Webdesigner, ik heb even geen idee wat ik nodig heb op programmeer gebied

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Lindsey Coelingh

Lindsey Coelingh

12/09/2016 11:17:35
Quote Anchor link
Hi!

Zoals de titel al aangeeft was ik zelf webdesigner, maar ik ben er enige tijd uit geweest en behalve basic html en css weet ik verder weinig van programmeertalen. Hoewel ik van plan ben om de code van dit hobby project zelf te leren en doen, kan ik wel een duwtje in de goede richting gebruiken!

Kan iemand mij misschien een beetje uitleggen wat een website als bijvoorbeeld www.wtc.nl qua programmering gebruikt om al die data van verschillende vliegmaatschappijen te verzamelen en op hun eigen website te tonen? In welke richting moet ik het zoeken? Is het wel realistisch om dit zelf te doen?

Omdat we graag reizen spelen we al enige tijd met het idee om zo'n overzicht website voor eigen gebruik te maken, omdat we ons vaak irriteren aan het gebruiksgemak van alle bij ons bekende ticket aanbieders. Omdat het voor eigen gebruik is hoeft het niet heel professioneel of 'mooi' te zijn, als het maar werkt.

Ik hoop dat iemand zin heeft het licht aan te doen in de donkere kamer waarin ik me op dit moment begeef :)
 
PHP hulp

PHP hulp

08/05/2024 09:11:57
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

12/09/2016 16:48:31
Quote Anchor link
>> was ik zelf webdesigner ... weet ik verder weinig van programmeertalen

>> Is het wel realistisch om dit zelf te doen?

Als je niks van programmeren weet, dan vrees ik dat het een (te) lastige klus is. Tenzij je bereid bent om er heel veel tijd (en dan heb ik het niet over een paar dagen) in te investeren.
 
Marthijn Buijs

Marthijn Buijs

12/09/2016 18:56:05
Quote Anchor link
Maar als je bereid bent om programmeertalen te leren. Verdiep je eens in PHP of Ruby on Rails.
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

12/09/2016 19:13:43
Quote Anchor link
Dit klinkt inderdaad als ik wil een prestatie leveren, ben geen sporter maar ik wil nu naar Japan op de fiets..

Naast het programmeren heb je tevens een ander probleem. Je zult data nodig hebben van al die vliegmaatschappijen.. Ik heb zelf geen idee of dat makkelijk gaat of moeilijk en of er enige standaardisatie is maar dit lijkt mij een nog grotere uitdaging dan programmeren. Ben je echt voornemens je doel te bereiken dan zou ik maar beginnen met phptuts.nl. en stompzinnige opdrachten voor jezelf bedenken na het lezen van een tutorial.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

13/09/2016 09:31:23
Quote Anchor link
Frank Nietbelangrijk op 12/09/2016 19:13:43:
Naast het programmeren heb je tevens een ander probleem. Je zult data nodig hebben van al die vliegmaatschappijen.. Ik heb zelf geen idee of dat makkelijk gaat of moeilijk en of er enige standaardisatie is maar dit lijkt mij een nog grotere uitdaging dan programmeren.

Dat lijkt me inderdaad de grootste uitdaging. Je hebt een 'verdienmodel' nodig, anders heeft de site geen bestaansrecht. Daarvoor heb je niet alleen data nodig, maar zul je ook concreet tickets moeten kunnen inkopen.

Zelfs als je de site vooral voor je eigen reizen wilt bouwen, zul je scherp moeten kunnen inkopen. Je gaat immers geen ticket bij jezelf kopen als je daardoor duurder uit bent dan bij een grote partij die veel scherper kan inkopen...

Ik vermoed dat de reisbranche zó concurrerend is dat je daar als kleine nieuwkomer nauwelijks tussen kunt komen. Maar daarom zou ik dát dus eerst uitzoeken. Het hoe invullen, kan later nog.
 
John D

John D

13/09/2016 13:32:26
Quote Anchor link
Vrijwel elke vliegmaatschappij heeft een ticket-api en zo te zien, het duurt even, doet wtc.nl dat online. Eerst een aardig gifje van een vliegend toestel en vervolgens zo'n draaiend browser kringetje en tot slot een (te) klein raampje met de mogelijke vluchten. Lijkt me niet al te moeilijk maar wel wat arbeids-intensief. Het aanroepen van de api moet wel robuust zijn, wanneer de vliegmaatschappij de api (meestal zonder kennisgeving) wijzigt moet het geen zooitje worden in je resultaat maar de betreffende maatschappij afvallen en gesignaleerd bij de beheerder/developer. Met PHP kan je uiteraard iets bouwen dat de vliegmaatschappij api aanspreekt.

Je kan het ook als dienst afnemen naar je eigen site. Kijk eens op:
https://www.travelfusion.com/corporate/page/tf-flight-api
Gewijzigd op 13/09/2016 13:42:45 door John D
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.