[review] Site voor schoolwerkstuk

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

Jules Kreutzer

Jules Kreutzer

06/10/2010 19:56:58
Anchor link
Ik ben bezig met een werkstuk voor school (Bedrijfs economie) en mag daar dus een site voor maken. Het is niet zomaar een site, want ik doe mee met een verkiezing op school waarbij degene die de beste website heeft gemaakt ook een website voor school mag maken.

De web pagina's zijn nog niet allemaal af en alleen de links onder de naam "Touch-It" zijn goed doorgelinkt. (Touch-It is de naam van onze mini onderneming)

hier de link: klikje hiero (url verwijderd)
(ik heb de webpaginas op een subdomein van mijn site geplaatst)

Opbouwende kritiek is natuurlijk altijd van harte welkom!!

Bedankt!

Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Wij gaan natuurlijk geen gratis gedownloade websites reviewen. De template is niet door jou gemaakt! en je schendt hierbij de intellectuele eigendomsrechten. Tevens gebruik je het Apple logo en een Naam welke al bestaat. De link is verwijderd. [/modedit]
Gewijzigd op 07/10/2010 09:43:50 door Bas IJzelendoorn
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 11:57:36
 
Jasper DS

Jasper DS

06/10/2010 20:05:40
Anchor link
hey

ik zou het even onder de validator steken :)
 
Joakim Broden

Joakim Broden

06/10/2010 20:45:27
Anchor link
Ik zou allereerst een ander logo nemen, hier krijg je problemen van als apple dit ziet.

Verder vind ik het logo er buiten vallen door dat de achtergrond wit is en er geen rand om heen zit, om de hele website zit een soort rand (netjes af gekaderd) en bij het logo zit geen kader. En het logo pas niet bij de website, alles is mooi bruin en logo blauw?
Gewijzigd op 06/10/2010 20:57:25 door Joakim Broden
 

06/10/2010 20:59:46
Anchor link
Templates keuren doen we hier niet aan.
En je hebt hem niet eens goed overgenomen.
Laat zien dat je wat kan. Steel niet klakkeloos alles, dat logo is ook van Apple, dat heb je dus ook gestolen.
Je hebt echt niks gemaakt (iig niets significant), je zou moeten uitgesloten worden van die wedstrijd.
 
- Mark -

- Mark -

06/10/2010 21:05:22
Anchor link
Hij is wat aan de smalle kant. 800 breed is niet echt meer van deze tijd. Tevens is het ontwerp/content nietszeggend. Je kunt niet direct zien waarover de website gaat en waar hij voor dient. Het merendeel van de mensen zal dan direct verder gaan. Mensen hebben nu eenmaal niet zoveel geduld over het algemeen. De verhouding tussen je linker navigatie balk en je content is ook erg krom. De navigatie balk springt eruit terwijl het de content moet zijn die als eerste de aandacht van de bezoeker trekt.
 
Dick oo

dick oo

06/10/2010 21:28:23
Anchor link
Leuke layout, niet mijn smaak..
Maar dat Apple logo hoort er niet by..

Twee logo's hoort niet naar mijn mening..
 
Niek s

niek s

06/10/2010 21:37:17
Anchor link
Hoe kunnen we een site keuren die nog niet af is ?
 
Dick oo

dick oo

06/10/2010 21:44:08
Anchor link
het gaat hier dus meer om het uiterlijk

ik vind het menu overigens erg slordig
 

06/10/2010 21:46:33
Anchor link
Henk en Annie op 06/10/2010 21:44:08:
het gaat hier dus meer om het uiterlijk

ik vind het menu overigens erg slordig


Waarom keuren we een template wat hij niet eens zelf heeft gemaakt maar van een andere website heeft afgetrokken?
 
Dick oo

dick oo

06/10/2010 22:47:20
Anchor link
linkje?
 
