tabel opstellen

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Magento2 Developer

Functie Ben jij een ontwikkelaar en wil jij een volgende stap zetten en als teamlead aan de slag? Lees dan snel verder! Voor een gewilde opdrachtgever in omgeving Delft zijn wij op zoek naar een programmeur die als meewerkend voorman aan de slag wilt gaan. Een developer die een team van twee man aan zal sturen. Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien; Ontwikkelen en ontwerpen van API's; Maatwerkoplossingen; Databeveiliging; Optimalisatie webshops; Ontwikkelen technische implementaties voor verbetering database; Aanspreekpunt voor de organisatie en verantwoordelijk voor de aansturing van externe developers. Zoek je veel uitdaging en veelzijdigheid in je werk dan

Bekijk vacature »

Frontend Developer Vue Nuxt HBO Javascript

Samengevat: Deze werkgever levert elke dag betere digitale gebruikerservaringen. Ben jij geschikt als frontend Developer? Heb je ervaring met Vue en Nuxt? Vaste baan: Front-End Developer HBO €3.100 - €4.600 Zij bieden opdrachtgevers een complete dienstverlening op gebied van ontwerpen en ontwikkelen van websites, zoekmachine optimalisatie, online adverteren, content marketing en conversie verbetering. Zij werken met een eigen ontwikkeld CMS. Bij bij hun werk je aan onze eigen bedrijfsapplicaties. Je ontwikkelt met ons de meest nieuwe software. Wij blinken uit als het gaat om de inzet van technologie. Deze werkgever staat open voor elke nieuwe trend. Onze systemen zijn groot

Bekijk vacature »

Software Developer Mendix / Maatschappelijk Betrok

Dit ga je doen Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Werken met Scrum methodiek; Ontwikkelen van vooruitstrevende oplossingen; Meedenken over nieuwe applicaties en ontwikkelingen; On the job eigen maken van de Mendix omgeving. Hier ga je werken Deze dynamische en snelgroeiende organisatie begeeft zich in de recyclingbranche. Zij nemen op duurzame en efficiënte manier de recycling op zich. Vanwege hun snelle groei zijn zij op zoek naar een young professional die zich graag wilt ontwikkelen als Mendix Developer. Je komt te werken binnen een IT team van +/- 15 medewerkers. Het huidige ‘vaste’

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Amersfoort gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk dataplatform ontwikkelt voor de agrarische sector.

Bekijk vacature »

Senior .NET Developer I goed salaris en deels thui

Bedrijfsomschrijving Mijn opdrachtgever is al ruim 20 jaar een gevestigde naam in de wereld van software ontwikkeling, met drie kantoren in de Randstad, waaronder Alphen aan den Rijn. Zij richten zich op het bouwen van IT-oplossingen die ervoor zorgen dat de productiviteit van klanten te allen tijden optimaal is. Hiervoor neemt jouw nieuwe werkgever het volledige ontwikkelproces tot haar rekening; van het eerste gesprek om de klantwensen in kaart te brengen, tot aan het uiteindelijke onderhoud van de opgeleverde oplossing. In totaal werken er inmiddels bijna 200 gemotiveerde IT-ers binnen deze organisatie. De gemiddelde leeftijd ligt rond de 35. Het

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Back-end programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je MBO of HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je klaar voor een nieuw hoofdstuk in jouw carrière? Voor een uitdagende werkgever in de regio van Tilburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze back-end programmeur met affiniteit met MS Acess. Samen met een enthousiast team ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Je hebt kennis of ervaring van SQL, Maar affiniteit met MS Acess is nog belangrijker. Je bent sociaal naar klanten en flexibel ingesteld. Je denkt altijd in kansen en gaat graag de uitdaging aan. Verder

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

Junior Back end developer PHP, Symfony

Functie Wij hebben onlangs onze eerste collega’s aangenomen, waardoor ons development team momenteel uit 4 personen bestaat. We bouwen onze software op basis van een PHP-framework (wat op zichzelf een Symfony framework is). Qua ontwikkeling focussen wij ons op 3 focus velden; – API-ontwikkeling/ Component Creatie – Implementatie – Framework ontwikkeling; het toevoegen van nieuwe functionaliteit of interne microservices Onze senior software engineer focust zich momenteel op de laatste twee punten, maar wij komen handen te kort op het eerste veld. Daarom zijn wij op zoek naar een enthousiaste junior software engineer die graag de kneepjes van het vak wil

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Java developer (remote)

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij als Java ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 ontwikkelaars binnen onze organisatie waarbij jij de brug slaat tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je jouw taken op voor de dag. Hieronder een aantal taken die jij zal uitvoeren: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden

