Uitleg over de werking van PHP extensions

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Frans

Frans

17/04/2006 14:43:00
Quote Anchor link
Nadat ik Apache2 geinstalleerd had op mijn prive computer merkte ik dat een aantal routines welke wel op mijn web-pagina op internet werkten foutmeldingen gaven.

Het komt mij voor dat er nog een of meer extension dll bestanden geactiveerd moeten worden, het gaat om de volgende instructie's.

$Provider = gethostbyaddr($_SERVER["REMOTE_ADDR"]).".";
$IPaddress = $_SERVER["REMOTE_ADDR"].".";
// HttpHost: www.aaa.nl.
$Http_Host = $_SERVER["HTTP_HOST"].".";
// $php_self = $_SERVER["PHP_SELF"]."."; PhpSelf: /aanmelden.php.
$Onderschrift = "-----------------------------\n<br>\n";
$Onderschrift .= "De provider van de afzender is: ".gethostbyaddr($_SERVER["REMOTE_ADDR"]).".\n<br>\n";
$Onderschrift .= "Het IP van de afzender is: ".$_SERVER["REMOTE_ADDR"].".\n";

Weet iemand ook een compleet overzicht met uitleg van de verschillende extension dll bestanden welke meegeleverd worden ?

Ik probeer Joomla locaal aan de praat te krijgen, dat lukt nog niet echt, zijn er personen met ervaring, en wat moet er nog meer geinstalleerd worden ?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frans
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 00:38:52
 
Mitch X

Mitch X

17/04/2006 20:55:00
Quote Anchor link
Heb je PHP er al ingepropt?
Volgens mij zit er niets speciaals in namelijk.
 
Frans

Frans

17/04/2006 21:32:00
Quote Anchor link
PHP werkt op zich goed, dat wil zeggen de variabelen welke in html met input worden ingevoerd worden ook netjes naar binnen gehaald in php en daar gekontroleerd op valide waarden verzameld en gemaild via de smtp van mijn provider.

Ik heb nog wat zitten aanpassen in de structuur en nu krijg ik de volgende meldingen.

Notice: Undefined index: HTTPS in C:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\aaaa\aanmelden.php on line 63

Notice: Undefined variable: SERVER_NAME in C:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\aaaa\aanmelden.php on line 63

Notice: Undefined variable: PHP_SELF in C:\Program Files\Apache Group\Apache2\htdocs\aaaa\aanmelden.php on line 63

Op regel 63 staat:
$where_form_is="http".($HTTP_SERVER_VARS["HTTPS"]=="on"?"s":"")."://".$SERVER_NAME.strrev(strstr(strrev($PHP_SELF),"/"));

Toch wordt er wel wat gezien door deze instructie want in de mail komen de volgende gegevens te staan :

Provider : athlonxp-64. (zo heet mijn PC)
IPnummer : 127.0.0.1.
Verzonden : localhost.

Vreemd deze posting wordt wel erg breed getoont.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frans
 
Willem Jan Z

Willem Jan Z

17/04/2006 22:55:00
Quote Anchor link
PHP 0.1 ofzo?

$HTTP_SERVER_VARS => $_SERVER
$PHP_SELF => $_SERVER['PHP_SELF']
$SERVER_NAME => $_SERVER['SERVER_NAME']
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Willem Jan Z
 
Frans

Frans

18/04/2006 09:17:00
Quote Anchor link
Bedankt Willem-Jan je hebt me op het spoor gezet dat het een instructie zou zijn uit een oude versie php, de bewuste regel voegt blijkbaar niets toe aan de functionaliteit van het geheel, de regel achter // geplaatst en de foutmelding was weg terwijl alles perfect bleef werken.

Dat krijg je als je op drie verschillende plaatsen code verzameld er een geheel van probeerd te maken zonder de broodnodige ervaring met de voor mij nieuwe taal php.

Het eigenaardige is alleen dat het op de server van de hosting provider geen fouten genereerd worden, nog even gecontroleerd in het error logboek en daar staat niets in.

Inmiddels nog wat fouten hersteld die niet eerder tevoorschijn kwamen, zo te zien komen er meer fouten op mijn lokale proef server te voorschijn dan bij de hosting provider, nu snap ik ook een beetje waarom er op internet in de code zoveel fouten zitten die worden in eerste instantie genegeerd, maar een hacker maakt daar listig gebruik van.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Frans
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.