The Ultimate

The Ultimate

06/10/2010 22:55:14
Anchor link
Karl Karl op 06/10/2010 20:59:46:
Templates keuren doen we hier niet aan.
En je hebt hem niet eens goed overgenomen.
Laat zien dat je wat kan. Steel niet klakkeloos alles, dat logo is ook van Apple, dat heb je dus ook gestolen.
Je hebt echt niks gemaakt (iig niets significant), je zou moeten uitgesloten worden van die wedstrijd.


Ben het helemaal met Karl eens. Wat een schandalig trieste zooi is dit zeg! Schaamteloos meedoen aan een wedstijd en dan nog een beetje doen alsof je dit zelf hebt ontworpen. Pffff.....

Bovendien levert het ook nog een grove schending van intellectuele eigendomsrechten op.

Ik kan alleen maar smakelijk lachen bij de gedachten dat jij die wedstrijd wint. Wat voor een gedrocht of gejatte site ga je dan inleveren? Dat wordt een ramp! Of nog leuker: als de maker van de originele template of Apple op jouw website terecht komt en een legertje advocaten achter je aanstuurt. Dan weet je in ieder geval zeker dat je na je studie een mooie (studie)schuld hebt om af te lossen..... Whahaha....

En als dit een weerspiegeling is van hetgeen je geleerd hebt tijdens jouw studie kunnen ze die opleiding beter direct opdoeken!

Ik heb hier echt geen goed woord voor over....
 

06/10/2010 22:58:05
Anchor link
Henk en Annie op 06/10/2010 22:47:20:
linkje?


Ogen opendoen?

The Ultimate: Goed uitgelegd!
Gewijzigd op 06/10/2010 22:58:52 door
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

07/10/2010 00:55:29
Anchor link
Een kleine voetnoot: het apple logo mag wel gewoon gebruikt worden in deze context. Bovendien gaat het hier om een schoolproject, dus valt het niet onder nevenactiveiten of iets dergelijks. Logo mag derhalve wel gebruikt worden.

Maar verder, helemaal met zowel Karl als ook the Ultimate eens! Commerciele economie... pff wat stelt dat tegenwoordig nog voor?
 
Elio vp

Elio vp

07/10/2010 01:06:47
Anchor link
Quote:
Welkom op de site van Touch-It, een bedrijf gevestigd in nederland die producten van Apple verkoopt.

Je kan hier kiezen uit een van de menu opties aan de rechter kant, of even verder deze tekst lezen.


Menu aan de rechterkant?

Nu ben ik al aan het twijfelen of ik rechts en links goed geleerd heb vroeger...

En idd, een template overnemen zo zonder nog maar je best te doen om het niet te doen opvallen dat het gestolen is, is gewoon belachelijk.. Zorg er dan tenminste voor dat je de kleuren helemaal veranderd..

Ik zou zeggen.. succes verder met je studies.. :s


ps. Kvind zelfs die template lelijk..
Gewijzigd op 07/10/2010 01:09:52 door Elio vp
 
Jules Kreutzer

Jules Kreutzer

07/10/2010 18:55:45
Anchor link
Ik weet het, die site is nog niet af, en ik heb geen studie hiervoor gedaan, het enigste wat ik geleerd heb over html is via tutorials op internet. Voor een beginner is het niet zo slecht.

Als je weet dat het template van een andere site komt, dan moet je ook weten dat er al wat tekst staat op de pagina als je hem download. Er staat namelijk dat je de links naar freewebsitetemplates mag verwijderen en dat er niet terug hoeft worden gelinkt.
 
Jasper DS

Jasper DS

07/10/2010 19:06:35
Anchor link
je hebt er geen studie voor gedaan maar je moet het wel voor je studie maken? Wat klopt daar niet aan? :)
 
Pieter Jansen

Pieter Jansen

07/10/2010 19:53:28
Anchor link
Wat klopt daar niet ( niet ) aan? Want volgens mij ben je als commercieel econoom onder andere bezig nieuwe merken / producten / diensten te creeren. Al dan niet publiceren.

