table op slot zetten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Rens bertel

rens bertel

26/09/2017 21:23:56
Quote Anchor link
Hallo ik weet niet of dit in de juiste topic staat, maar kan iemand mij helpen.

Dit is een voorbeeld gemaakt in ckeditor en genereerd deze code,
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<table border="1" cellpadding="1" cellspacing="1" style="width:500px">
    <tbody>
        <tr>
            <td>Opdrachtgever.</td>
        </tr>
    </tbody>
</table>

<p>&nbsp;</p>

Nu wil ik graag dat ik deze table met tekst op slot kan zetten zodat als ik in de ckeditor te ver backspace dit niet meer kan wissen.

weet iemand hoe dat moet?
- Ariën -:
Gelieve in het vervolg bij code de [code][/code]-tags gebruiken.
Hier kan je meer lezen over de mogelijke opmaakcodes.

Tevens heb ik de titel aangepast naar: 'table op slot zetten' i.p.v. 'lock dit', wat niet echt geheel duidelijk was.
Alvast bedankt!
Gewijzigd op 26/09/2017 22:15:23 door - Ariën -
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 22:06:53
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/09/2017 22:14:23
Quote Anchor link
Of CKeditor er een oplossing voor biedt betwijfel ik, omdat backspace gewoon een functie van de editor is.
Als je wilt dat de table niet kan worden weggehaald, dan kan je die content die je in CKeditor geneert inladen in je tabel in je <td>-blok.
 
Rens bertel

rens bertel

26/09/2017 22:25:48
Quote Anchor link
Oooo sorry excuses. Bedankt voor de tip, maar moet ik dan ergens <td>-blok. achter typen? En als dat zo is, waar dan?

Sorry maar ik snap er niet veel van wat ckeditor genereerd lijkt ook niet op html
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/09/2017 22:28:37
Quote Anchor link
Dit is toch echt HTML wat ik hier zie. ;-)

De inhoud die je typt in je textarea kan je toch ook zonder tabel typen? Je zorgt er alleen voor dat je die tabel dus zelf in je layout van je site hebt staan. Je hoeft dan alleen de tabelloze inhoud in je tabel te plaatsen.
 
Rens bertel

rens bertel

26/09/2017 22:38:45
Quote Anchor link
ik zal het wel niet goed uitleggen denk ik. Ckeditor maakt nu deel uit van een CMS.

Stel ik maak in de editor dit, met of onder tabel.


Opdrachtgever: jan huppel Dan wil ik graag dat ik in de editor Opdrachtgever kan blokkeren, dus niet kan backspaceen. maar alleen jan huppel kan veranderen.

Als de inhoud van de editor ingeladen is op de bijbehorende pagina kan je er zo iezo niets aan veranderen, maar het gaat om de editor.

Toevoeging op 26/09/2017 22:43:43:

Ik snap wel wat je bedoelt nu en dat is zo, maar ik wil graag dat de inhoud van de editor er ook goed uit ziet, voor een ander. zodat ie niet alleen tekst ziet. Maar als die dan per ongeluk iets te ver backspace
verdwijnt er zomaar een tabel of tekst of een afbeelding.

Toevoeging op 26/09/2017 22:47:49:

vraagje wat voor html is dat dan?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/09/2017 23:02:27
Quote Anchor link
Dit is gewoon HTML wat ik in je code-blok zie.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

27/09/2017 09:25:21
Quote Anchor link
Als je webpagina verschillende blokken heeft met verschillende toegangsrechten, dan zul je die functioneel moeten scheiden. Het blok dat niet mag worden gewijzigd, hoort niet in een editor die dingen wijzigt (maar ergens anders, bijvoorbeeld een andere editor voor andere blokken of voor andere gebruikers).
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/09/2017 09:49:21
Quote Anchor link
In dat opzicht raad ik aan om het beheer-gedeelte van je site van een rechtensysteem te voorzien.
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

27/09/2017 11:37:24
Quote Anchor link
Leg anders eens uit wat je precies wilt bereiken uiteindelijk, want dat is mij niet duidelijk.
Ik kan me namelijk voorstellen dat die tabel die in je openingspost staat, dat je die telkens wilt gebruiken.
Misschien ook met ipv opdrachtgever een andere term (klant of zo).

