Value van dropdown list gebruiken

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Joost Online

Joost Online

09/10/2011 09:34:39
Quote Anchor link
Hallo,

sinds kort ben ik bezig met php.
Ik ben nu een formulier aan het maken, maar ik heb daarin het volgende probleem:
Het eerste veld dat ik heb is een Dropdown menu met daarin de keus voor een jaartal.

Vervolgens komen 5 vragen, waarbij bij elke vraag het jaartal genoemd moet worden. Ofwel de vraag staat vast, alleen het jaartal moet veranderen naar gelang de keuze in het Dropdown menu. Ik wil dit jaartal middels php oproepen.

Kan dit wel? Of moet ik de 5 vragen in een div stoppen, een div hebben voor elk jaartal en dan vervolgens de juiste div visible maken?

Indien het met PHP kan, hoe krijg ik dan de opties van de dropdown zo dat ik ze later kan echo'en?

alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 01:29:09
 
Richard Augspurger

Richard Augspurger

19/10/2011 00:43:37
Quote Anchor link
Ik raakte al een beetje in de war met de titel.
Bedoel je waarde van je <a> tag?
 
Joost Online

Joost Online

25/10/2011 12:44:50
Quote Anchor link
Excuus voor de late reactie. Ben er inmiddels nog niet uit.
Wat ik wilde bereiken:

Ik heb een formulier waar je in het eerste veld kan kiezen tussen verschillende jaartallen. dus <option> 2006 </option> t/m 2010.

Vervolgens komen er een aantal vragen zoals:

Heb je in X gestudeerd?

Waarbij X dus het jaartal is van de eerder gemaakte keuze.
 
Kees Schepers

kees Schepers

25/10/2011 13:41:48
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<select onchange="document.getElementById('year').innerHTML = this.options[this.selectedIndex].value">
<option value="2010">2010</option>
<option value="2010">2009</option>
<option value="2010">2008</option>
</select>

<div>Heb je in <span id="year">....</span> gestudeerd?</div>


Ik zou het alleen veel liever met jQuery doen maar als dit het enige is wat je met javascript doet dan gaat het nog wel..
 
Vincent Huisman

Vincent Huisman

25/10/2011 13:42:08
Quote Anchor link
Of, javascript wanneer je de pagina niet wilt refreshed, of php wanneer wel
 
- SanThe -

- SanThe -

25/10/2011 14:00:35
Quote Anchor link
Netjes Kees. Ik had alleen het idee dat het niet werkte. Echter kwam ik er achter dat je bij alle opties value="2010" had staan. Veranderd, en het werkt zeer goed.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.