Dus het lijkt me vrij logisch dat een commercieel econoom ongeveer weet hoe een website werkt, of gemaakt wordt. Hij heeft de kennis er niet voor nodig, maar moet wel weten wat er voor nodig is. Groot verschil.

Toch blijf ik bij m`n originele punt: wat je aan het doen bent, Jules is gewoon verkeerd. Je mag die link weg halen, maar je mag hier niet verkondigen dat je die website zelf gemaakt hebt. Je hebt de teksten aangepast en de template op je eigen domein gezet, daar blijft het bij :)
 
Jules Kreutzer

Jules Kreutzer

07/10/2010 20:20:16
Anchor link
Ik zal mijn oprdacht een beetje verder uitleggen, het is een werkstuk voor bedrijfseconomie waar iedereen een ppt voor moet maken, omdat mijn leerkracht weer dat het mij leuk lijkt om eigen websites te maken, heeft hij gevraagt of ik er een voor het werkstuk van bedrijfseconomie wou maken. Omdat hij naderhand vroeg of ik mee wil doen aan een wetstrijd wat eigenlijk bedoeld is voor 6de jaars zij ik, ik wil wel eens proberen.

Weet ook dat ik pas over een klein maandje 16 wordt en dat ik als vervolgstudie waarschijnlijk de horeca in ga. Ik ga dus niet echt een studie voor het prgrammeren voor sites volgen...
 

07/10/2010 20:28:54
Anchor link
Jules Kreutzer op 07/10/2010 20:20:16:
Ik zal mijn oprdacht een beetje verder uitleggen, het is een werkstuk voor bedrijfseconomie waar iedereen een ppt voor moet maken, omdat mijn leerkracht weer dat het mij leuk lijkt om eigen websites te maken, heeft hij gevraagt of ik er een voor het werkstuk van bedrijfseconomie wou maken. Omdat hij naderhand vroeg of ik mee wil doen aan een wetstrijd wat eigenlijk bedoeld is voor 6de jaars zij ik, ik wil wel eens proberen.

Sowieso is het een opdracht die jezelf moet uitvoeren. Je moet niet wat van iemand anders pakken.
Wil je ook wat op je zinnen letten? Aan deze brij is geen touw aan vast te knopen.
Maar zeker, speciaal, bij wedstrijden en belangrijke opdrachten (profielwerkstuk) moet je dus zelf dingen maken. Anders doe je gewoon plagiaat plegen, ook al heb je toestemming dat je het mag gebruiken. En bij een wedstrijd speel je gewoon niet eerlijk / vals. Je toont aan dat je wat zou kunnen, zonder dat je het kan.

Jules Kreutzer op 07/10/2010 20:20:16:
Weet ook dat ik pas over een klein maandje 16 wordt en dat ik als vervolgstudie waarschijnlijk de horeca in ga. Ik ga dus niet echt een studie voor het prgrammeren voor sites volgen...

Het gaat om het principe.
 
Jasper DS

Jasper DS

07/10/2010 21:13:11
Anchor link
Jules Kreutzer op 07/10/2010 20:20:16:
Weet ook dat ik pas over een klein maandje 16 wordt en dat ik als vervolgstudie waarschijnlijk de horeca in ga. Ik ga dus niet echt een studie voor het prgrammeren voor sites volgen...


beste Jules,

dat argument vind ik nogal slecht. ik word mei volgend jaar 16 en ik volg wetenschappen. Ik heb dus ook nog nooit van mijn leven les gekregen over site's maken.

en zoals karl al zegt:
Karl:
Het gaat om het principe.
Gewijzigd op 07/10/2010 21:13:34 door Jasper DS
 
Jules Kreutzer

Jules Kreutzer

07/10/2010 21:24:01
Anchor link
Ja ik heb ook nog nooit
Les daarin gekregen...
 

Pagina: 1 2 volgende »

 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.