Webplayer (php)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

John Winter

John Winter

18/06/2008 15:15:00
Quote Anchor link
Hoi, even een vraagje, ik heb inmiddels de site www.hitradiomegastar.nl af.

maar nu wil ik de webplayer maken zoals rzn, heeft en nog vele andere zenders... http://www.rzndigitaal.nl/listen/wmp.php

Dit, weet iemand hoe ik dit moet doen, zodat mensen de stream url niet kunen achterhalen.

Groetjes
Johnny, ps, laat gelijk ff weten hoe jullie de website vinden, ik maak gebruik van template, maar helemaal aangepast.
 
PHP hulp

PHP hulp

09/05/2024 07:37:31
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

18/06/2008 15:20:00
Quote Anchor link
Hoezo mogen ze de URL niet achterhalen?
 

18/06/2008 15:31:00
Quote Anchor link
Hup:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
<asx version="3.0">
  <title>RZN Digitaal</title>
  <entry>
    <title>RZN Digitaal [Echt alles kan!]</title>
  <author>RZN Digitaal *** WWW.RZNDIGITAAL.NL *** Powered by IC-Hosting</author>
  <ref href="http://rzndigitaal.ic-stream.nl:9700/"/>
  </entry>
</asx>

Dat staat er in, en dus dat is de url van de stream. Als ze de url van de stream niet mogen weten, dan kan je ook niet streamen, want ze moeten toch ergens mee verbonden zijn?
Verder vind ik dat linker ding op je site te groot, en die knoppen niet mooi.
 
John Winter

John Winter

18/06/2008 17:26:00
Quote Anchor link
Jah, dat klopt.....


Maar bedoel, de url, sommige bezoekers, gaan namelijk diep in bron neuzen. en dat wil ik voorkomen...


Zodoende...


Maar probleem al opgelost..... :D
Alvast Bedankt voor de reacties
 

18/06/2008 17:29:00
Quote Anchor link
John Winter schreef op 18.06.2008 17:26:
Maar bedoel, de url, sommige bezoekers, gaan namelijk diep in bron neuzen. en dat wil ik voorkomen...

Heel simpel, dat verkom je niet, alles watj e online zet, dus wat toegankelijk is, kan gewoon worden gelezen.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

18/06/2008 17:30:00
Quote Anchor link
Als je niet wil dat de bezoekers de stream url kunnen achterhalen, dan moet je het met flash doen. Dan nog kunnen ze de url van het flash document achterhalen en dat gewoon afspelen. Maar ik snap dus niet wat je wil.

Als je stream niet live is, dus bijvoorbeeld een filmpje, dan kun je het wel voorkomen.

Je doet dat zo. Je maakt op de pagina waar het filmpje te zien is, een md5 hash aan van een random getal. Deze zet je in de database. Vervolgens geef je ipv de source movie.php?hash=#dehash# op. Op movie.php controlleer je of de hash bestaat, zoja, dan open je het filmpje en echot de inhoud van het bestand in movie.php. Vergeen niet het content-type op het mime-type van het filmpje te zetten en een header in te stellen voor het downloaden van het filmpje. Vervolgens aan het einde van de pagina verwijder je de md5 hash uit de database. Zo is iedere request uniek.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Onbekend Onbekend
 

18/06/2008 17:37:00
Quote Anchor link
Tommy schreef op 18.06.2008 17:30:
Als je niet wil dat de bezoekers de stream url kunnen achterhalen, dan moet je het met flash doen. Dan nog kunnen ze de url van het flash document achterhalen en dat gewoon afspelen.

Hoe bedoel je dat met flash? Een soort van mp3 speler maken in flash ofzo? Verder kan je een flash bestand ook "open" slopen, en dus als het mp3tjes zijn gewoon zien waar die staan. Flash helpt hiervoor niet.
 
Onbekend Onbekend

Onbekend Onbekend

18/06/2008 17:41:00
Quote Anchor link
Ja zoiets. Youtube doet het ook zo. Maar ik krijg die flashplayer van youtube niet 'opengesloopt', jij? Want dat zou ik wel even lachen vinden.
 

18/06/2008 17:49:00
Quote Anchor link
Tommy schreef op 18.06.2008 17:41:
Ja zoiets. Youtube doet het ook zo. Maar ik krijg die flashplayer van youtube niet 'opengesloopt', jij? Want dat zou ik wel even lachen vinden.

Jah, opzich wel. Maar dat is het niet waard. Bij youtube kijk je gewoon naar de headers...
 
Johan M

Johan M

18/06/2008 18:39:00
Quote Anchor link
Ik gebruik de JW-player voor YouTube-filmpjes (http://johan.ypcms.nl/mediaplayer/) sinds een paar dagen. De standaard-YouTube-player is hierin nier meer te zien. Het kan dus wel (of bedoel je met openslopen nog iets anders?).
Grz. Johan.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Johan M
 

18/06/2008 18:45:00
Quote Anchor link
Johan (YPcms.nl) schreef op 18.06.2008 18:39:
Ik gebruik de JW-player voor YouTube-filmpjes (http://johan.ypcms.nl/mediaplayer/) sinds een paar dagen. De standaard-YouTube-player is hierin nier meer te zien. Het kan dus wel (of bedoel je met openslopen nog iets anders?).
Grz. Johan.

Ik denk dat dat hij gewoon gebruik maakt van de youtube-api. Maar met openslopen bedoel ik zeg maar bijvoorbeeld met photoshop een psd openen, alleen dan met een swf'je en niet met photoshop. Wel moet ik zeggen dat het niet altijd gaat, d'r zijn uitzonderingen...
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.