waar zit de error? functie: isset

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Leon den H

Leon den H

12/12/2010 20:28:21
Quote Anchor link
Hallo,

Kan iemand mij vertellen waar de fout zit in het onderstaande script?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<?php

if (checkmail($_GET['email']))
{

if(isset($_GET['email']) and isset($_GET['naam'], $_GET['kinderen'], $_GET['groep']))

    {

    $email = $_GET['email'];
    $naam = $_GET['naam'];
 $kinderen = $_GET['kinderen'];
    $groep = $_GET['groep'];

?>



Alvast bedankt.
 
PHP hulp

PHP hulp

24/04/2024 19:25:03
 

12/12/2010 20:30:10
Quote Anchor link
Want wat is de error?
Afgezien dat het nogal apart is dat je get gebruikt.
En dit ook wel weer veel lijkt op je vorige topic.
Gewijzigd op 12/12/2010 20:31:35 door
 
Leon den H

Leon den H

12/12/2010 20:36:03
Quote Anchor link
Klopt, want ik ben bezig met een bestaand php script om te zetten naar mijn eigen wensen. Ik doe dit doormiddel van de trial and error methode. Ik probeer elke keer een stukje aan te passen totdat ik weer tegen een probleem aanloop.

Kijk het $_get gedeelte werkt gewoon naar behoren, dus ik denk waarom zou ik het dan aanpassen. Het zou waarschijnlijk allemaal netter kunnen, maar die kennis heb ik gewoonweg niet.

Dit is de error melding

Parse error: syntax error, unexpected T_LOGICAL_AND, expecting ',' or ')' in /home/website/activeren.php on line 70
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/12/2010 20:37:43
Quote Anchor link
wat staat er op regel 70 van activeren.php
 
Leon den H

Leon den H

12/12/2010 20:40:09
Quote Anchor link
Dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

if(isset($_GET['email']) and isset($_GET['naam'], $_GET['kinderen'], $_GET['groep']))

?>
 
Victor Php

Victor Php

12/12/2010 20:44:19
Quote Anchor link
Leon den H op 12/12/2010 20:36:03:
... Het zou waarschijnlijk allemaal netter kunnen, maar die kennis heb ik gewoonweg niet.


Dan ga je leren, leren en nog 'ns leren..

Beter in één keer goed doen, dan 1000x hier komen met dezelfde vraag.
Gewijzigd op 12/12/2010 20:45:01 door Victor Php
 
Leon den H

Leon den H

12/12/2010 20:51:09
Quote Anchor link
Daar ben ik mee bezig. Zoals je weet gaat hier heel veel tijd in zitten.

Dit is volgens mij niet dezelfde vraag als het vorige topic. De vorige topic ging over het toevoegen in de DB en dit is een error melding. Het klopt dat het hetzelfde script is, maar dezelfde vraag....
 
Jordi Kroon

Jordi Kroon

12/12/2010 21:31:16
Quote Anchor link
Als jij haakje open doet doe je toch ook haakje sluiten

Dus je moet { ook afsluiten met. }
 
Wouter J

Wouter J

12/12/2010 21:38:55
Quote Anchor link
Leon den H:
Het zou waarschijnlijk allemaal netter kunnen, maar die kennis heb ik gewoonweg niet.

Wat victor zegt dan moet je dat leren.
Want leuk hoor je eigen systeempje als je een beginner bent. Maar heb je wel eens nagedacht over de consequenties die dat met zich meebrengt? Als je een slecht script maakt kunnen hackers je site hacken, kunnen mensen je script manipuleren, kan jij alles kwijt zijn, moet php ingrijpen. En dan vooral de eerste en de laatste. Jouw systeem is als beginner natuurlijk makkelijk te hacken, dus je moet altijd goed beveiligde scripts op internet zetten. En het probleem van php is dat het ingrijpt als jij ergens een foutje maakt, zelfde effect als HTML/XHTML dus.

En bij je script. Kijk er alsjeblieft eerst goed na voordat je hem hier op het forum zet. Lees de foutmelding, die zegt zoiets als: "Ik verwacht ergens een komma of een haakje". En ja hoor, ooit gehoord van and? Dat is met SQL. Bij php gebruik je daar andere operators voor.
Gewijzigd op 12/12/2010 21:42:21 door Wouter J
 
Noppes Homeland

Noppes Homeland

12/12/2010 21:52:25
Quote Anchor link
Quote:
En ja hoor, ooit gehoord van and? Dat is met SQL. Bij php gebruik je daar andere operators voor.

dit valt dus in de categorie: onzinnig blaten

en als je het niet gelooft....
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<?php
$a
= 1;
$b = 2;

if ($a == 1 and $b == 2) {
   echo 'if ($a == 1 and $b == 2) is geen geblaat';
}

?>


dit zal gewoon "if ($a == 1 and $b == 2) is geen geblaat" op het scherm laten zien.

De foutmelding is dus dat er ergens een and staat waar een , of een ) verwacht wordt.
 

12/12/2010 21:54:09
Quote Anchor link
Dat is het mooie aan php. && heeft een hogere precedence als and. Dus daar kan je hele mooi constructies mee maken:
language.operators.precedence
 
Leon den H

Leon den H

13/12/2010 16:56:06
Quote Anchor link
Het is een leuke discussie, maar al met al staat de error er nog steeds ;).

@jordi dit wordt ook afgesloten verderop in het script, dus dat is het probleem niet.
 
- SanThe -

- SanThe -

13/12/2010 17:01:04
Quote Anchor link
Regel 5: if(isset($_GET['email']) and isset($_GET['naam'], $_GET['kinderen'], $_GET['groep'])) is een beetje vreemd. Twee keer isset() en daarna ... zoek het maar uit.
 
Peter Croughs

Peter Croughs

14/12/2010 08:37:37
Quote Anchor link
Ik veronderstel dat kinderen en groep de waarde true of false moeten teruggeven. Is dit niet zo, waarnaar moet dan je "IF" referenen? Als kinderen de waarde J of N (of iets dergelijks) hebben dan moet je de variabele hier ook naar referenen, $_GET[kinderen]=='Y' bijvoorbeeld.
Tenslotte zijn die komma's er natuurlijk te veel aan. Je zet een "AND" tussen de twee Issets maar na de $_GET[naam] zet je een komma, dit moet natuurlijk ook een logische operand worden. Tenminste dat denk ik...
 
Kevin de Groot

Kevin de Groot

14/12/2010 11:33:16
Quote Anchor link
Ja, waarom niet gewoon nogmaals 'and' gebruiken voor de andere GET-waarden?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

isset($_GET['email']) and isset($_GET['naam']) and isset($_GET['kinderen']) and isset($_GET['groep'])

?>
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.