zegt dat username en password altijd klopt.

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2

25/09/2014 12:11:17
Quote Anchor link
Waarom wordt er niets iets gemaakt waardoor je kan zien of een probleem opgelost is of niet?
Een slotje, of vinkje of groene header bovenin? Dat is toch makkelijker voor ons allemaal? Tis immer een forum alleen kan je helemaal niets.
 
PHP hulp

PHP hulp

20/04/2024 08:04:28
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/09/2014 12:30:15
Quote Anchor link
Ik sluit mij volledig bij je aan. Voor nu kan je je topic-titel wijzigen met [opgelost] als toevoeging. Het is niet verplicht, maar soms zie ik dat mensen dat wel doen.

Ik zal je idee in ieder geval meenemen naar achteren!
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/09/2014 12:36:54
Quote Anchor link
Offtopic:

Klopt, maar soms vergeet de topic starter erbij te vertellen wat dan de oplossing was. Of welke oplossing hij heeft gekozen als er verschillende ideeën werden aangedragen. Een topic sluiten is dan nadelig voor anderen.
 

25/09/2014 12:38:33
Quote Anchor link
Ward van der Put op 25/09/2014 12:36:54:
Offtopic:

Klopt, maar soms vergeet de topic starter erbij te vertellen wat dan de oplossing was. Of welke oplossing hij heeft gekozen als er verschillende ideeën werden aangedragen. Een topic sluiten is dan nadelig voor anderen.


** Off-topic:
Niet sluiten maar aanduiden dat er een antwoord is gegeven op de betreffende vraag. Een groen vinkje net zoals bij Stackoverflow? En ook wellicht iets waardoor je in het overzicht ziet dat er een groen vinkje is gegeven.
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/09/2014 12:44:31
Quote Anchor link
+1 Dat lijkt me inderdaad het duidelijkst.

Eventueel kun je dan nog bij een afgevinkt topic een melding tonen boven het vak voor het typen van een toevoeging: "Let op, je reageert op een probleem dat is opgelost." Zo kun je dan zelf beslissen of je reactie nog echt wat toevoegt, want dat is niet altijd uit te sluiten.
 
Mebus  Hackintosh

Mebus Hackintosh

25/09/2014 13:38:36
Quote Anchor link
Dit was 8 jaar geleden ook al erg gewild, en moet je kijken wat er tot nu toe mee is gedaan. Niks. Beetje vaag, want niet alleen wij de leden gaan erop vooruit, maar ook de website zelf.
 
Eddy E

Eddy E

25/09/2014 13:49:44
Quote Anchor link
Dat had toch te maken dat de eigenaar (Bas Kregeler?) alleenrecht had op de FTP en de andere moderators dus niets konden doen? En dat Bas er een tijd lang niet was? Of zoiets?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/09/2014 13:54:33
Quote Anchor link
Offtopic:

Een topic afsplitsen is soms ook geen slecht idee.
Waaronder de tweede helft van dit topic.
 
Ivo P

Ivo P

25/09/2014 13:55:16
Quote Anchor link
probleem is, dat de persoon die de vraag stelde waarschijnlijk op dit gebied een te kort aan kennis heeft. Hoe kan hij dan beoordelen of de gegeven oplossing inderdaad juist is?

Ja, "het werkt" is een benadering. Maar is het dan ook goed?

Uit een ander werkvlak:
"de oplader van mijn tandenborstel heeft een te kort snoer. Waar koop ik een met een langere?"

antwoord:
"koop voor 2 kwartjes een strip kroonsteentjes en een halve meter snoer. Knip, strip en schroef, klaar. Veel goedkoper!".

reactie:
"yes, dat is goedkoper dan een nieuwe. Topic closed".

2 weken later ligt TS geelektrocuteerd op de grond....


---
En dat geldt ook voor veel oplossingen in PHP.
* chmod 777, om apache, maar ook de rest van de users te laten schrijven in een dir.
* invoer niet escapen,
* en inlogscript dat eerst niet werkt, en na een voorbeeld werkend gemaakt wordt (en dan bij een blanco wachtwoord alles ok vindt)

Als je een topic meteen afsluit, heb je dus ook geen reacties meer van oplettende mede forummers die dan nog even aan de bel trekken.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/09/2014 13:59:54
Quote Anchor link
Ik pleit zelf voor een vinkje boven een textbox met: "Markeer dit topic als opgelost"
Vervolgens verschijnt er een vinkje in de tracker linksboven voor het topic, en een dikke grote balk boven de replie/quote formulieren die dan melden: "Dit topic is inmiddels opgelost".

Misschien zou het zelf per post aan kunnen worden gegeven, waarna de oplossing direct linkbaar wordt. Uiteraard stem ik er voor om het topic niet te sluiten. Als iemand nog opmerkingen heeft, dan zijn die altijd welkom, anders krijg je weer een wildgroei aan dubbele topics omdat de TS toch nog een vraag erover had.
Gewijzigd op 25/09/2014 14:00:23 door - Ariën -
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

25/09/2014 16:35:52
Quote Anchor link
[meta-offtopic]
Je zou denken dat een forum van en voor PHP-gebruikers zo'n feature request wel even kan fixen.
[/meta-offtopic]
 
Eddy E

Eddy E

25/09/2014 16:37:21
Quote Anchor link
Moet niet moeilijk zijn.
Geef maar even volledige toegang tot FTP.
Dan komt de rest ook wel goed.
 
Wouter J

Wouter J

25/09/2014 17:38:09
Quote Anchor link
Laten we dit niet verder gaan afhandelen in dit topic, maar daarvoor een topic gebruiken in het Bug/Features onderdeel. Alvast bedankt!
 
Mathieu Posthumus

Mathieu Posthumus

25/09/2014 23:48:48
Quote Anchor link
Wouter J op 25/09/2014 17:38:09:
Laten we dit niet verder gaan afhandelen in dit topic, maar daarvoor een topic gebruiken in het Bug/Features onderdeel. Alvast bedankt!


Dankje want ik wordt nou wel gek van al die mailtjes die ik steeds binnenkrijg!
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

26/09/2014 09:42:08
Quote Anchor link
Mathieu Posthumus op 25/09/2014 23:48:48:
Wouter J op 25/09/2014 17:38:09:
Laten we dit niet verder gaan afhandelen in dit topic, maar daarvoor een topic gebruiken in het Bug/Features onderdeel. Alvast bedankt!


Dankje want ik wordt nou wel gek van al die mailtjes die ik steeds binnenkrijg!

Ja dat is ook wel irritant, kan dat niet uit?
 
Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

26/09/2014 09:50:32
Quote Anchor link
Mijn account > Voorkeuren onder Notificaties.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

26/09/2014 09:51:10
Quote Anchor link
In je voorkeuren.

On-topic:
Zullen we nu weer on-topic gaan? Berichten over nieuwe features op ons forum, of over mail-notificaties horen in een nieuw topic! Offtopic-berichten hier in dit topic worden vanaf nu verwijderd!
 
Snelle Jaap

Snelle Jaap

02/10/2014 16:31:53
Quote Anchor link
Ward van der Put op 26/09/2014 09:50:32:
Mijn account > Voorkeuren onder Notificaties.


Dankje!
 

Pagina: « vorige 1 2



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.