Timer in PHP

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Kristof Hendrickx

Kristof Hendrickx

23/08/2013 20:33:07
Quote Anchor link
Hallo,
Ik ben samen met een vriendin een text-based online spel aan het maken met php en mysql, hierbij willen we spelers klusjes laten doen om wat geld te verdienen, echter zouden ze na elk klusje dat ze doen, mislukt of gelukt een minuutje moeten wachten om een nieuw klusje te doen, hoe kan ik deze controle in mijn script zetten?

De timer moet blijven tellen, ook als de speler af de pagina af gaat.
 
PHP hulp

PHP hulp

09/05/2024 04:01:29
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

23/08/2013 20:44:58
Quote Anchor link
hier is laatst ook een topic over geweest. je kan niet realtime een timer bijhouden met php. wel kun je het tijdverschil uitrekenen tussen de vorige keer en deze keer dat een pagina wordt opgevraagd
 
Kristof Hendrickx

Kristof Hendrickx

23/08/2013 21:13:59
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 23/08/2013 20:44:58:
hier is laatst ook een topic over geweest. je kan niet realtime een timer bijhouden met php. wel kun je het tijdverschil uitrekenen tussen de vorige keer en deze keer dat een pagina wordt opgevraagd


Ik heb al op een ander text-based spel gezien dat er een timer gebruikt word dat na op de submit knop te klikken en als het klusje is uitgevoerd en je terug komt erop komt: je moet nog ... seconden wachten om een nieuw klusje te doen, hoe doen zei dit dan?
 
Local Dev

Local Dev

23/08/2013 22:34:13
Quote Anchor link
javascript :)
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

23/08/2013 23:33:48
Quote Anchor link
Kristof,

je moet goed beseffen dat PHP maar een seconde (of twee) draait en altijd op de server.
dan wordt de output van PHP door de webserver naar de browser verstuurt. als de browser dan geen nieuwe
request doet aan de server het eerste half uur dan zijn we dus ook een half uur verder eer het php scriptje
opnieuw uitgevoerd zal worden. als telkens in het script de actuele tijd in de database wordt opgeslagen dan kan je dus telkens de oude met de actuele tijd vergelijken.

Javascript daar in tegen draait in de browser en leeft dus zolang de gebruiker naar dezelfde pagina zit te turen. daarin is een secondenteller geen probleem, maar dat valt te omzeilen en is dus minder veilig
 
Michel W

Michel W

24/08/2013 00:35:56
Quote Anchor link
Ik zou een database veld aanmaken, bijv. klusje1_exp en dat moet een date time worden. Elke keer dat er een klusje gedaan is update je dat veld naar wanneer het klusje opnieuw gedaan kan worden.

Het kan ook iets ingewikkelder, namelijk met een tabel waar bijje alle gedane klusjes in opslaat

Id useridtype_klus created misschien nog het resultaat erbij success of fail.

Zo'n tabel kun je gelijk gebruiken om cheaters op te zoeken
 
Kristof Hendrickx

Kristof Hendrickx

24/08/2013 10:59:29
Quote Anchor link
Michel W op 24/08/2013 00:35:56:
Ik zou een database veld aanmaken, bijv. klusje1_exp en dat moet een date time worden. Elke keer dat er een klusje gedaan is update je dat veld naar wanneer het klusje opnieuw gedaan kan worden.

Het kan ook iets ingewikkelder, namelijk met een tabel waar bijje alle gedane klusjes in opslaat

Id useridtype_klus created misschien nog het resultaat erbij success of fail.

Zo'n tabel kun je gelijk gebruiken om cheaters op te zoeken


Het eerste wat je zegt denk ik volledig te begrijpen en lijkt me inderdaad redelijk simpel, maar het tweede dat je zegt is heel handig voor controles zoals je zelf zegt, maar kan je daar meer uitleg over geven, ik denk niet dat ik goed begrijp wat je juist bedoelt daarmee
 
Ramon van Dongen

Ramon van Dongen

24/08/2013 11:59:21
Quote Anchor link
Quote:
Ik zou een database veld aanmaken, bijv. klusje1_exp

Je gaat het toch niet zo lachwekkend inrichten met de kolommen klusje1, klusje1_exp, klusje2, klusje2_exp etc ?
 
Kristof Hendrickx

Kristof Hendrickx

24/08/2013 19:11:32
Quote Anchor link
Ramon van Dongen op 24/08/2013 11:59:21:
Quote:
Ik zou een database veld aanmaken, bijv. klusje1_exp

Je gaat het toch niet zo lachwekkend inrichten met de kolommen klusje1, klusje1_exp, klusje2, klusje2_exp etc ?

Dat is niet het idee dat ik er achter zie, en gelieve op de vraag te antwoorden ipv een ander zijn reactie af te kraken ;)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.