Bekijk vacature »

App Developer

Samen werken aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Dat is de impact die jij kan hebben als App Developer bij VGZ. Wil jij een bijdrage leveren aan een maatschappij waarin iedereen zich thuis voelt? Bekijk dan de vacature. Uit onderzoek van Computable is VGZ verkozen tot ‘beste niet-ICT werkgever voor ICT’ers van Nederland’ Hoe ook jij het verschil maakt Als App developer werk jij aan het belangrijkste communicatiekanaal van VGZ, namelijk de App! Als App developer bij VGZ maak je onderdeel uit van een van onze App-teams. Met een goede mix van kennis en ervaring zet je

Bekijk vacature »

Front-end developer

Functie Als front-end developer kom je te werken in een team van 30 gedetacheerde, en het team is momenteel flink aan het groeien. Je hebt ervaring met het bouwen van complexe bedrijfsapplicaties waar je gebruik maakt van de nieuwste technologieën waarmee jij elke klant omver blaast. Het gaat om uitdagende projecten met een gemiddelde doorlooptijd van 2 jaar. Hierdoor heb jij echt de volledige focus op een project en kun je flinke impact maken. Het team zit boordevol met ervaren developers die samen dezelfde ambitie delen. Aan de hand van opleidingen en trainingen kun je certificaten halen in jouw expertise

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een echt familiebedrijf in de omgeving van 's-Hertogenbosch ben ik op zoek naar een Software Developer. Jij gaat in de functie van Software Developer werken met C# en .NET framework Jij gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Oplossingen waar de klant echt iets aan heeft, jij krijgt er energie van op dit te realiseren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving(ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Jasper DS

Jasper DS

21/10/2010 19:16:00
Quote Anchor link
Beste,

ik ben bezig met een scriptje maar ik vroeg me af hoe ik best de sql tabel maak.

Ik heb een tabel met leden:

- id
- gebruikersnaam
- wachtwoord
- grond
- ...

en leden kunnen een beroep hebben bijvoorbeeld boer,
een boer kan graan maken.

Dus ik heb een tabel *:

- *
- *
- *
- *

maar dan zou er ook nog een tabel werkplaats moeten zijn:

- id
- naam (*)
- grond (*)
(*)

maar als ik nu wil weergeven welk beroep iemand is moet ik dan nog bij leden een kolom beroep maken en daar het beroep inzetten of moet ik gewoon tellen of de naam ergens voorkomt in een van mijn werkplaats tabellen?

mvg

(edit: ik wil nog niet te veel vrijgeven van mijn project)
Gewijzigd op 22/10/2010 18:37:53 door Jasper DS
 
PHP hulp

PHP hulp

19/04/2024 13:25:37
 
Aad B

Aad B

21/10/2010 20:19:08
Quote Anchor link
Hangt ervan af, kan iemand van beroep wisselen, kan iemand meerdere beroepen hebben op hetzelfde tijdstip of opeenvolgende tijdstippen?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

21/10/2010 21:12:39
Quote Anchor link
Naast de opmerking van Aad lijkt me ook de kolom boorderij.graan niet juist. Ik weet niet wat de bedoeling van die kolom is, maar het doet vermoeden dat het een product is dat op die boerderij geproduceerd kan worden. Hoogstwaarschijnlijk kunnen er per boerdere verschillende en/of meerdere producten geproduceerd worden, dus is deze opzet niet correct.

Ga normaliseren om tot een goed datamodel te komen. Daaruit volgt dan ook direct hoe je de beroepen in je datamodel op moet nemen!
 
Jasper DS

Jasper DS

22/10/2010 16:52:27
Quote Anchor link
dat is zeer moeilijk toe te passen op wat ik wil maken.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

22/10/2010 17:37:08
Quote Anchor link
PHP jasper op 22/10/2010 16:52:27:
dat is zeer moeilijk toe te passen op wat ik wil maken.

Hoezo dan? Het lijkt mij juist moeilijker om met een incorrect datamodel aan de slag te gaan...
 
Jasper DS

Jasper DS

22/10/2010 18:15:02
Quote Anchor link
dus bij 0NV (0de normaalvorm) moet ik alles ,echt alles wat ik ooit zal nodig hebben over heel mijn systeem in een lijst zetten?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

23/10/2010 09:57:25
Quote Anchor link
In het ideale geval wel. Maar het is natuurlijk niet zo dat je later nog elementen aan je datamodel kunt toevoegen. In veel gevallen is dat namelijk prima mogelijk, zolang het maar niet te veel invloed heeft op je bestaande datamodel.

