Twee tabellen combineren in PHPMyAdmin

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Johan

Johan

06/02/2007 22:08:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb in PHPMyAdmin 2 exact dezelfde tabellen, maar met andere naam.
De reden hiervan is dat ik enorm veel records moest toevoegen aan een DB, en dit samen met een vriend van mij deed. We hebben de hele dag records toegevoegd, en om het niet in de war te maken, heeft hij in een tabel gewerkt en ik in een. Beide hebben exact dezelfde velden.

Nu zijn we klaar. Maar hoe moet ik deze combineren? Als ik bij "handelingen" ga prutsen, en het wilt verplaatsen, kan het niet ivm dubbele ID's.

Wie kan mij helpen, zodat ik in PHPMyAdmin die 2 tabellen kan fuseren?

Bedankt!

Mvg,

Johan de Meijer
 
PHP hulp

PHP hulp

07/05/2024 15:53:36
 
Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

06/02/2007 22:16:00
Quote Anchor link
je had gewoon altijd al in een tabel moeten werken. Waarom in hemelsnaam in twee tabellen met dezelfde inhoud?

De DB zorgt er wel voor dat jullie gegevens niet door elkaar komen te staan...

Wat je zou kunnen doen is de data van tabel Y exporteren, zonder, als het kan, de kolom 'id'. En dan weer importeren in tabel X. Maar ik gok zomaar dat PMA dat niet kan.

Wat je ook kan doen is een simpel script in PHP die je eenmalig draait (we zijn natuurlijk niet voor niets een PHP-forum...).
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php
$sql
= "SELECT alles FROM tabelY";
$res = mysql_query($sql);
while($row = msql_fetch_object($res)) {
  // draai insert query
  $iSql = "INSERT INTO tabelX (kolommen) VALUES (waardes)";
  mysql_query($iSql);
}

?>


Elwin
 
Klaasjan Boven

Klaasjan Boven

06/02/2007 22:23:00
Quote Anchor link
INSERT INTO tabel_goed(SELECT * FROM niet_goed)

kan gewoon in phpmyadmin
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.