Vergelijken resultaten MYSQL Database

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jeroen Bastiaansen

Jeroen Bastiaansen

09/12/2014 17:15:54
Quote Anchor link
Hoi iedereen,

ik ben bezig met een nogal ingewikkeld script en het wilt niet vorderen.
Daarom vraag ik jullie wat tips, niet om complete scripts te schrijven!

Hieronder een situatieschets:

1) Ik heb een website gebouwd met advertenties (aanbiedingen) dewelke een eigen ID krijgen
tijdens de INSERT in de database en krijgen nog een tweede ID wat de klant zelf meegeeft in een XML feed

2) Ik krijg van een klant een XML feed (zoals hier boven vermeld) met zijn voorraad aanbiedingen
die ik vervolgens in een aparte tabel in mijn database laadt,
met een aparte structuur a.d.h.v. zijn xml feed.

3) Ik wil nu graag zijn huidige aanbiedingen op de website vergelijken met de resultaten
die ik heb gekregen via zijn XML feed, bijvoorbeeld op prijs-, of motoruurwijzigingen.
Dit vergelijk doe ik door de machine op te zoeken a.d.h.v de klant zijn ID nummer
in mijn eigen voorraadlijst en vervolgens de gegevens van beide tabellen te gaan vergelijken.

Wat is de meest efficiente en juiste manier om beide tabellen (met een verschillende structuur, wat helaas niet anders mogelijk was) te vergelijken?

Via "cases" of "if" statements?

Graag hoor ik jullie mening... indien de situatieschets niet duidelijk genoeg is hoor ik dit graag!
Gewijzigd op 09/12/2014 17:16:44 door Jeroen Bastiaansen
 
PHP hulp

PHP hulp

11/05/2024 04:52:46
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

09/12/2014 20:52:09
Quote Anchor link
Heb je dan voor iedere klant een aparte tabel?

In dit topic heb ik aangegeven hoe ik met feeeds van derden omga, misschien heb je er wat aan.
 
Jeroen Bastiaansen

Jeroen Bastiaansen

10/12/2014 10:23:13
Quote Anchor link
Neen ik heb niet voor iedere klant een aparte tabel.
Ik ga het even bekijken, bedankt voor je reactie!

Het gaat mij echter specifiek om de vergelijkings procedure hoe ik deze het beste kan invullen.
 
Jan de Laet

Jan de Laet

10/12/2014 11:51:51
Quote Anchor link
En als je ze vergelijkt, wat wil je dan met die uitkomst doen?

Verder begrijp ik nog niet helemaal welke tabellen je nu hebt en wilt vergelijken.
Zowel bij advertenties en voorraad aanbiedingen wordt de XML feed genoemd.
Bij punt 3 heb je het over vergelijken van aanbiedingen op de website (wat is dit?) vergelijken met de XML feed. Zijn deze aanbiedingen op de website weer iets anders dan advertenties en voorraadaanbiedingen?
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.