XML accepteert geen ë maar wel &

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Ervaren Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een ervaren Software Developer, en heb je ervaring met technieken zoals C#, MS Access & SQL? Vind jij het leuk om maatwerk software te ontwikkelen voor klanten in een specifieke branche? Dan is dit de baan voor jou! Als ontwikkelaar ben jij samen met een team van 12 collega’s verantwoordelijk voor het bouwen van nieuwe functionaliteiten en het uitbreiden van de core applicatie. Belangrijk is dat je ervaring hebt met C# en MS Access. Je bent flexibel en klantvriendelijk ingesteld, omdat het belangrijk is om de klanten zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Thuiswerken

Bekijk vacature »

Traineeship ICT regio Amsterdam/Utrecht

Wat ga je doen? Het traineeship begint met een fulltime maand cursussen en praktijkdagen, waarin je de basis van het IT-vak leert op de Shared Servicedesk (SSD). Daarnaast ga je meteen aan de slag voor je eerste certificering! (ITILv4). Je start in een groep met 4 tot 10 deelnemers, waarmee jij gedurende die maand optrekt en je kennis kunt delen. Na het voltooien van de eerste maand ga je direct voor een langere periode aan de slag bij één van onze klanten of blijf je intern bij ons op de Shared Servicedesk. Je bent het eerste aanspreekpunt van de eindgebruikers

Bekijk vacature »

C++ Ontwikkelaar

Functieomschrijving Ben jij als software ontwikkelaar toe aan een nieuwe uitdaging? Dan zoeken wij jou! Voor het maken van de procesbesturingssoftware gebruiken onze projectteams een in C++ en C# geschreven tool. Dit is een gedistribueerd object framework wat alle kernfuncties biedt voor een procesautomatisering. Verder zullen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit: Ontwerpen, programmeren en testen van product aanpassingen; Analyseren van vragen en wensen van gebruikers en deze vertalen naar een functioneel ontwerp; Inzichtelijk maken van voortgang omtrent softwarewerkzaamheden, o.a. door middel van SCRUM; Continu toetsen van het effect van nieuwe releases op andere tools en processen; Implementeren van nieuwe product

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Back end Node.js developer

Functie Het ontwikkelteam bestaat momenteel uit 5 (back-end) Developers, 2 systeembeheerders, 1 DevOps engineer, 1 Tech Lead en 2 Scrum Masters. Samen wordt er doorontwikkeld aan twee SaaS-platformen die in een hoog tempo doorontwikkeld moeten worden. Omdat innovatie een belangrijk speerpunt binnen de organisatie is, wordt er ook continu naar snellere en slimmere oplossingen te bedenken en realiseren. Als Back-end Developer hou jij je dagelijks bezig met vraagstukken zoals: API-development, high volume datastromen, het ontwikkelen van Bots aan de hand van A.I. Daarnaast denk en werk jij mee aan de onlineapplicaties voor klanten. Er wordt zelfstandig en in teamverband gewerkt

Bekijk vacature »

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

Front-end developer (Medior/Senior)

Functie Het front-end team bestaat momenteel uit 4 collega’s en is hard aan het groeien! Samen leveren jullie een essentiële bijdrage aan de applicaties die ze voor hun klanten realiseren. Je werkt in het front-end team samen met de back-end teams en product owners om te zorgen dat de applicaties een fijne gebruikerservaring opleveren. Jouw expertise zorgt ervoor dat de juiste keuzes gemaakt worden qua techniek en ontwerp, van back-end tot aan gebruiker. In samenspraak met je team bepalen jullie de beste keuze voor techniek. Ook is er altijd ruimte om nieuwe technieken te ontdekken. Eisen • Je hebt gedegen

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Fullstack JavaScript developer (ReactJS, NodeJS, T

Functie Het team bestaat momenteel uit ruim 15 collega’s, waarvan ruim de helft in het ontwikkelteam werkzaam is. Er zijn gave plannen om het platform ook te gaan toepassen op bijv. vliegvelden, maar ook internationale groei zit in het verschiet en daarom zijn ze op zoek naar versterking. Als Fullstack JavaScript developer werk je nauw samen met 9 fullstack (Python en .NET) developers. Binnen het team ga jij je toespitsen op het creeren van de optimale toegankelijkheid en user experience. Om dit voor elkaar te krijgen zul je ontwerpen, programmeren, testen en implementeren. Het hele proces dus! Maar ook bijvoorbeeld