Editor: de naam zegt het al. Dat is bedoelt om te veranderen.
Is het anders niet logischer om een formulierveld te maken. Opdrachtgever als vaste tekst en daarnaast een invoerveld waar al dan niet een naam in kan staan.

Daarom ben ik dus benieuwd wat je uiteindelijke doel is. Wat je nu wilt, lijkt me (afgezien of het haalbaar is) niet de meest logische oplossing.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

27/09/2017 16:26:59
Quote Anchor link
Ik denk dat de topicstarter op zoek is naar een soort van template, oftewel een sjabloon waarbij enkel bepaalde invulvakjes gewijzigd kunnen worden. Denk bijvoorbeeld aan een (papieren) formulier, de invoervelden met kopjes, tekst en toelichting zijn elke keer hetzelfde, de ingevulde informatie elke keer anders.

Dat gezegd hebbende zul je dus ook een webpagina moeten hebben met een (web)formulier met meerdere invoervelden. Waarschijnlijk hoeven dit niet, of in ieder geval niet alle, invoervelden te zijn voor HTML maar gewoon platte tekst. En vervolgens dus het eerdergenoemde template om de informatie die is ingevuld weer weer te geven in je webbrowser.

Vraag is, wat voor informatie is dit. Door wie kan deze ingevuld / gewijzigd / verwijderd worden en wie kan deze ingevulde informatie (vervolgens) inzien.
 
Rens bertel

rens bertel

27/09/2017 17:18:01
Quote Anchor link
Ja goed gezien Thomas. Dit moet ik ongeveer hebben wat ik hier gemaakt heb

**knip**

En wat jij zegt Obelix om een formulier veld te maken, dat heb ik het liefst. Maar om de ingevulde gegevens
Dan op te slaan in een data base om vervolgens weer te tonen in de CMS view van de site, dat ga ik niet redden qua kennis want die heb ik bijna geen.

Een formulier maken in de editor kan nog wel, maar als ik de ingevulde gegevens (pagina) opslaan en de pagina herlaad zijn alle invoervelden weer leeg! Als ik dit zou kunnen voorkomen dan zou het de ideale oplossing zijn. Dus vooralsnog heb ik niet kunnen vinden hoe ik bijv een tekstveld in een formulier zijn ingevulde gegevens kan laten behouden als een webpagina herladen wordt.

Suggesties zijn zeer welkom.
Gewijzigd op 19/10/2017 19:49:59 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/09/2017 16:32:22
Quote Anchor link
In het vorige topic werden er al wat oplossingen besproken, variërend van speciale software voor keuringsdoeleinden tot het uitlezen van de gegevens in je database. Heb je daar al wat mee kunnen vinden?
Gewijzigd op 28/09/2017 16:32:30 door - Ariën -
 
Rens bertel

rens bertel

28/09/2017 18:41:28
Quote Anchor link
Ja en nee zoek me helemaal suf, maar het probleem van de editor voor mijn toepassing althans is dat ie te beperkt is en zelf bij html code invoer de html veranderd als het te moeilijk wordt.
Gewijzigd op 28/09/2017 18:42:17 door - Ariën -
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

28/09/2017 18:43:08
Quote Anchor link
Maar, wat heeft je editor nou te maken met je keuringsformulier?
Of zijn twee verschillende zaken?
 
Obelix Idefix

Obelix Idefix

28/09/2017 22:42:29
Quote Anchor link
Rens bertel op 27/09/2017 17:18:01:
En wat jij zegt Obelix om een formulier veld te maken, dat heb ik het liefst. Maar om de ingevulde gegevens
Dan op te slaan in een data base om vervolgens weer te tonen in de CMS view van de site, dat ga ik niet redden qua kennis want die heb ik bijna geen.

Dan misschien daar maar eens in gaan verdiepen!? ;-)

Rens bertel op 27/09/2017 17:18:01:
Een formulier maken in de editor kan nog wel,

Waarom zou je dat willen?

Begin met de basis: maak een formulier (in html).
Zorg voor een stuk php code die na het verzenden van het formulier de ingevulde gegevens controleert. Indien alles akkoord --> schrijf de gegevens (mysqli / oop) weg naar de database.
 
Rens bertel

rens bertel

29/09/2017 21:59:16
Quote Anchor link
Bedankt voor de tip. Maar ben nu al bijna klaar, niet slecht voor een bouwvakker, al zeg ik het zelf
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.