Ik begrijp dat dat in dit stadium lastig in te schatten is, maar mijn advies: begin gewoon! Je merkt vanzelf als je vast loopt omdat je dingen mist en in het ergste geval moet je je datamodel aanpassen...
 
Jasper DS

Jasper DS

23/10/2010 15:14:12
Quote Anchor link
ik heb het even duidelijker gemaakt a.d.h.v. een tekstje

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
* weg *


Laat dit soort berichten voortaan gewoon staan. Nu is het voor een ander die dit topic leest totaal niet meer duidelijk waar de antwoorden vandaan komen.[/modedit]
Gewijzigd op 23/10/2010 16:07:34 door Joren de Wit
 
Joren de Wit

Joren de Wit

23/10/2010 15:36:19
Quote Anchor link
Zoals ik je per PM ook al zei: dit is niet de juiste aanpak. Dit houdt namelijk in dat als je een nieuw beroep (en dus een nieuwe werkplaats) aan je applicatie toe wilt je voegen, je datamodel ook aangepast moet worden. En dat wil je nu juist niet! Een datamodel stel je in de ideale situatie 1x vast en verandert daarna nooit meer.

De oplossing ligt hem door het denken in producten en voorraden. Welk product een speler wel of niet mag hebben hangt af van zijn beroep, maar dat is iets dat je in PHP moet controleren. Overigens zou het ook mogelijk kunnen zijn producten te bezitten die niet bij je beroep horen: stel dat ik bakker was en smid ben geworden, dan kan het best zo zijn dat ik nog graan over heb :-)
 
Jasper DS

Jasper DS

23/10/2010 15:37:39
Quote Anchor link
oke dus als er dan erg veel nulletjes in mijn tabellen staan is dat niet erg?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

23/10/2010 15:53:37
Quote Anchor link
Nee, je krijgt geen nulletjes (als het goed is). Met deze aanpak:

leden
-----
id
gebruikersnaam
etc...

producten
---------
id
product

voorraad
-------
id
lid_id
product_id
hoeveelheid
houdbaarheidsdatum

Krijg je heel veel records in je voorraad tabel die per product aangeven hoveel een bepaald lid daarvan bezit. Zo'n record zou er dus zo uit kunnen zien:

* | 1 | 5 | 100 | 2010-10-23

Oftewel, lid 1 heeft 100 eenheden van product 5 waarvan de houdbaarheidsdatum verloopt op 2010-10-23. (Het * staat daarom omdat het id uiteraard een auto_increment is)

Nu kun je met deze records precies zien wat de voorraad van een bepaald lid is (en tot wanneer die houdbaar is) door alle records behorend bij een bepaald lid uit deze tabel op te halen...

ps. Voor de duidelijkheid: kolomnamen als 'graan' of 'ijzer' zijn fout. Dat zijn producten die een eigen record in de producten tabel verdienen.
Gewijzigd op 23/10/2010 15:54:45 door Joren de Wit
 
Jasper DS

Jasper DS

23/10/2010 16:00:57
Quote Anchor link
ik snap alleen de houdbaarheidsdatum niet..

voorraad is oneindig houdbaar. maar je kan bijvoorbeeld niet 2 keer achter elkaar een actie doen er zit bijvoorbeeld 5 minuten tussen .
 
Robert Deiman

Robert Deiman

23/10/2010 16:01:59
Quote Anchor link
@PHP jasper
Op zich niet, maar wat je daarmee bedoelt is volgens mij wel erg. :) Dan zou je de kolommen: zwaarden/ schilden/ harnassen/ graan/ deeg/ brood krijgen. Dan krijg je allemaal nullen.

Beter is ong. een volgende opzet, de rest moet je zelf uitdenken en verder verwerken:

Beroep:
beroep_id, naam, omschrijving

Werkplaats:
werkplaats_id, naam, omschrijving

Beroep_werkplaats: (dit is gekozen, omdat bijv een smit en een edelsmit eenzelfde werkplaats hebben. Ook een veehouder of een landbouwer werken beiden op een boerderij)
id, werkplaats_id, beroep_id

Product:
product_id, naam, omschrijving

Product_grondstoffen:
id, product_id, grondstof_product_id (mag NULL zijn, als het een basis product is)

Beroep_product (zelfde idee als hierboven: Een boer maakt graan, een bakker gebruikt het. In beide gevallen is graan gekoppeld, dus normaliseren) LVL is toegevoegd om bepaalde producten op een bepaald level te kunnen laten starten.:
beroep_product_id, product_id, beroep_id, (lvl)


Als je begrijpt waar ik met deze opzet (het is slechts een basis, maar ik help je al een heel eind op weg) heen wil, dan moet je er verder ook uit komen. Voor het toevoegen van nieuwe producten en dergelijke kan je met een goed uitgedachte/ genormaliseerde opzet zonder aanpassingen in de code werken. Veel eenvoudiger in onderhoud.


