single of double quotes?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

Kalle P

Kalle P

03/04/2006 18:25:00
Quote Anchor link
lissy:
@ Kalle : heb en hou respect voor elkaar!
Dus niet op de persoon gaan spelen! Wat jij nu als comment neerzet gaat mijn grenzen voorblij!


Sorry hoor, maar mag ik vragen waar je dit op baseerd? PM me maar dan vervuilen we dit topic niet (nog meer).
 
PHP hulp

PHP hulp

11/05/2024 18:54:47
 
Willem vp

Willem vp

04/04/2006 05:56:00
Quote Anchor link
Kalle:
Half jaar? 3/4 maanden hoor en ik heb dat altijd onthouden hoor willem-vpie
Dat is niet het bericht wat ik bedoelde. Ergens in oktober heb ik zelf naar aanleiding van een dergelijke discussie wat snelheidstests gedaan en geconcludeerd dat het snelheidsverschil te verwaarlozen is. Naar dat bericht refereerde ik. Ik heb nog even zitten googlen, maar ik kan het zo snel niet vinden.
 
Lissy Pixel

Lissy Pixel

04/04/2006 09:03:00
Quote Anchor link
@ Willem-vp : hoeft ook niet (en dan bedoel ik het bewijzen van je eerdere onderzoeken/toppics) want ik neem jouw comment en remark altijd als zeer serieus en van grote waarde en altijd ZEER constructief en goedbedoelt voor iedereen.
 
Willem vp

Willem vp

04/04/2006 23:36:00
Quote Anchor link
Frank:
@Willem: Dat je je huidige schrijfwijze niet gaat aanpassen, dat snap ik. Maar waarom zou je een beginnende php-er niet direct de snelste methode aanleren? Je kan het geneuzel noemen, maar waarom zou je deze (minimale) tijdswinst laten liggen zonder dat het enige moeite kost om er gebruik van te maken?
Omdat ik er niet van overtuigd ben dat het de snelste methode is ;-) Misschien wel wat uitvoeren betreft (jaja, het scheelt zomaar 3/100'ste seconde op een gemiddelde pagina) maar niet qua coderen.

Het steeds wisselen van context (binnen/buiten quotes) is voor het menselijke brein best ingewikkeld. Arjan heeft laatst in een topic beschreven hoe hij zijn strings codeert. Eerst de quote-paren neerzetten, punten ertussen, strings invullen, variabelen invullen, weet ik veel hoe hij allemaal zat te goochelen om zijn string syntactisch correct te houden. De tijd die je daarmee verliest ten opzichte van het in 1x intikken van je string (met variabelen binnen de quotes) haal je nooit meer in met de extra snelheid van je script.

En als je het lef hebt om een string met variabelen buiten de quotes in 1x in te tikken zonder eerst Arjans methode toe te passen, dan verlies je die tijd dubbel wanneer je moet gaan foutzoeken vanwege een quote mismatch.

Vervolgens kijken we een half jaar niet naar het script en gaan daarna weer eens wat wijzigingen aanbrengen. Met variabelen binnen de quotes (lees: minder context switches) hebben je hersenen een string veel sneller verwerkt en kun je veel eenvoudiger overzien wat er in een bepaald stuk code gebeurt.

Quote:
En op een drukke website kon het wel eens gaan uitmaken. Vele kleine beetjes maken één grote...
Stoomcursus in het scheiden van hoofd- en bijzaken:

Stel, je hebt een drukke site met vele duizenden hits per dag. De hoofdzaak is dan je dataverkeer. De bijzaak is die paar CPU cycles die je uitspaart als je enkele quotes gebruikt.

Stel, je script komt regelmatig boven de max_execution_time van 30 seconden. Hoofdzaak is dan de code die ervoor zorgt dat het uitvoeren van je script zo lang duurt. Bijzaak is die 0,5 seconde die je kunt optimaliseren met enkele quotes.

Stel, je moet 3 miljoen queries uitvoeren op een database van 500 miljoen records en de resultaten wegschrijven in een andere database. Hoofdzaak is dan de 50 uur die je database server staat te stampen. Bijzaak is de anderhalve minuut die je sneller klaar kunt zijn als je enkele quotes gebruikt.

Stel, je moet daadwerkelijk bovenstaand database script schrijven. Dan gebruik je geen PHP ;-)

Als ik het even heel oneerbiedig mag zeggen: PHP is met name geschikt voor het schrijven van webpagina's. Een van de kenmerken van een goede webpagina is dat hij snel laadt. Oftewel: je moet geen ingewikkelde, tijdrovende dingen doen. Het zijn juist die tijdrovende dingen (for-loops van een paar miljoen iteraties) waarmee je 1 of 2 seconden kunt winnen. Woepie. Maar zelfs al ben je 2 seconden sneller, tegen de tijd dat er iets op je beeldscherm staat is de gemiddelde websurfer al lang drie sites verder gesurft.

In een doorsnee website kun je -zoals ook aangetoond in de benchmarks- met een beetje geluk een tiende seconde optimaliseren. Dat valt echter volledig weg tegen de tijd die nodig is om de data over het netwerk te versturen en de tijd die de browser nodig heeft om je HTML-code te renderen.

Ik stel dan ook voor dat iedereen de jihad tegen enkele/dubbele quotes nu stopt en zijn aandacht verlegt naar dingen die er wél toe doen:

- schrijven van interessante, liefst foutloze code
- helpen van zijn/haar medemens
- genieten van het leven

Dit alles uiteraard in geheel willekeurige volgorde.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

04/04/2006 23:50:00
Quote Anchor link
Plus dat je laatste drie punten wat mij betreft één en hetzelfde kunnen zijn ;-)
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.