Versturen van email op bepaald tijdstip

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jonas vermeulen

jonas vermeulen

09/03/2011 10:05:39
Quote Anchor link
Hey,

Op mijn site wordt er een mail verstuurd naar de klant, nu is het de bedoeling om bv een uur na dat de eerste mail werd vestuurd er nog een mail verstuurd wordt naar die klant.

Nu weet ik niet of dat mogelijk is. ik weet ook niet echt op wat ik moet zoeken in google.
Kan iemand mij hiermee op weg helpen?

alvast bedankt
Jonas
 
PHP hulp

PHP hulp

01/09/2024 05:05:36
 
Joren de Wit

Joren de Wit

09/03/2011 10:12:27
Quote Anchor link
Dit is typisch een geval waar je een cron job voor zou kunnen gebruiken. Daarmee laat je telkens op een bepaald tijdstip een scriptje runnen dat bepaalt of er nog extra mailtjes verstuurd moeten worden.

Als je wilt dat de mails precies na 1 uur (of elk ander interval) gestuurd worden, zul je wel shell toegang tot de server moeten hebben om de cron job in te stellen. Als je met een iets minder nauwkeurige oplossing genoegen neemt, kun je gewoon eenmalig een cron job instellen die bijvoorbeeld ieder uur draait...
 
Jonas vermeulen

jonas vermeulen

09/03/2011 10:15:04
Quote Anchor link
dank je, nu weet ik tenmiste waar ik moet beginnen zoeken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.