Bekijk vacature »

Lead Java Developer

Dit ga je doen Je taken bestaan onder andere uit: Het aansturen van een development team bestaande uit 8 collega's op technisch maar ook HR gebied; Het maken van strategische keuzes omtrent de (nieuw)bouw van deze applicatie; Het maken van technische ontwerpen; Hands-on mee ontwikkelen met het team (met o.a. Java, Spring, Angular, REST); Reviewen van code en feedback geven op collega developers. Hier ga je werken Als Lead Software Developer ben je verantwoordelijk voor één van de vier Agile Java ontwikkelteams die bouwen aan technologie die duizenden instanties wereldwijd verbindt. Dit Agile team, data Jira en Confluence gebruikt en

Bekijk vacature »

Developer Front-end

Functie omschrijving Front-end Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een front-end developer voor een organisatie in de regio Veenendaal die de eindverantwoordelijkheid op zich neemt van alles wat met design te maken heeft. Je hebt in deze functie een adviserende rol hiervoor moet je beschikken over een grote dosis vakinhoudelijke kennis. Je creëert unieke concepten door samen met collega’s en klanten te overleggen over aangeleverde designs. Hiermee draag jij je steentje bij aan de groeiambities van de klant. Jij wordt het vaste aanspreekpunt voor klanten wanneer het gaat over planningen, hierin is het jouw taak om alle betrokkenen goed

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET developer start jij in een development team met één Senior .NET developer en één junior .NET developer. Als team zijn jullie verantwoordelijk voor het schrijven van software voor onze toonaangevende Automatiseringssystemen. Jij gaat aan de slag met de onderhoud van de kernsoftware, ondersteund de software van derden door het gebruik van onze webservices en als team zijn jullie verantwoordelijk voor het ontwikkelen van onze backend oplossingen. Wij maken op dit moment veel gebruik van .NET met ASP.NET. Komend kwartaal gaan wij wel gedeeltelijk overstappen naar .NET Core. Verder werken wij ook met SOAP, REST, JSON, HTML5, CSS3

Bekijk vacature »
Danny von Gaal

Danny von Gaal

13/11/2015 16:39:17
Quote Anchor link
Ik heb vanuit php een RSS pagina aangemaakt die wordt gevuld met gegevens uit mijn database. Maar wanneer er in een bericht een & teken stond dan werkte mijn RSS pagina niet meer doordat dit een teken is dat xml zelf gebruikt.

Ik heb vervolgens htmlentities toegepast en hierdoor wordt & veranderd in & en toen werkte het ineens wel. Maar wanneer iemand nu een ë teken gebruikt wordt dat vertaald naar ë en werkt mijn RSS pagina weer niet.

Nou snap ik niet waarom & wel wordt toegestaan maar ë niet. Wanneer ik het teken ë zelf intyp dan werkt het wel. In allebei de htmlcodes zit een & en een ; maar het een werkt wel en de ander niet.

Weet iemand een oplossing?
 
PHP hulp

PHP hulp

03/05/2024 23:51:19
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/11/2015 17:20:22
Quote Anchor link
Volgens mij dekt dit de lading wel.

Bepaalde karakters dienen ge-escaped te worden binnen XML, ofwel door de HTML-entiteit te gebruiken, ofwel door het data-deel binnen een tag te omvatten door <![CDATA[ ... ]]>.
 
Ivo P

Ivo P

13/11/2015 17:41:12
Quote Anchor link
had je niet htmlspecialchars() moeten hebben in plaats van htmlentities() ?
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

13/11/2015 20:10:38
Quote Anchor link
Ivo P op 13/11/2015 17:41:12:
had je niet htmlspecialchars() moeten hebben in plaats van htmlentities() ?

Voor de karakters waar het in XML voor uit maakt (', ", &, <, >) doet dat er niet toe, htmlspecialchars() en htmlentities() werken in beide gevallen hetzelfde voor deze karakters.

Wat wèl uitmaakt is welke flags (en, hoe kon het ook anders, character encoding) je gebruikt.

Dit zou(den respectievelijk) ENT_QUOTES (en UTF-8) moeten zijn.
 
