Wachtwoord database veranderd, forum werkt niet meer

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Dorien Broekx

Dorien Broekx

14/08/2012 18:37:34
Quote Anchor link
Beste,

Ik ga een website voor iemand verniewen. Ik heb al ooit een heel klein beetje php gehad, maar dit is al paar jaar geleden en was echt de basis.

De oorspronkelijke website was gebaseerd op een database. Maar men wist het wachtwoord van die database niet meer dus heb ik dat wachtwoord veranderd. Natuurlijk moest ik dan ook het paswoord in de configuratie van het forum aanpassen. Nu is het probleem, ik vind het bestand waar de configuratie gebeurd niet, enkel dat waar de configuratie van het forum met de database gebeurd. Daar stond dat oude wachtwoord wel in, maar ben ik zo dom geweest om dit aan te passen naar het nieuwe zonder het oude op te schrijven. Normaal gezien zou het forum op zich dus wel moeten werken, maar ik geraak niet op dit forum aangezien de pagina van het forum ook met die database werkt en dus de oorspronkelijke configuratie nog gebruikt. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 16:20:16
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

14/08/2012 18:49:48
Quote Anchor link
Beetje wazig verhaal.
Een database heeft geen wachtwoord maar een user.
Als de site gehosted is kan je in conrol panel wachwoorden van de user aanpassen.
 
Dorien Broekx

Dorien Broekx

14/08/2012 19:01:14
Quote Anchor link
Ja sorry ik kan er zelf ook niet echt aan uit.
De situatie is dus als volgt de website is gehost via de school, dit noemt ulyssis.
Ik zou mij hier moeten inloggen om aan de database te kunnen: https://phpmyadmin.ulyssis.org/index.php?db=crimen&token=fd9b9d89fca3e2a98332b6d84ea2bc81

Maar aangezien ik het wachtwoord niet wist heb ik dit via een andere website aangepast. Maar dus moet ik dit wachtwoord ergens in de configuratie gebruiken?

Er is ook geen mogelijkheid om eerdere versies van een bestand op een ftp-server terug te halen? Dan zou ik het het bestand met het oude wachtwoord terughebben..

Toevoeging op 14/08/2012 19:04:10:

http://www.crimen.be/forum/

Dit is trouwens de site die het zou zijn, kan je ook de foutmelding zien
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

14/08/2012 19:08:56
Quote Anchor link
Je bedoeld dat je dit via een dergelijke controle-paneel aangepast hebt?
 
Ger van Steenderen
Tutorial mod

Ger van Steenderen

14/08/2012 19:13:03
Quote Anchor link
Hoe heb je dat wachtwoord dan aangepast? Kan je wel inloggen op PHPMyAdmin?
Meestal heb je bij hosting een control panel, waarin je je users en kunt aanmaken en wachtwoorden van de users kunt wijzigen.
 
Tim van Norde

Tim van Norde

16/08/2012 01:57:06
Quote Anchor link
Als je wel in PHPMyAdmin komt met je gegevens zou je kunnen proberen een extra stukje PHP in je forum index bestand te schrijven waarin je verbinding maakt met de database.
 
Stefan WM

Stefan WM

16/08/2012 08:45:35
Quote Anchor link
Als je via je controlpanel (DirectAdmin, Plesk, cPanel etc) inlogt kun je de database user aanpassen en dus ook het wachtwoord. Daarna vul je dit wachtwoord in je configuratie in en het werkt weer. :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.