Afbeeldingen toevoegen via CMS (redactiesysteem)

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C#.NET developer

Functie Het development team bestaat momenteel uit vijf backend C#/.NET ontwikkelaars. Op dit moment zit één ontwikkelaar dedicated op de mobiele applicatie. Als team werk je samen aan het zelf ontwikkelde software platform. Dit bestaat uit zowel apps als websites. Om het systeem door meer dan honderdduizenden gebruikers wordt gebruikt is het bijna vanzelfsprekend dat de kwaliteit van het product hoog moet liggen. Het systeem bestaat uit drie projecten. Je werkt dus aan deze drie projecten waarbij de focus op z’n tijd verschuift. De technieken die worden toegepast zijn o.a. .NET Core, Xamarin, C# en MVC. Je zal dus met

Bekijk vacature »

.NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

Java developer

Functie Je gaat aan de slag als Tester voor een aantal mooie projecten. Je komt terecht in een DevOps team waar jij aan de slag gaat om de kwaliteit te waarborgen omtrent de maatwerk software voor de klanten. Je draait je hand er niet voor om de adviserende rol te bekleden op het gebied van testautomatisering en het opzetten van testframeworks. Zoals aangegeven ga je daadwerkelijk in het eigen team aan de slag en is het daarnaast ook gebruikelijk bij de klanten op locatie te komen om te werken aan de opdrachten. Je krijgt zodoende echt een mooie kijk in

Bekijk vacature »

Medior/senior Back-end developer wanted!

Functie Because of the growth within the company, we are looking for reinforcement in the devlopmenttean. As a back-end developer you build the company software that helps us with the primary processes. A fun (internal) project in which you continuously develop the software! You will work in a small team, we have daily stand-ups and a scrum session every fortnight, led by our Scrum Master. During these sessions, you get the opportunity to present your ideas and discuss them with your fellow developers and the Product Owner. Within the development teams, we use Trello, Gitlab, Jiira, Confluence and Boockstack. They

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving PHP Software Developer gezocht! Voor een organisatie in de regio Zeist die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in een scrumteam aan de ontwikkeling van een medicatiebewakingssysteem; Meedenken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van projecten;

Bekijk vacature »

Cloud Developer

Cloud Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Bij Getnoticed doen wij wat we leuk vinden, websites bouwen en online marketing. Voor veel van onze klanten doen we dan ook allebei. Wel zo fijn om campagnes te draaien voor conversiegerichte website die in eigen beheer zijn. In onze vestiging in Nederweert zitten onze development afdelingen en worden de websites gebouwd. Op dit moment zijn we op zoek naar jou: dé PHP/Back-end developer die net als wij, het hoofd boven het maaiveld durft uit te steken! In het kort Even een paar punten die omschrijven wat deze toffe baan inhoudt: Het bedenken van nieuwe functionaliteiten Het verbeteren van het

Bekijk vacature »

Back-end developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in regio Tilburg zijn wij op zoek naar een gemotiveerde SQL Developer/ functioneel consultant. Jij wordt verantwoordelijk voor zowel het ontwerpen en implementeren van SQL-databases als voor het in kaart brengen van de bedrijfsprocessen van een organisatie en het vertalen van deze processen naar IT-oplossingen. Jouw takenpakket komt als volgt uit te zien: Ontwerp en implementatie van SQL-databases: Je ontwerpt, ontwikkelt en implementeert SQL-databases om de data behoeften van de organisatie te ondersteunen; Analyse van bedrijfsprocessen: Je analyseert de bedrijfsprocessen van de organisatie om de behoeften van de klant te begrijpen en te vertalen naar

Bekijk vacature »

Integratie Developer / Architect

Dit ga je doen Als Integratie Developer / Architect binnen deze organisatie krijg je echt de kans om impact te maken. De organisatie is groeiende maar houdt een corporate cultuur buiten de deur. Heb je een goede business case: zorg voor goede argumentatie en ga ervoor! Geen stroperig beslissingsproces dat jouw ideeën in de weg staat! Enkele van jouw taken: Je ontwerpt en ontwikkelt nieuwe integraties met behulp van interne tools (Boomi) of externe partners; Je vertaalt functionele specificaties naar technische oplossingen; Je denkt mee over strategische ontwikkelingen op het gebied van applicatie integratie; Je voert regie op leveranciers en

