sIFR werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lead Webdeveloper

Als Lead webdeveloper bij KUBUS ben je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de webapplicatie en services van BIMcollab. In je rol als lead developer zoek je als vanzelf op een creatieve manier naar het optimum tussen benodigde implementatie-tijd, de performance van de applicatie en een snelle go-to-market van features, aansluitend bij onze geautomatiseerde test- en release train. Hierbij bewaak je in samenwerking met de andere senior ontwikkelaars in je team de architectuur van de applicatie en adviseer je de product owner over noodzakelijke refactoring om de onderhoudbaarheid van het platform te verbeteren. Ons

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een uitdagende werkgever in omgeving Waalwijk zijn wij op zoek naar een enthousiaste softwareontwikkelaar met kennis of ervaring met C# en SQL. In een uitdagende rol als C#.NET Developer werk je samen met een enthousiast en informeel team aan het bouwen van maatwerk software voor variërende klanten. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je houdt je bezig met het ontwikkelen

Bekijk vacature »

Java Developer

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Jij als developer gaat ons helpen onze producten verder te ontwikkelen en in te zetten in de markt. Op dit moment bestaat ons SaaS product uit 3 componenten die zowel los als in een pakket gekocht kunnen worden. Het gaat hier om een online kaartapplicatie, een workflow tool en een monitoring tool. Momenteel zijn wij 3 jaar geleden gestart met de ontwikkeling. De tech-stack waarmee we werken is voornamelijk Javascript, Vue.js en Python. Daarnaast gebruiken wij FaundaDB als database en werken we veel met GIS applicaties. De uitdaging die we momenteel hebben is dat we momenteel een intern team

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Hands-on Solution Architect / Software Architect (

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Solution Architect / Software Architect op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je werkt samen met gedreven DevOps teams, bestaande uit frontend, backend en middleware developers, testers, UX-designers. Samen met de teams ben je continu op zoek naar de beste oplossingen voor onze klanten. Als Solution Architect onderzoek

Bekijk vacature »

PHP Web Developer

Functie omschrijving Voor een klein softwarebedrijf in de omgeving Roosendaal, zijn wij op zoek naar een PHP web developer met een aantal jaar werkervaring. Wil jij graag werken aan in-house software projecten voor diverse klanten? Voel jij je prettige in een klein team developers, waar jouw inbreng enorm gewaardeerd wordt? Lees dan snel verder! Jouw werkzaamheden zien er als volgt uit: Je wordt verantwoordelijk voor de ontwikkeling van diverse applicaties. Dit kan de ene keer een online platform voor aanbiedingen zijn, en de andere keer een software pakket dat gebruikt wordt om interne processen te automatiseren. Het zijn stuk voor

Bekijk vacature »

Medior front-end developer gezocht (€3.300 -

Functie Wat ga je doen? Jij als front-end developer gaat werken binnen de teams van/voor onze klant. Je werkt in een team met starters en ervaren ontwikkelaars met allemaal 1 overeenkomst; passie voor het vak. Maak je een fout? Geen probleem, leer ervan en ga dan weer door. Door de variëteit aan werk kun je in verschillende omgevingen een kijkje nemen en jezelf dus snel ontwikkelen. Wat hebben we jou te bieden? • Uitdagende projecten bij mooie klanten (bij jou in de buurt, of binnenkort intern vanuit ons kantoor!) • Een jonge organisatie met talentvolle collega’s • Veel ruimte voor

Bekijk vacature »

Senior .Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

Lead Webdeveloper

As Lead Web Developer at KUBUS you are responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the web application and services of BIMcollab. In your role as lead developer you will naturally search for the optimum between the required implementation time, the performance of the application and a fast go-to-market of features, in line with our automated test and release train. Together with the other senior developers in your team you monitor the architecture of the application and you advise the product owner about necessary refactoring to improve the maintainability of the platform. Our development team

