Google verklaart einde aan 'captcha'

Toegevoegd door - Ariën -, 7 jaar geleden

Google verklaart einde aan 'captcha'Google verklaart dat het einde van de techniek achter de bekende CAPTCHA-overtypcodes genaderd is. Met de opkomst van OCR-techniek waarmee letters en cijfers herkend kunnen worden, en met kunstmatige intelligentie is de CAPTCHA-techniek volgens Google ten einde gekomen.

Pas geleden maakten Google-onderzoekers bekend dat hun neurale netwerk in staat was om meer dan 90 procent van de huisnummers uit Streetview te kunnen ontcijferen. Nu kan dat neurale systeem ook 99% van de overtyp-teksten van Google's re-Captcha uitlezen.
Volgens Google is dit niet de doodsteek voor de re-Captcha-dienst, omdat deze nog doorontwikkeld wordt met extra detectiemethodes tegen bots.

Als Google in de gaten heeft dat een bezoeker een geautomatiseerde bot is welke vaak kwade bedoelingen heeft, dan wordt er een lastigere Captcha-code voorgeschoteld. Als iemand volgens Google als mens wordt bestempeld dan is de code een stuk makkelijker.

Hoe dit systeem werkt doet Google uit veiligheidsoverwegingen niet uit de doeken.

Gerelateerde nieuwsberichten

08/09/2016 Google geeft webmasters informatie over schadelijke content
22/09/2015 Eens kijken bij Google, Facebook en Apple?
24/03/2014 Google beveiligt Gmail tegen NSA-praktijken

 

Er zijn 2 reacties op 'Google verklaart einde aan captcha'

PHP hulp
PHP hulp
0 seconden vanaf nu
 

Gesponsorde koppelingen
Php knipper
php knipper
7 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
Werkte we op deze manier niet mee aan het digitaliseren van oude boeken?
Michael -
Michael -
7 jaar geleden
 
0 +1 -0 -1
@php knipper, ja ook, maar dat niet alleen. Google zet het algemeen in voor OCR. Daaronder vallen boeken, huisnummerplaten, en misschien nog wel meer.

Om te reageren heb je een account nodig en je moet ingelogd zijn.

Labels

PHP nieuws opties

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.