selecteer record met 2 overeenkomsten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

HaasOnline XX

HaasOnline XX

08/05/2007 14:16:00
Quote Anchor link
Ik zit met een probleempje waarbij ik op het wereld wijde web geen oplossing voor kan vinden. Het gaat om het volgende; ik wil dat er een record in de database wordt geselecteerd dat voldoet aan 2 overeenkomstige waarden. Om even duidelijk de te maken wat ik wil even een (helaas niet werkend) voorbeeld:

SELECT * FROM tabel1 WHERE colomn1='X' AND WHERE colomn2='Y'

De record die geselecteerd moet worden moet dus de overeenkomsten met colomn1 en colomn2 hebben.

Túúrlijk kan ik de tabel parsen en zoeken naar de tweede overeenkomst, maar dan kan ik nog geen update commando geven. Kortom wil zoek een oplossing hiervoor. Wie weet hoe dit wel mogelijk is in 1 SQL statement.

Extra toelichting:
De table bestaat uit: colomn1, colomn2 en colomn3 ik moet dus colomn3 bewerken terwijl colomn1 en colomn2 de primaire (en unieke) waarden vormen.
 
PHP hulp

PHP hulp

29/03/2024 16:38:41
 
HaasOnline XX

HaasOnline XX

08/05/2007 14:19:00
Quote Anchor link
Dom dom dom dom. ik zie zonet wat het probleem is. als ik de tweede WHERE verwijder dan werkt het wel gewoon. Sorry jongens, dit topic mag nu alweer dicht van me.
 
Stefan van Iwaarden

Stefan van Iwaarden

08/05/2007 14:21:00
Quote Anchor link
jou query zou gewoon moeten werken als je de tweede where weghaalt.

daarnaast zou je eventueel misschien ook nog wat kunnen doen met subquery's? Moet je maar even zoeken als je deze nodig hebt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.