subqueries icm IN/SOME/ANY omschrijven naar bruikbare query

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Ivar de Jong

Ivar de Jong

20/05/2014 23:20:31
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een query waarbij een insert in combinatie met een update wordt gebruikt. De update query bevat een subquery welke een of een aantal regels selecteert. Als ik de query uitvoer krijg ik de volgende error: "#1235 - This version of MySQL doesn't yet support 'LIMIT & IN/ALL/ANY/SOME subquery"

Het vreemde is dat de laatste versie van mysql momenteel actief is op mijn server en deze soorten queries volgens de mysql documentatie al sinds mysql 5.1 worden ondersteund. Het gaat om de volgende query:


INSERT INTO Orders(OrderID,Orderdate,Leverdate,status) VALUES ('',now(),'2014-21-05','In Behandeling');
UPDATE Dozen SET OrderID = LAST_INSERT_ID() WHERE OrderID IN (SELECT DoosID FROM Dozen Limit 0,1);

Hoe kan ik deze omschrijven naar iets bruikbaars? Had e.e.a. gelezen over INNER JOIN maar als ik IN gewoon in INNER JOIN verander krijg ik een syntax error.

Wie kan mij op weg helpen?

Bij voorbaat dank.
Gewijzigd op 20/05/2014 23:21:02 door Ivar de Jong
 
PHP hulp

PHP hulp

11/05/2024 05:08:54
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

21/05/2014 07:48:12
Quote Anchor link
>> Hoe kan ik deze omschrijven naar iets bruikbaars?

Het is maar wat je bruikbaar noemt. Je databasemodel rammelt aan alle kanten.

UPDATE Dozen SET OrderID = LAST_INSERT_ID() WHERE OrderID = DoosID LIMIT 1

Overigens kan je nooit een subquery op dezelfde tabel als degene die je update hebben.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.