SELECT even getal

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Stefan Lochten

Stefan Lochten

10/04/2008 00:05:00
Quote Anchor link
ik wil een een query maken waarbij ik op id sorteer, maar dan alleen de even getallen, of oneven, is dit mogelijk?
 
PHP hulp

PHP hulp

11/05/2024 19:16:43
 
Frank -

Frank -

10/04/2008 00:07:00
Quote Anchor link
Een id betekent niks, je kunt hier dus ook niks mee bereiken. Hoewel, je kunt jezelf voor de gek gaan houden.

Volkomen zinloos! Vergeet dit idee en leg eens uit wat nu je probleem is, dan kunnen we daar een oplossing voor gaan zoeken.
 
Stefan Lochten

Stefan Lochten

10/04/2008 00:11:00
Quote Anchor link
maar is het mogelijk? ja of nee
 
Frank -

Frank -

10/04/2008 00:18:00
Quote Anchor link
Ja, tuurlijk. Maar wat denk je daarmee te bereiken? Een id betekent niks, 1 of 2, het maakt geen moer uit, deze "waarde" is waardeloos, zegt 10x niks. En nee, nummer 1 is niet ouder dan nummer 2, het heeft alleen een ander nummer. Het zegt niks, ook niet als jij vindt van wel. Dat is een gebrek aan SQL-kennis, maar dat komt vast wel goed.

Met de modulus kun je kijken of een getal even of oneven is. Dat is gewoon wiskunde.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frank -
 
Stefan Lochten

Stefan Lochten

10/04/2008 00:24:00
Quote Anchor link
ik wilde 2 menu's naast elkaar maken, het ene menu met alle items met een even id en de andere met een oneven id
 
Frank -

Frank -

10/04/2008 00:31:00
Quote Anchor link
Dat heeft met weergave te maken, niets met je SQL. Sterker nog, het is mogelijk dat je alleen maar oneven id's in je database hebt staan, gooi alle even id's maar weg. En dan? Maar 1 menu weergeven met alle onderdelen? Lijkt me geen goed plan. Een id wijst een uniek record aan, wat er in het record staat, dat is een heel ander verhaal, daar weet het id helemaal niets van af.

Database en weergave zijn 2 totaal verschillende dingen die helemaal niets met elkaar te maken hebben. Een probleem in de weergave kun je dus ook niet in je database gaan oplossen, dat is onmogelijk. Het is ook niet aan te raden, je maakt de boel onnodig complex.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

10/04/2008 09:04:00
Quote Anchor link
Als je twee menu's wilt maken die ongeveer even hoog zijn (was dat de bedoeling?) is het eenvoudiger om alle items op te halen en daarna te kijken hoeveel items je hebt. Die waarde deel je dan door twee, afronden en klaar. Als je wat meer info zou geven, wordt het veel gemakkelijker om gerichte hulp te bieden.
 
Jacco Engel

Jacco Engel

10/04/2008 10:04:00
Quote Anchor link
En mocht je niet willen wat jan zegt dan is het nog altijd beter er een menu id aan te koppelen (1 of 2 bijv) en op basis daarvan de items adhv daarvan ophalen.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.