Sluiten van database connectie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Roland Baas

Roland Baas

28/03/2007 22:28:00
Quote Anchor link
Ik vroeg mij af hoe belangrijk het is om een database connectie (MySql) te sluiten en wat de gevolgen ervan zijn als je dit niet doet.

Groet, Roland
 
PHP hulp

PHP hulp

10/05/2024 09:11:51
 
Jason de Ridder

Jason de Ridder

28/03/2007 22:31:00
Quote Anchor link
gebruik je gewoon mysql_connect() dan sluit de connectie automatisch aan het eind van de pagina. Gebruik je daarentegen mysql_pconnect() is het vrij belangrijk om de connectie te sluiten. anders kan je een overload krijgen en dat zal je server niet fijn vinden...

mysql_pconnect gebruik je bijvoorbeeld voor ajax oplossing ism met PHP
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jason de Ridder
 
Jelmer -

Jelmer -

28/03/2007 22:36:00
Quote Anchor link
als je gewoon *_connect gebruikt: geen gevolgen, het wordt automatisch gedaan (op zeker niveau, PHP heeft intern ook een soort cache voor verbindingen zodat die niet alsmaar een nieuwe hoeft aan te gaan maar 1tje kan hergebruiken)

Echter, waneer je *_pconnect gebruikt is het handig even uit te kijken. Stel dat je meerdere PHP processen draait (cgi, shared hosting) en dezen gebruiken allemaal een presistent connection (eentje die dus niet gesloten wordt waneer het PHP proces klaar is) is het zeer goed haalbaar dat je het connectielimiet van je database overschrijdt. En dan kan niemand meer verbinding maken met het beestje behalve die processen die al een verbinding hebben.

Maar conclusie: gebruik je gewoon mysql_connect, dan maakt het helemaal niets uit.
 
- -

- -

28/03/2007 23:50:00
Quote Anchor link
Dus als ik een chatbox maak met AJAX, die zijn berichten opslaat in MySQL kan ik beter *_pconnect gebruiken? (Bedankt voor de AJAX-tut trouwens, Jelmer :P)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.