Aanpasbaar class object

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Software Developer C# / ASP .Net

Functie omschrijving Ben jij een software ontwikkelaar die bekend is met termen ASP .NET, C# en SQL? Lees dan snel verder! Voor een bedrijf binnen de agrarische sector zijn wij namelijk op zoek naar een zelfstandige, enthousiaste en proactieve Software Developer die open staat voor een afwisselende functie met veel uitdaging. Binnen deze organisatie ben jij als Software Developer samen met één andere collega verantwoordelijk voor de ontwikkeling en modificatie van het support en controle programma dat binnen dit bedrijf gebruikt wordt. Hierbij draag jij bij aan de vertaling van klantwensen naar effectieve softwareoplossingen. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor: Schatten

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

API Developer Red Hat Fuse

Dit ga je doen Als API Developer zal je verantwoordelijk zijn voor het: het maken van API's en het correct laten draaien van de API's op het platform. Hierdoor kom je in aanraking met Red Hat Fuse, Springt Boot, 3Scale, Red Hat SSO, Openshift en Azure DevOps; zorgen voor de kwaliteit van de ontwikkeling, integratie en prestaties van de API's; zorgen voor een stabiel integratieplatform. Hier ga je werken Deze organisatie is een toonaangevende speler in de vastgoedbranche en telt momenteel ruim 500 medewerkers. Met meer dan 150 applicaties staat er een complex applicatielandschap dat hoofdzakelijk op OpenShift, Azure en

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij werken als Senior Developer en werken aan een applicatie die duizenden marketingcampagnes automatisch aanstuurt? Dit is je kans! Kom werken voor onze opdrachtgever en in deze rol zul je veel vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen om gezamenlijk de applicatie naar een hoger plan te tillen. Wat ga je verder doen: Optimaliseren, beheren en uitbreiden van onze applicatie; Het bouwen van aansluitingen op de systemen van partners middels API’s; Meedenken over de technische/ontwikkel-standaarden; Proactief verbeterpunten voorstellen. Bedrijfsprofiel Het is een organisatie die met een team van verschillende developers én marketeers

Bekijk vacature »

Junior Front end developer

Functie Als Front end developer binnen onze organisatie ga jij je bezig houden met het bouwen van de user experience van de webapplicaties. Je bent verantwoordelijk voor het vertalen van concepten, briefings en designs naar werkende functionaliteit. Hierbij zorg je ervoor dat applicaties betrouwbaar, veilig en toekomstbestendig zijn en een goede architectuur hebben en behouden. Verder denk je actief na- en mee over nieuwe ontwikkelingen en functionaliteiten om zo elke dag de klantervaring weer te verbeteren. Dit doe je natuurlijk niet alleen maar in een development team. Het team bedraagt momenteel 4 man bestaande uit 2 devops engineers en 2

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar

Functieomschrijving In deze uitdagende functie als Software Developer ga je de volgende taken uitvoeren: Maatwerk back-end software programmeren; API koppelingen bouwen; Software optimaliseren voor klanten; Bouwen maatwerk applicaties; Werken met Microsoft stack zoals C#, .NET (Core) en Entity framework; Bedrijfsprofiel Je gaat werken bij een klein softwareontwikkelingsbureau, die maatwerk software bouwt voor klanten door heel Nederland. Dit doen zij al meer dan 20 jaar. Het is van oorsprong een familiebedrijf, opgezet door de eigenaar, die er nog steeds werkt. Het team bestaat vooral uit back-end developers en één systeembeheerder. Je krijgt veel kans om jezelf te ontwikkelen en krijgt tevens

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

Back end developer PHP

Functie Heb jij altijd al eens bij een bedrijf willen werken waar jij géén nummertje bent, die alleen maar uitvoerend werk doet? Dan zou je hier perfect passen! Tuurlijk, je werkt aan projecten voor grote of kleine bedrijven… Het enige verschil hier is, jouw mening telt hier écht. Jouw inbreng wordt gewaardeerd, serieus genomen en gebruikt. En vergeet niet, je werkt niet alleen aan deze projecten. Er werken in totaal ruim 25 developers en designers, onderverdeeld over 3 development teams. Voornamelijk bestaande uit Medior en Senior developers, die samen voor een inspirerende en ambitieuze omgeving zorgen. Hun visie is namelijk

