aanmelden met lezen gebruikersvoorwaarden

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Mischa Gorinskat

Mischa Gorinskat

16/08/2005 09:19:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben bezig met een vrij uitgebreid project. Maar aangezien de website bedoeld is voor een jongere doelgroep met een groot deel onder de 18, hebben we besloten dat bij registratie de gebruikersvoorwaarden gelezen moeten worden.

Nu had ik de vraag is het mogelijk om op pagina 1 de voorwaarden te laten zien en dat je dan pas als je tot onderen bent gescrolld het vakje 'ik accepteer de gebruikersvoorwaarden' kan aanvinken? Ik heb dit vaker bij programma's gezien, maar ik weet niet of en hoe dit in php te realiseren is.

De tekst e.d. uit de database halen is geen probleem, ik heb echter geen idee hoe ik controleer of men tot onderaan heeft gescrolld.

Bij voorbaat dank.
Gewijzigd op 16/08/2005 09:20:00 door Mischa Gorinskat
 
PHP hulp

PHP hulp

18/05/2024 09:07:19
 
Jelmer -

Jelmer -

16/08/2005 09:35:00
Quote Anchor link
Ik zou eerder gaan kijken naar javascript. PHP heeft geen invloed op dat.

Maar dat is een beetje tricky: Je moet dus bepalen hoever de gebruiker heeft gescrolld, en hoe groot de pagina is. Ik heb zo geen idee hoe dat laatste moet. Misschien kan je de height-waarde van het body element opvragen.

Over dat scrollen staat hier vrij veel handigs.

Zorg er trouwens wel voor dat je de checkbox (voor het accepteren van de voorwaarden) grijs maakt (deactivate) met javascrript. Anders zullen gebruikers zonder zich onmogelijk kunnen aanmelden.
Gewijzigd op 16/08/2005 10:12:00 door Jelmer -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.