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

PHP Laravel developer

Functie omschrijving Weet jij alles van Laravel en krijg je energie van het ontwikkelen van software hiermee? Laat snel wat van je horen want wij zoeken een PHP/Laravel developer in regio 's-Hertogenbosch. Jouw taken zullen bestaan uit: Softwareapplicaties ontwikkelen en verder optimaliseren in veel diverse projecten op basis van Agile/Scrum. Uitleg geven over software en applicaties Klantcontact hebben over bestaande applicaties. Documentatie schrijven over applicaties. Techstack: PHP, Laravel, HTML, CSS, Javascript. Bedrijfsprofiel Deze organisatie zit in de regio van 's-Hertogenbosch en is een klein softwarebedrijf. Er werken ongeveer 15 medewerkers, verdeeld in meerdere teams, zoals back-end en front-end development, projectmanagement

Bekijk vacature »
Nicos Vermeulen

Nicos Vermeulen

03/01/2021 15:14:34
Quote Anchor link
Goedendag,

Iedereen de allerbeste wensen!

Ik heb een redactiesysteem gebouwd in PHP voor het weergeven van nieuws berichten. Maak gebruik van CKeditor, content wordt opgeslagen in MySQL database. Werkt allemaal goed. Nu wil ik er nog een mogelijkheid aan toevoegen voor het toevoegen van afbeeldingen.

Uiteraard kan dit ook via CKeditor, echter heb ik wat speciale eisen waardoor het misschien beter is om dit 'los' er bij te bouwen. Wat ik graag zou willen:

- Afbeeldingen moeten eerst gecropt worden tot een bepaald formaat, zodat onze redactie op een éénduidige manier kan werken (kan ik met jquery doen).
- URL van de afbeelding wil ik graag in de database opslaan zodat ik hier een og:image tag van kan genereren voor het delen van het artikel op Facebook.

Wanneer ik de standaard functies van CKeditor gebruik lijkt het me lastig om de url er weer uit te halen. Wanneer ik iets los bouw wordt het weer lastig om afbeeldingen op een willekeurig plaats in de tekst te laten zien i.p.v. boven of onder het artikel.

Hebben jullie misschien wat tips, hoe ik dit zou kunnen aanpakken?
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 11:33:43
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/01/2021 15:27:41
Quote Anchor link
Ikzelf heb ook een redactiesysteem gemaakt met CKeditor. Voorheen gebruikte ik de gratis KCfinder (ja, 'KC') om alle afbeeldingen in op te slaan en daarmee ook op te zoeken. De officiële versie voor CKEditor is CKfinder, maar die is betaald. Dus mocht je geld willen uitgeven, dan is dat een idee.

Het nadeel van de gratis KCfinder was dat dit een gigantische load op de webserver bracht bij het openen, omdat alle afbeelding on-the-fly door PHP leken te gaan. De betaalde CKfinder zal wel beter werken, vermoed ik. ;-)

Inmiddels gebruik ik nog steeds CKeditor, maar ik heb wel mijn eigen afbeeldingen-library gemaakt die er (nog) niet mee samenwerkt.

Ik ben van mening dat je beter niet met HTML-codes in je content moet gaan pruttelen, ook al is dat op een WYSIWYG-manier te doen. Op dit moment heb ik bovenaan mijn artikelen een standaard plek waar ik mijn afbeeldingen (die ik buiten CKeditor beheer) kan invoegen.