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en zou jij graag bij een platte maar informele organisatie werken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Alblasserdam zijn wij op zoek naar versterking op de afdeling Software Development! Als Fullstack react.js developer wordt je bij dit bedrijf onderdeel van de volledige ontwikkeling van requirement tot oplevering! Jouw focus ligt op de front end en alles wat daarbij komt kijken. Je gaat ontwerpen, ontwikkelen, testen en valideren. Je zult voornamelijk werken met React.js en Typescript. Maar ook Javascript, HTML en CSS komen aanbod. Daarnaast zal je ook regelmatig met de back

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »
Jesper Diovo

Jesper Diovo

11/01/2009 23:12:00
Quote Anchor link
Hoi,

Ik ben opnieuw bezig mijn website op te fleuren. En nu heb ik, wat mij betreft, een hartstikke leuk design gemaakt. Nu wil ik alleen nog dat de kopjes en de menu opties een mooiere lettertype krijgen d.m.v. sIFR.

In eerste instantie heb ik gewoon de laatste versie gedownload (2.0.7) en ben met de documentatie aan de slag gegaan. Toen ik klaar was en het uitprobeerde, kreeg ik gewoon geen resultaat. Nou, goed, ik probeerde te debuggen (niets...). Dus ging toen maar op zoek naar een andere versie. Gevonden, gedownload en de stappen weer gevolgd. Alles veranderd en het zou echt moeten werken, maar opnieuw doet het niets. Hier werkt zelfs de debug()-functie niet, dus ik begrijp niets van wat er nu gebeurt.

Ik heb drie javascript bestanden voor sIFR:
- een met zeg maar het framework;
- een met de config;
- een met de debug.

Die laatste werkt al niet, enfin, dat maakt niet uit, maar de andere twee wel. In de config heb ik de nodige dingen aangepast naar mijn eigen eisen (het is nog niet alles, de menu knoppen moeten er nog bij, maar ik wil eerst dat dit werkt):

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
var redring = { src: '/redring1969.swf' };

sIFR.activate(redring);

sIFR.replace(redring, {
  selector: 'h1',
  css: '.sIFR-root { sWmode:"transparent"; color: #000000; }'
});
sIFR.replace(redring, {
  selector: 'h2',
  css: '.sIFR-root { sWmode:"transparent"; color: #000000; }'
});


Ik heb niets veranderd in het frameworkbestand, dus daar hoeven we eigenlijk niet naar te kijken. In mijn index.php staan bovenaan de volgende bestanden 'geïnclude':

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<link rel="stylesheet" href="body.css" type="text/css" media="screen,projection" />
<link rel="stylesheet" href="js-sIFR/sifr-css.css" type="text/css" />

<script type="text/javascript" src="js-sIFR/sifr.js" type="text/css"></script>
<script type="text/javascript" src="js-sIFR/sifr-debug.js" type="text/css"></script>
<script type="text/javascript" src="js-sIFR/sifr-config.js" type="text/css"></script>


En helemaal onderaan, na alle HTML output staan nog wat replacements:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<script type="text/javascript">
//<![CDATA[
if(typeof sIFR == "function"){
    sIFR.bHideBrowserText = true;
    sIFR.replaceElement("h1", named({sFlashSrc: "js-sIFR/redring1969.swf", sColor: "#ffba00", sWmode:"transparent"}));
    sIFR.replaceElement("h2", named({sFlashSrc: "js-sIFR/redring1969.swf", sColor: "#ffba00", sWmode:"transparent"}));
    sIFR.debug();
};
//]]>

</script>


En dan hebben we nog de css:

Body.css (stukje):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
div#container div#container-left h1 {
    border-bottom: 1px dashed #d7d7d7;
    padding: 5px;
    margin: 0 0 0 15px;
    
    color: #ffba00;
    font-size: 18px;
}

div#container div#container-right h2 {
    border-bottom: 1px dashed #d7d7d7;
    padding: 5px 5px 13px 5px;
    margin: 0 0 0 15px;
    
    color: #ffba00;
    font-size: 12px;
}


sifr.css:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
@media screen {
  .sIFR-flash {
    visibility: visible !important;
    margin: 0;
    padding: 0;
  }
  
