014 21:38:37
Quote Anchor link
Alleen de info ophalen van $_GET['user'].
 
D B

D B

09/01/2014 21:47:24
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?
$sql
= "SELECT id, username, voornaam, achternaam, email, leeftijd, sex, woonplaats, geslacht FROM users WHERE username = '". $_GET['user']. "' ORDER BY id DESC";
?>


Zoiets, pas op want ik gebruik nu de GET rechtstreeks uit de adresbalk, dit wil zeggen dat het totaal niet veilig is! Dit is alleen om aan te geven waar je dus de username zult moeten gaan gebruiken....
Gewijzigd op 10/01/2014 06:46:52 door D B
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/01/2014 21:56:42
Quote Anchor link
gebruik dus
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
mysql_real_escape_string($_GET['user'])


Houd wel in je achterhoofd dat de mysql_*() functies zullen verdwijnen, en dat je het beste kan overstappen naar de functiebibliotheek van mysqli of die van PDO.
 
Ivo P

Ivo P

09/01/2014 22:07:36
Quote Anchor link
In geval van een parse error wordt je script niet gestart.
Bijgevolg wordt je error reporting niet aangezet door php.

Daarom zei ik 'in .htaccess of php.ini'
 
Reduan kurtaj

reduan kurtaj

09/01/2014 22:32:47
Quote Anchor link
ik heb hem nu zo staan, maar krijg alweer die 'blanco' pagina...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$sql
="'SELECT id, username, voornaam, achternaam, email, leeftijd, sex, woonplaats, geslacht FROM users WHERE username = "'. mysql_real_escape_string($_GET['user']) . '" ORDER BY id DESC'"    
?>
Gewijzigd op 09/01/2014 22:38:45 door reduan kurtaj
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/01/2014 22:42:52
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
$sql
="SELECT id, username, voornaam, achternaam, email, leeftijd, sex, woonplaats, geslacht FROM users WHERE username = '". mysql_real_escape_string($_GET['user'])."' ORDER BY id DESC";  
?>

- Gebruik lieft voor queries double-quotes
- Gebruik voor strings in je SQL-code een single-quote.
- Zet een punt-komma op het einde ;
 
Reduan kurtaj

reduan kurtaj

09/01/2014 22:53:44
Quote Anchor link
Wat hou ik toch van php :'(

Notice: Undefined index: users in /mnt/webc/e2/15/53954115/htdocs/profiel.php on line 78 You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'FROM users WHERE username = '' ORDER BY id DESC' at line 1
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/01/2014 22:55:59
Quote Anchor link
$_GET['user'] bestaat niet.

Volgens mij typ je users in de URL-balk i.p.v. user
Een controle met isset() op $_GET['user'] lijkt me zeker niet onverstandig om dergelijke notices van ontbrekende GET-variabelen te mijden.
Gewijzigd op 09/01/2014 22:57:42 door - Ariën -
 
Reduan kurtaj

reduan kurtaj

09/01/2014 22:58:55
Quote Anchor link
$_GET['user']
$_GET['users']
$_GET['username']
$_GET['id']

allemaal al geprobeerd.. :(
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/01/2014 23:02:26
Quote Anchor link
Hoe roep je het script aan? Weet je eigenlijk wel hoe $_GET werkt?
Gewijzigd op 09/01/2014 23:02:41 door - Ariën -
 
Reduan kurtaj

reduan kurtaj

09/01/2014 23:05:54
Quote Anchor link
heb dit nu staan...
zal wss wel weer niet goed zijn, want ik krijg geen "profiel.php?users="
maar wel gewoon de informatie van de ingelogde persoon..

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php
 if(isset($_POST['users'])){
$sql ="SELECT id, username, voornaam, achternaam, email, leeftijd, sex, woonplaats, FROM users WHERE username = '". mysql_real_escape_string($_GET['users'])."' ORDER BY id DESC";
    // we maken een query die alle gebruikers ophaalt met hun gegevens
}else{
}


$resultaat = mysql_query($sql)or die(mysql_error());
// die query voeren we uit

  while($rij = mysql_fetch_array($resultaat)){
// hierboven slaan we alle resultaten op in een array genaamd rij
    ?>
 
Php knipper

php knipper

09/01/2014 23:09:01
Quote Anchor link
$_POST[] is niet $_GET[] regel 2
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/01/2014 23:09:33
Quote Anchor link
Reduan kurtaj op 09/01/2014 23:05:54:
want ik krijg geen "profiel.php?users="

Dat vul je toch in in de URL-balk?
Gewijzigd op 09/01/2014 23:10:23 door - Ariën -
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.