shoppingcart opslaan in database.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Henk de Vries

Henk de Vries

13/03/2012 18:16:55
Quote Anchor link
hallo,

ik ben op het moment bezig met een shoppingcart, maar loop tegen het volgende probleem aan.
Ik wil graag dat als je het product aan het winkelmandje toevoegd, dat het product in de database wordt gezet. Dit zodat als de klant uitlogd en later weer inlogd, nog steeds alle producten in het winkelmandje zitten.
maar ik weet niet hoe ik die data op moet slaan in de database en eventueel moet uitlezen. moet ik het opslaan als een array?, of is er bijv een andere manier?

ik hoop dat jullie me een beetje een zetje in de juiste richting kunnen geven

alvast thx
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 08:46:33
 
Jan Willem R

Jan Willem R

13/03/2012 19:34:55
Quote Anchor link
Ik zal zeggen gewoon op het moment dat ze een product willen toevoegen gelijk in de database zetten. Daarna is het een kwestie van wat je in die database wilt hebben en hoe je die wilt linken met elkaar.

Hieronder staat een link hoe je makkelijk via PHP in je database gegevens kan toevoegen:

http://www.w3schools.com/php/php_mysql_insert.asp
 
Henk de Vries

Henk de Vries

13/03/2012 22:19:37
Quote Anchor link
bedankt voor de tip :D ik ga het morgen proberen
 
Aad B

Aad B

13/03/2012 23:19:03
Quote Anchor link
In de database sla je geen array op maar product-regels (records per product). Je geeft een sleutel mee (klant_id??) en een datum. ALternatief, weliswaar eenvoudiger en ook makkelijker is natuurlijk een cookie met een wat langere levensduur. Bespaart je ook database vervuiling van onnodig veel nooit her/gebruikte winkelwagentjes.
 
- SanThe -

- SanThe -

14/03/2012 01:00:18
Quote Anchor link
Aad B op 13/03/2012 23:19:03:
ALternatief, weliswaar eenvoudiger en ook makkelijker is natuurlijk een cookie met een wat langere levensduur.


@Aad: Als ik mijn browser sluit worden standaard alle cookies verwijderd.

Is de klant ingelogd? Zo nee, dan is een cookie waarschijnlijk de enige optie. Want als je het in een database zet zul je toch moeten weten wie de klant is. Alleen op IP nummer checken houdt in dat dat mis gaat bij veel bedrijven en/of scholen. Die hebben vaak slecht één en hetzelfde IP nummer voor het hele bedrijf.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.