Waarom is deze if-statement waar?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Sander

Sander

07/08/2007 15:40:00
Quote Anchor link
Beste mensen,

Waarom is de volgende if-statement NIET waar en die daarop WEL:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
if (isset($var) == "value") {
  // Deze is FALSE, zolang je geen $var = "value"; boven het statement zet.
}


Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
if (isset($_SERVER['QUERY_STRING']) == "value") {
  // Deze is TRUE, maar de $QUERY_STRING is leeg. Misschien ten overvloede als je het wilt reproduceren: $QUERY_STRING is een predefined en dus case-sensitive variabele.
}


Wie kan me uit dit raadsel hebben? Vind het nogal frustrerend, zacht uitgedrukt...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sander
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 13:21:05
 
- wes  -

- wes -

07/08/2007 15:42:00
Quote Anchor link
wie heeft je deze troep gegeven is wat ik me afvraag
 
Sander

Sander

07/08/2007 15:43:00
Quote Anchor link
Tja, wat kan ik met zo'n reactie...?

Het is een serieuze vraag.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sander
 
GaMer B

GaMer B

07/08/2007 15:45:00
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
if (isset($var) == "value") {
}

Moet zijn:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
if (isset($var) && $var == "value") {
}


en

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
if (isset($_SERVER['QUERY_STRING']) == "value") {
}

moet zijn:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
if (isset($_SERVER['QUERY_STRING']) && $_SERVER['QUERY_STRING']  == "value") {
}
 
Leroy Boerefijn

Leroy Boerefijn

07/08/2007 15:46:00
Quote Anchor link
idd wat gamer zegt!

want isset geeft false of true terug.. sowieso niet value ;)
 
Sander

Sander

07/08/2007 15:47:00
Quote Anchor link
Kijk, dat deed ik dus fout...!

Heel erg bedankt Gamer.

@Leroy:
Ook dat mysterie weer opgelost! Geweldig. :) Had ik even niet aan gedacht.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sander
 
- wes  -

- wes -

07/08/2007 15:52:00
Quote Anchor link
@sander, wat je ermee kan is inderdaad niets, net als met die slechte code van je. Blijkbaar (correct me if im wrong) probeer je PHP te leren en iets te bouwen. Wat je had is enorm slecht, buggy en achterhaald.
 
Sander

Sander

07/08/2007 15:56:00
Quote Anchor link
wes schreef op 07.08.2007 15:52:
@sander, wat je ermee kan is inderdaad niets, net als met die slechte code van je. Blijkbaar (correct me if im wrong) probeer je PHP te leren en iets te bouwen. Wat je had is enorm slecht, buggy en achterhaald.


Ik ben al een aantal jaar met PHP bezig, sinds begin PHP4, alleen eerlijk gezegd dus nooit structureel gebruik gemaakt van isset().

Jouw reactie had geen enkele waarde in deze thread en kan meer als een flame beschouwd worden. Ik snap best dat je misschien een beetje gek wordt van 'eenvoudige' vragen, maar reageer dan ook normaal. Ik heb m'n best gedaan en heb weer wat geleerd. Als je zoveel posts op je naam heb staan zou ik dat ook wel verwachten.
 
PHP erik

PHP erik

07/08/2007 15:56:00
Quote Anchor link
Op zich had wes wel een zinnige vraag: waar heb je deze troep vandaan? Die site of dat boek of die persoon moet echt verbrand, vernield en vernietigd worden.
 
PHP erik

PHP erik

07/08/2007 15:58:00
Quote Anchor link
Quote:
Jouw reactie had geen enkele waarde in deze thread en kan meer als een flame beschouwd worden. Ik snap best dat je misschien een beetje gek wordt van 'eenvoudige' vragen, maar reageer dan ook normaal. Ik heb m'n best gedaan en heb weer wat geleerd. Als je zoveel posts op je naam heb staan zou ik dat ook wel verwachten.
Reacties als die van wes zijn wel begrijpelijk. Als je één keer kijkt naar php.net/isset of isset in Google invult dan zou je het probleem in 2 seconden moeten kunnen zien. Nu is het niet erg om dit hier te vragen natuurlijk, integendeel, maar het is begrijpelijk dat enkele mensen die toch al aanleg hebben voor psychoses enzo, wes ;), er paranoïde van worden.
 
Erik Rijk

Erik Rijk

07/08/2007 16:05:00
Quote Anchor link
Quote:
...maar het is begrijpelijk dat enkele mensen die toch al aanleg hebben voor psychoses enzo, wes ;), er paranoïde van worden.

Quote:
be friendly plz


;)
 
- wes  -

- wes -

07/08/2007 16:12:00
Quote Anchor link
maakt niet uit joh, ik reageer dat wel af op de 1e phphulper die ik int echt tegen kom ;)

@sander

ik flame niet en ik zeg nergens dat je vraag eenvoudig is. tis alleen als jij aangeeft al sinds php4 te phpen, maar je gebruikt geen isset()... dan is er al behoorlijk iets mis met je kennis. En aan de code die je eerst post ga je steeds verder de verkeerde richting in. Ik vind het prima als iemand php leert, good for you. Maar doe het dan wel goed
 
Sander

Sander

07/08/2007 16:23:00
Quote Anchor link
@wes
Ja, ben ik met je eens; isset() had ik eerder moeten gebruiken. Ik was er alleen al sinds vanochtend mee bezig. Vooral omdat andere statements wel werkten en sommigen weer niet in een systeem dat ik aan het ombouwen ben, zag ik even door de bomen het bos niet meer. Oftewel; verkeerde logica geinterpreteerd en heb me er suf op gestaard; nu snap ik waarom 't ene wel werkte en het ander niet. Ik blijf een mens en tja, hoop jij ook.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sander
 
Erik Rijk

Erik Rijk

07/08/2007 16:24:00
Quote Anchor link
wes schreef op 07.08.2007 16:12:
maakt niet uit joh, ik reageer dat wel af op de 1e phphulper die ik int echt tegen kom ;)
Ik stuur wel vast wat phphulpers vooruit dan zondag :P
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.