Danny von Gaal

Danny von Gaal

13/11/2015 22:31:11
Quote Anchor link
Bedankt voor die link ik ga hem ff gebruiken. Maar toch vind ik het raar dat de ene het wel doet en de ander een probleem geeft
 
Martin -

Martin -

14/11/2015 19:51:16
Quote Anchor link
Thomas van den Heuvel op 13/11/2015 20:10:38:
Voor de karakters waar het in XML voor uit maakt (', ", &, <, >) doet dat er niet toe, htmlspecialchars() en htmlentities() werken in beide gevallen hetzelfde voor deze karakters.

Klopt, maar het probleem gaat hier over het gebruik van ë en &euml;
Danny von Gaal op 13/11/2015 22:31:11:
Bedankt voor die link ik ga hem ff gebruiken. Maar toch vind ik het raar dat de ene het wel doet en de ander een probleem geeft

Het escapen van ë is helemaal niet nodig, dus ik snap eigenlijk niet waarom je die wilt escapen.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

14/11/2015 21:48:31
Quote Anchor link
Martin - op 14/11/2015 19:51:16:
Klopt, maar het probleem gaat hier over het gebruik van ë en &euml;

Klopt, maar er bestaat verwarring rondom het precieze gebruik.

Waarschijnlijk had 'ie in de XML feed &euml; staan, dus de HTML entity van ë, en dat mag niet, alle voorkomens (of ze nu zelf onderdeel uitmaken van een entiteit of niet) van ', ", >, < en & moeten of ge-escaped worden of in een CDATA blok staan. In de feed zou dus letterlijk &amp;euml; moeten staan, maar niet &euml;. Omdat &amp; vervolgens op je scherm getoond wordt als simpelweg "&" (je zult dus de bron moeten inzien om dit na te gaan), ontstond hier mogelijk (mede) verwarring door.

Niet toegestaan ("niet ge-escapete entiteiten"):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<description>H&euml;llo!</description>


Wel toegestaan ("ge-escapete entiteiten") met of zonder <![CDATA[ ... ]]> blok:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<description>H&amp;euml;llo!</description>


Wel toegestaan (al je data in CDATA):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<description><![CDATA[H&euml;llo!]]></description>


Wel toegestaan (geen entiteiten maar gewoon de exotische symbolen) met of zonder <![CDATA[ ... ]]> blok mits de character encoding van je data klopt:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<description>Hllo!</description>

edit, pvd gaan we weer, weer dezelfde bug.

<description>Hëllo!</description> mag wel dus.
Gewijzigd op 14/11/2015 21:54:30 door Thomas van den Heuvel
 
Danny von Gaal

Danny von Gaal

15/11/2015 19:43:42
Quote Anchor link
Martin - op 14/11/2015 19:51:16:
Het escapen van ë is helemaal niet nodig, dus ik snap eigenlijk niet waarom je die wilt escapen.


Van mij hoeft er helemaals omgezet te worden maar ik heb htmlentities toegepast doordat ik eerder een probleem had omdat een "&" teken er voor zorgde dat mijn RSS niet meer werkte. En wanneer ik &amp; had staan het wel werkte.

Htmlentities wordt meteen op alles toegepast dus zodoende ook die ë
 
Ivo P

Ivo P

15/11/2015 19:46:14
Quote Anchor link
en daarom dus niet htmlentities() gebruiken maar htmlspecialchars().

want die laatste laat je ë en á etc. met rust.
 
Thomas van den Heuvel

Thomas van den Heuvel

15/11/2015 21:22:04
Quote Anchor link
Om precies de reden die Ivo aangeeft is htmlspecialchars() in het algemeen "beter", je loopt dan (o.a. in XML) minder snel tegen problemen aan.
 
Danny von Gaal

Danny von Gaal

15/11/2015 22:54:35
Quote Anchor link
Okee ik gebruik eigenlijk altijd htmlentities uit gewoonte wist dat verschil niet maar bedankt.
Dan ga ik die toepassen en kijken of het dan wel werkt :)
 
Danny von Gaal

Danny von Gaal

19/11/2015 11:49:36
Quote Anchor link
Tot op heden heeft dit het probleem echt opgelost.
De special alfabetische tekens worden gewoon weergeven en alleen de tekens die problemen geven worden in html code geplaatst.

Bedankt want mijn RSS Feed geeft geen errors meer.
Gewijzigd op 19/11/2015 11:50:01 door Danny von Gaal
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.