  .sIFR-replaced, .sIFR-ignore {
    visibility: visible !important;
  }
  
  .sIFR-alternate {
    position: absolute;
    left: 0;
    top: 0;
    width: 0;
    height: 0;
    display: block;
    overflow: hidden;
  }
  
  .sIFR-replaced div.sIFR-fixfocus {
    margin: 0pt;
    padding: 0pt;
    overflow: auto;
    letter-spacing: 0px;
    float: none;
  }
}

@media print {
  .sIFR-flash {
    display    : none !important;
    height     : 0;
    width      : 0;
    position   : absolute;
    overflow   : hidden;
  }
  
  .sIFR-alternate {
    visibility : visible !important;
    display    : block   !important;
    position   : static  !important;
    left       : auto    !important;
    top        : auto    !important;
    width      : auto    !important;
    height     : auto    !important;
  }
}

@media screen {

  .sIFR-active h1 {
    font-family: Tahoma;
    visibility: hidden;
    color: #ffba00;
    font-size: 18px;
  }

  .sIFR-active h2 {
      font-family: Tahoma;
    visibility: hidden;
    color: #ffba00;
    font-size: 12px;
  }

}


Het bestand redring1969.swf heb ik gemaakt zoals het moest via de documentatie: het bestand sifr-cs3-and-up.fla openen, daar de textbox dubbel beklikken en daarvan het lettertype veranderen (hier in 'Redring 1969'). Toen heb ik hem geëxporteerd als film .swf en opgeslagen als redring1969.

In het begin, toen ik nog niet met de flash bezig was maar alleen de js bestanden had geïnclude, verdwenen de h1 en h2 tags nog, maar toen ik er eenmaal mee aan de gang ging gebeurde dat ook niet meer....

Iemand die me kan helpen?

Edit: net nog even in bij de replacements het pad naar de flash file veranderd naar js-sIFR/redring1969.swf, hij zit namelijk in js-sIFR terwijl dit wordt afgedraaid in index.php dat een map hoger zit.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 11:09:19
 
PHP Newbie

PHP Newbie

11/01/2009 23:24:00
Quote Anchor link
En wat zegt Firebug?
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

11/01/2009 23:26:00
Quote Anchor link
Niets... Alleen als ik via de adresbalk javascript:sIFR.debug() wil afdraaien zegt 'ie dat debug() geen functie is, niets over dat sIFR geen object of iets is, dus het wordt blijkbaar wel uitgevoerd, alleen zie ik niks...
 
Niek Weevers

Niek Weevers

12/01/2009 09:00:00
Quote Anchor link
Weet je zeker dat alle paden kloppen? Kijk daar goed naar.

ps 2.0.7 is de beste versie tot nu toe en die moet perfect werken
 
Han eev

Han eev

12/01/2009 09:36:00
Quote Anchor link
Je gebruikt hier 2 versies door elkaar, je zegt 2.0.7 gedownload te hebben maar je hebt versie 3 gedownload. Want sifr-debug bestaat alleen in sifr 3, de syntax die je gebruikt in code blokje 1 hoort bij sifr 3, en blokje 3 hoort juist bij sifr 2 (dat onderaan in de content) dus je moet wel goed gebruiken welke je nu gebruikt ;) want je gebruikt ze nu door elkaar.

sifr3:
http://wiki.novemberborn.net/sifr3/How+to+use

sifr2:
http://wiki.novemberborn.net/sifr/How+to+use
 
PHP Newbie

PHP Newbie

12/01/2009 10:31:00
Quote Anchor link
En misschien is een linkje ook wel handig
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

12/01/2009 15:24:00
Quote Anchor link
@Han: dan heb je niet goed gelezen... Ik zei dat ik eerst versie 2.0.7 had gedownload, nadat die niet werkte heb ik die weggegooid en een andere versie gedownload, maar ook die werkt niet. Die wiki's heb ik overigens doorgenomen, maar dat helpt niet.