Bekijk vacature »

Back-end Developer Java

Dit ga je doen Het (door)ontwikkelen van een zelfgebouwde applicatie in Java, Spring Framework, SQL, HTML, CSS en Javascript; End-to-end beheer m.b.t. de applicatie en koppelen van applicaties binnen het landschap; Ontwikkelen van rapportages voor de interne organisatie; Ontwikkelen van aanvullende functionaliteiten m.b.t. de applicatie; Uitvoeren van testen en code reviews. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die medische gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit van de zorg in heel Nederland.

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

Senior Front-end Developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als Senior Front-end Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Onze klantenkring is groot en divers, dat vraagt om flexibiliteit van jou. Tegelijkertijd betekent dit dagelijks nieuwe dingen leren én dat geen werkdag hetzelfde is. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling waarbij iedereen welkom is, zowel

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »
Eelco Alosery

Eelco Alosery

03/08/2011 19:36:30
Quote Anchor link
Hallo,

Ik wil graag een class maken om html taballen te genereren.
Nu wil ik het volgende bewerkstelligen.

Ik heb een class genaamd TableCell, welke ik aanroep :
$cell = new TableCell();

Nu wil ik dat $cell al direct de string <td><td/> bevat, zonder bv weer een functie te moeten aanroepen als :
$cellString - $cell->CellString();

Ook wil ik graag dat ik na het aanroepen van :
$cell = new TableCell();

dat ik nog iets kan toevoegen zoals bv een stuk tekst in de cell.

Mijn wens is bv het volgende :
$cell = new TableCell();
$cell->CssClass = "testclass"; // als het niet anders kan dan $cell::CssClass = "testclass"; of $cell->CssClass("testclass");
$cell->Value = "De tekst in de cell"; // Zelfde als de CssClass

Nu moet $cell het volgende bevatten :
<td class="testclass">De tekst in de cell<td/>

Ik probeer dus eigenlijk een beetje wat ook mogelijk is in C# omgeving.

Ik hoop dat iemand me een beetje op de goede weg kan helpen.
Alvast bedankt voor jullie advies.
 
PHP hulp

PHP hulp

22/05/2024 03:16:33
 
Christopher A

Christopher A

03/08/2011 20:05:02
Quote Anchor link
Je kunt het geloof ik ook zo aanpakken (Op deze manier kun je makkelijk je CSS voor deze tabel aanpassen):


///// Om je tabellen weer te geven /////////
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
<?php
    // Tabellen
    $tabellenreeks = mysql_query("SELECT * FROM tabellen");
    $teller = 0;
        
    
    while ($tabellen = mysql_fetch_assoc($tabellenreeks))
    {
    
        $teller++;
        
        // data ophalen
        $value1 = $tabellen['naam'];
        $value2 = $tabellen['text'];
                
            $cell .= '
            <!-- bouw hier je tabel in html op bijvoorbeeld: -->
                        <table class="testclass">
                          <tr>
                             <td>
                             Naam:
                             </td>
                             <td>
                             <input type="text" name="poster" value="'
.$value1.'"/>
                             </td>
                          </tr>
                          <tr>
                             <td>
                             Bericht:
                             </td>
                             <td>
                             <textarea name="text" cols="100" rows="15">'
.$value2.'</textarea>
                             </td>
                          </tr>
                        </table>
            '
;
    }

?>


<!-- dit is dus HTML -->

<body>
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<?php echo $cell ?>

</body>

<!-- einde HTML -->


Op dezelfde manier kun je ook INSERT gebruiken en een formulier met action=add maken om een nieuwe invoer in je database te laden welke je vervolgens op de vorige manier (met SELECT) kunt lezen.


Deze code is om een idee te geven hoe je het kunt aanpakken, hij zal hoogstwaarschijnlijk niet werken als je hem kopieert. Als je niet snapt wat ik probeer duidelijk te maken of wat ik hier doe probeer ik het op een andere manier uit te leggen!
Gewijzigd op 03/08/2011 20:06:23 door Christopher A
 
Eelco Alosery

Eelco Alosery

03/08/2011 20:19:56
Quote Anchor link
Hallo Christopher,

Bedankt voor je reactie.
Dit is echter wat ik nu dus niet meer wil doen :-)
Ik wel echt class maken waarmee je tabellen kan opbouwen zonder zelf de html code te typen.