Toevoeging gezien je reactie over de houdbaarheidsdatum:
- Is het de bedoeling dat je als speler elk type actie naast elkaar kan doen, of 1 actie totdat die is afgerond?

En tov het bericht van Blanche:
Per speler houd je uiteraard wel bij welke producten hij/ zij heeft, in de "voorraad" tabel.

Afvangen welke producten je wel en niet kan / mag genereren doe je aan de hand van mijn opzet bijvoorbeeld. Maar voorraad heeft Blanche heel goed uitgewerkt voor je.
Gewijzigd op 23/10/2010 16:05:37 door Robert Deiman
 
Joren de Wit

Joren de Wit

23/10/2010 16:06:10
Quote Anchor link
PHP jasper op 23/10/2010 16:00:57:
ik snap alleen de houdbaarheidsdatum niet..

voorraad is oneindig houdbaar.

Dat is afgeleid uit jouw originele opzet waarin je een kolom als graan_houdbaar had? Je zou je voor kunnen stellen dat graan een bepaalde houdbaarheid heeft vanaf het moment dat het aangekocht is. Dan is het wel handig om voor die hoeveelheid graag een houdbaarheidsdatum op te slaan.

Quote:
maar je kan bijvoorbeeld niet 2 keer achter elkaar een actie doen er zit bijvoorbeeld 5 minuten tussen .

Dat is weer een hele andere beperking die weinig tot niets met je datamodel te maken heeft. Je zult misschien alleen op willen slaan wanneer een bepaald product gekocht is.
 
Jasper DS

Jasper DS

23/10/2010 16:21:10
Quote Anchor link
ik sloeg de huidige tijd + bv de 5 min. op en dan keek ik of ze al voorbij waren of niet... maar in welke tabel moet die kolom dan?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

23/10/2010 16:29:40
Quote Anchor link
Dat hangt maar net van de actie af die je wilt beperken. Een voorbeeld: stel dat je een gebruiker slechts eens in de 5 minuten graan mag komen, dan sla je in de voorraad tabel op wanneer een record aangemaakt is (dus: wanneer een bepaald product gekocht is door een bepaalde gebruiker). Vervolgens kun je met dit gegeven controleren of dat al 5 minuten geleden is.

Een ander voorbeeld: stel dat je gebruikers niet toe wilt staan dat ze binnen 30 dagen weer van beroep wisselen. Dan sla je in de tabel waar je een beroep aan een gebruiker koppelt op wanneer een gebruiker met dat beroep begonnen is.

Maar voordat je hier over na gaat denken, zou ik eerst zorgen dat de basis van je datamodel in orde is. Is dat nu al het geval?
 
Jasper DS

Jasper DS

23/10/2010 18:19:03
Quote Anchor link
is de tabel product niet overbodig? ik kan het toch ook direct in voorraad opslaan?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

23/10/2010 18:22:35
Quote Anchor link
Nee die is niet overbodig. Anders zou je immers in voorraad meerdere keren de naam 'graan' op moeten gaan slaan en dat is fout. Want wat nu als je de naam van een product wilt veranderen of bijvoorbeeld een overzicht van alle producten wilt genereren? Daar heb je je producten tabel voor!
 
Jasper DS

Jasper DS

23/10/2010 18:25:21
Quote Anchor link
oke en dan heb ik nog een vraag ...
iemand heeft bijvoorbeeld net graan gemaakt en 5 minuten later kan hij terug graan maken, hij doet dat dus, moet ik dan gaan updaten in de voorraad tabel?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

23/10/2010 18:27:59
Quote Anchor link
Nee, ik zou gewoon een nieuw record aanmaakt. Deze nieuwe voorraad graan heeft immers een ander tijdstip van aankoop en wellicht ook een andere houdbaarheidsdatum.

Bij het gebruiken van graan zou ik wel records gaan updaten en dan moet je dus even goed opletten dat je de oudste voorraad eerst opmaakt.
 
Jasper DS

Jasper DS

23/10/2010 18:31:50
Quote Anchor link
dat klopt niet aan jouw stukje blanche, een houdbaarheidsdatum bestaat niet want alles blijft altijd goed. De nieuwe aankoopdatum heeft alleen belang voor het laatste 'gezaaide' graan. de datum die in de tabel zit is gewoon om te zien of de tijd om is vanaf het laatst gezaaide graan tot nu. daarom dat ik die structuur zo raar vind.
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.