@PHP Newbie: de website is hier: http://www.dzjemo.nl/new/index.php

Edit: nou vooruit, ik heb nu alles helemaal opnieuw gedaan. Alle bestanden verwijderd en sIFR 3.0 Beta1 gedownload en via dit geconfigureerd. Nog steeds geen resultaat ;-).

Toch begin ik steeds meer te denken dat het flashbestand het gewoon niet doet, al zou - als sIFR het wel doet - de tekst verborgen moeten worden, wat ook niet gebeurd. Het enige wat ik met het flashbestand 'sifr.fla' doe is: dubbelklik op het witte scherm, er komt 'Bold Italic Normal' te voorschijn. Ook hier dubbelklik ik op. Ik verander het lettertype naar 'redring 1969' en typ ipv Bold Italic Normal een 'a' - zoals in de documentatie staat. Ik ga dan naar bestand > exporteren > film exporteren en sla hem op als redring1969.swf. Volgens de documentatie zou ik dan nog een heel menu moeten krijgen om allerlei instellingen te setten, maar die krijg ik niet. Kan aan mijn flash versie liggen (adobe flash cs3 professional?).

Ik begrijp er steeds minder van, stom ook dat hij geen errors geeft...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo
 
Niek Weevers

Niek Weevers

12/01/2009 16:55:00
Quote Anchor link
Nogmaals: gebruik gewoon 2.0.7
3 is nog in een beta.
Hierbij kun je de sifr.fla openen, dubbelklikken op de stage, lettertype aanpassen en exporteren (wel zorgen dat de customize_me.as en de dont_customize_me.as bestanden in dezelfde map staan).
Zet sifr.js in je map en gebruik de css en javascript code zoals ze in het voorbeeld staan. Dit moet gewoon werken
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

12/01/2009 17:20:00
Quote Anchor link
//

Edit: kan het er ook aan liggen dat dit bij mij null aangeeft?

Edit2: Oh, we hebben beeld!! Nu zie ik op de plek van de h1 en h2 alleen maar witte balken, en zegt firefox dat de films niet geladen konden worden. Een duidelijkere fout. Wat is er aan het handje? :-)

Edit3: het werkt!!!!! Alleen heb ik nog geen transparente achtergrond, maar das een kwestie van een parameter aanmeten. Het hele probleem lag dus gewoon bij mij, ik had geen flash player...... *shame on me*

Edit4: Oké, bijna alles lukt. Er is alleen een ding die me nog dwars zit. Bij de h2 kopjes is die van "laatste artikelen" kleiner dan die van "referenties", terwijl beiden font-size: 12px; hebben. Waarom is referenties hier zo groot?

Edit5: Oh, dat lag aan de paddings, oké nu ik er dit van gemaakt heb ziet er redelijk mooi uit :-).
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jesper Diovo
 
Michel de Groot

Michel de Groot

12/01/2009 18:46:00
Quote Anchor link
Zou het niet komen doordat je de bestanden include in je pagina door middel van deze code:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<script type="text/javascript" src="js-sIFR/sifr.js" type="text/css"></script>
<script type="text/javascript" src="js-sIFR/sifr-debug.js" type="text/css"></script>
<script type="text/javascript" src="js-sIFR/sifr-config.js" type="text/css"></script>


Hier staat type="text/css" en dat hoort daar niet in volgens mij.
 
Jesper Diovo

Jesper Diovo

12/01/2009 21:09:00
Quote Anchor link
Zoals je kon lezen lag het gewoon aan mezelf, ik had geen flash player plugin. Komt omdat ik net een nieuwe pc heb en nog steeds bezig ben de nodige dingen te installeren, dit miste dus nog ;-).

Ik heb nu versie 2.0.7 gebruikt, en het werkt uitstekend :-).
 
Niek Weevers

Niek Weevers

12/01/2009 21:29:00
Quote Anchor link
Maar Michel heeft wel gelijk. Die regels kloppen natuurlijk niet. Die type="text/css" moeten wel weg
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.