Dit zijn mijn tools die ik gebruik:
- Het croppen, en resizen doe ik met de Verot.net UploadClass
- Het uploaden doe ik met PLupload die de Upload-class aanroept.
- En het zoeken in de foto's is allemaal custom made. En elke foto kan ik taggen, voorzien van auteurs en beschrijvingen. Als ik bij wijze van sprake een foto van een Audi A4 zoek, dan kan ik dus daar makkelijk op zoeken

Wel ben ik momenteel bezig om UBB-codes in te gaan bouwen om objecten zoals foto's tweets, instagram toe te voegen. Op die manier heb ik meer vrijheid om content uit te breiden naar eigen wens. Dan wordt de HTML-code ook niet vervuild met verschillende stijlen, of andere inline CSS-bagger. Een aanpassing aan de UBB-configuratie is dan voldoende om bijvoorbeeld een 'lightbox' toe te voegen.

Voor deze UBB-parser die ik in elkaar schroef ben ik bezig met NBBC, die ik gecloned heb op Github.
De source op nbbc/examples/tag_callback.php moet een beetje een idee geven wat er moet gebeuren. Van de week geef ik die misschien even een update.
Gewijzigd op 03/01/2021 16:07:18 door - Ariën -
 
Nicos Vermeulen

Nicos Vermeulen

03/01/2021 17:23:15
Quote Anchor link
- Ariën - op 03/01/2021 15:27:41:
Dit zijn mijn tools die ik gebruik:
- Het croppen, en resizen doe ik met de Verot.net UploadClass
- Het uploaden doe ik met PLupload die de Upload-class aanroept.
- En het zoeken in de foto's is allemaal custom made. En elke foto kan ik taggen, voorzien van auteurs en beschrijvingen. Als ik bij wijze van sprake een foto van een Audi A4 zoek, dan kan ik dus daar makkelijk op zoeken


Interessant! Heb even zitten kijken op verot.net, maar zie geen demo staan. Kun je hiermee een venstertje over de afbeelding leggen zodat je dat gedeelte dan kan croppen?

Had zelf zitten experimenteren met CropperJS.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/01/2021 17:47:19
Quote Anchor link
https://www.verot.net/php_class_upload.htm
Hier staan zat voorbeelden en documentatie van de UploadClass van Verot.

Echter is croppen hierin een serverside method gestuurd proces. Je moet zelf zorgen voor een userinterface. Je kan dit ook wel doen in combinatie met Cropper.JS.
Gewijzigd op 03/01/2021 17:52:04 door - Ariën -
 
Nicos Vermeulen

Nicos Vermeulen

11/02/2021 11:28:32
Quote Anchor link
- Ariën - op 03/01/2021 17:47:19:
https://www.verot.net/php_class_upload.htm
Hier staan zat voorbeelden en documentatie van de UploadClass van Verot.

Echter is croppen hierin een serverside method gestuurd proces. Je moet zelf zorgen voor een userinterface. Je kan dit ook wel doen in combinatie met Cropper.JS.

Hoi Arién,

Ben inmiddels een heel eind. Een mediabibliotheek gemaakt met tags en beschrijving, netjes opgeslagen in database. Ik ben nog even aan het stoeien met het croppen van afbeeldingen. De oplossing die jij gebruikt is serverside had je het over.

Mogelijk kun je me nog van wat adviezen voorzien want ik heb niet helemaal in de gaten hoe dat nu precies werkt. Heb wat zitten experimenteren met cropper.js met als voorbeeld: https://www.webslesson.info/2020/08/php-crop-image-while-uploading-with-cropper-js.html. Volgens mij wordt het croppen lokaal gedaan en daarna geupload.

Wat mij opvalt is dat de kwaliteit niet zo goed is. Wanneer ik met Photoshop crop ziet het er veel beter uit. Wat is nu het verschil met de methode die jij gebruikt? En is de kwaliteit dan beter?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

11/02/2021 11:36:10
Quote Anchor link
Ik weet dat je bij de Verot-class kan instellen wat de kwaliteit is. Ikzelf gebruik de crop-functie daar (nog?) niet, en doe dat nu nog op mijn eigen PC (Windows kan dat ook goed ;-) ). Maar de kwaliteit is standaard iets lager dan je met met de hand doet, met bijv. het desktopprogramma PixResizer. Maar alles valt bij te stellen, maar het gaat wel ten koste van de bestandsgrootte uiteraard ;-)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.