Mijn gedachte is dus dit :
$cell1 = new cell();
$cell1->Value = "text 1";
$cell2 = new cell();
$cell2->Value = "text 2";
$cell3 = new cell();
$cell3->Value = "text 3";

$row = new row();
$row->Add($cell1);
$row->Add($cell2);
$row->Add($cell3);

$table = new table();
$table->Add($row);

Nu moet $table deze text bevatten :
<table>
<tr>
<td>text 1</td><td>text 2</td><td>text 3</td>
</tr>
</table>

Ik weet uberhoud niet of dit mogelijk is op deze manier binnen php, aangezien ik deze functionaliteit ben tegen gekomen in een C# aspx omgeving, wat ik wel handig vond.

Mijn eind idee is om ook nog voordat de html code word verzonden naar de browser, dat ik eventueel ook nog op ID basis de tabellen kan beïnvloeden.
Gewijzigd op 03/08/2011 20:21:41 door Eelco Alosery
 
Christopher A

Christopher A

03/08/2011 20:30:22
Quote Anchor link
Oh op die manier!
Helaas heb ik dit zelf nog niet uitgeprobeerd en gebruik ik deze methode te weinig om je er iets over te kunnen vertellen.

Wel weet ik dat je voor hetgeen dat je als laatst benoemd, voor dat een pagina wordt verzonden de content beïnvloeden, volgens mij beter Javascript kunt gebruiken zoals dat ook bij javascript contactformulieren gedaan wordt.

Dan kun je zonder dat pagina refresht alle informatie in de tekstvakken behouden/beïnvloeden zonder dat er wat verloren gaat. Je zou ook met session_start(); kunnen werken maar dan in dit geval refresht je pagina dus wel. Je informatie staat dan wel nog in de tekstvakken maar nu moet je handmatig een pagina terug gaan om hier weer bij te komen.
Gewijzigd op 03/08/2011 20:31:20 door Christopher A
 
Eelco Alosery

Eelco Alosery

03/08/2011 22:22:22
Quote Anchor link
Dit is wat ik momenteel heb gemaakt in een nog simpele opzet, dankzij een ander topic :-)

class Cell
{
public $ID;
public $CssClass;
public $value;

public function Add($value = null)
{
$this->value = $value;
}
}

class Row
{
public $Row = "";
private $RowString = "";

public function Add(Cell $Cell)
{
if ($this->RowString == "")
{
$this->RowString = "\n <td id=\"".$Cell->ID."\" class=\"".$Cell->CssClass."\">".$Cell->value."</td>";
}
else
{
$this->RowString = $this->RowString."<td id=\"".$Cell->ID."\" class=\"".$Cell->CssClass."\">".$Cell->value."</td>";
}

$this->Row = " <tr>";
$this->Row .= " ".$this->RowString."\n";
$this->Row .= " </tr>\n";
}
}

class Table
{
public $Table = "";

public function Add(Row $Row)
{
$this->Table .= "<table>\n";
$this->Table .= $Row->Row;
$this->Table .= "</table>\n";
}
}

$Cell = new Cell();
$Cell->ID = "id";
$Cell->CssClass = "class";
$Cell->Add("cell tekst");

$Cell_2 = new Cell();
$Cell_2->ID = "id_2";
$Cell_2->CssClass = "class_2";
$Cell_2->Add("cell tekst_2");

$Row = new Row();
$Row->Add($Cell);
$Row->Add($Cell_2);

$Table = new Table();
$Table->Add($Row);

echo $Table->Table;

Dit levert op :
<table>
<tr>
<td id="id" class="class">cell tekst</td><td id="id_2" class="class_2">cell tekst_2</td>
</tr>
</table>

Wat ik nu nog jammer vind is dat ik dit nog moet doen : $Table->Table;
Daar zou ik nog graag een andere oplossing voor vinden.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.