Alleen beschikbaar via include

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Infrastructure Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12945 Introductie Our client is one of the most innovative companies within the Netherlands. Currently we are looking for an Infrastructure Platform Engineer. Within this role you will be developing the infrastructure. Functieomschrijving Within this role you are responsible in the development of our distributed data and compute platform infrastructure. You will design, develop and implement new features and fixes. Next to this you will integrate and configurate other packages that supports the development of tuning applications within the organisation. You will support customer sites remotely. Design and implement the

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Dit ga je doen Het onderhouden, ontwikkelen en testen van front-end software van diverse klant- en medewerkersapplicaties; Het ontwikkelen van maatwerk front-end oplossingen in Vue.js en participeren in een scrumteam; Mede-verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van drie junior front-end developers; Verantwoordelijk voor code-reviews en het opstellen van de juiste documentatie zoals userstories en API ontwerp; Participeren in diverse projecten t.b.v. optimalisatie van diverse applicaties; Het opzetten van API koppelingen met externe applicaties. Hier ga je werken Betreffende organisatie is gevestigd in de regio van Swifterbant en is al ruim 20 jaar lang bedreven in het ontwikkelen en aanbieden van

Bekijk vacature »

Software Developer .NET

Functie omschrijving .NET developer gezocht! Wij zoek op zoek naar een .NET Developer die zich niet uit het veld laat slaan voor een software bedrijf in de regio Veenendaal. Je gaat in deze functie aan de slag met het door ontwikkelen van bestaande producten en het ontwikkelen van nieuwe producten. Dit bedrijf ontwikkeld SaaS applicaties die zowel intern als extern gebruikt worden. Verder bestaat je functie uit: Het ontwikkelen en bouwen van webapplicatie, mobiele applicaties en websites vallen onder jouw verantwoordelijkheden; Werken met onder andere .NET, C#, HTML/CSS, Javascript en MSSQL/Oracle Databases; Hierin werk je samen met andere developers en

Bekijk vacature »

Back end developer Python, PHP

Functie Jij als full stack ontwikkelaar zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar een PO en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult voornamelijk (lees 75%) werken aan de roostersoftware. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere flexwerkers ingezet kan worden. Verder willen ze financiële koppelingen gaan maken

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

Frontend Developer - Leeuwarden

Frontend Developer – Leeuwarden Als Frontend Developer bouw jij mee aan het onderwijs van de toekomst! In een scrum team werken met jonge en enthousiaste collega’s, moderne technieken, ruimte voor eigen ontwikkeling en op een proactieve wijze kunnen meewerken aan innovatie binnen het onderwijs. Magister is het state-of-the-art softwarepakket dat scholen in het voortgezet onderwijs op alle fronten ontzorgt. Van leerlingenadministratie tot het ondersteunen van individuele leerlijnen, van toegang tot digitaal lesmateriaal tot het plannen van het lesrooster. In de Magister app bedient Magister ruim 2,5 miljoen gebruikers waarvan, dagelijks meer dan 600.000 unieke. Hiermee is Magister de absolute marktleider

Bekijk vacature »

Java Front-end Developer

Dit ga je doen Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten in Java met tools als Springboot, MS SQL Server (T-SQL) en JavaScript; Het onderhouden van de (web-)applicaties binnen een complexe omgeving; Werken aan de migratie van een monolithisch systeem naar een architectuur gebaseerd op Kubernetes; Code reviews met collega's en actieve kennisuitdelingsessies voeren; Het uitvoeren van unit- en systeemtests Experimenteren met nieuwe tools en technieken. Hier ga je werken Binnen deze organisatie kom je te werken op de afdeling die gegevens verzamelt vanuit het hele land. Denk hierbij aan vertrouwelijke persoonsgegevens. Het team verwerkt al deze data met als doel het waarborgen

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

Junior PHP (Laravel) Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Laravel Developer! Sta je aan het begin van je carrière en ben je op zoek naar een leuke baan? Lees dan verder! Voor een softwarebedrijf in omgeving van Schiphol zijn wij op zoek naar een ervaren PHP (Laravel) Developer. Je gaat je bezighouden met het ontwikkelen van innovatieve bedrijfsapplicaties. Samen met het team, bestaande uit designers en developers, maak je mooie oplossingen voor bedrijven in diverse branches. Je zorgt dat de opgeleverde websites perfect werken en de klant meer dan tevreden is. Je kunt rekenen op een afwisselende baan met leuke

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Zie jij mogelijkheden om onze tooling technisch te verbeteren en uit te bouwen? Over Jobmatix Jobmatix is een innovatieve en internationale speler op het gebied van jobmarketing. Onze jobmarketing automation tool helpt organisaties bij het aantrekken van nieuw talent door vacatures digitaal, geautomatiseerd en op een efficiënte manier te adverteren en onder de aandacht te brengen bij de doelgroep op 25+ jobboards. Volledig performance-based, waarbij organisaties betalen op basis van cost per click of cost per applicant. Maandelijks wordt onze jobmarketing automation tool al gebruikt door vele directe werkgevers, intermediairs en mediabureaus, waaronder Picnic, Rijkswaterstaat, AdverOnline, Schiphol, DPA, Teleperformance en

Bekijk vacature »
Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 00:16:33
Quote Anchor link
Hey all!


It's been a while, en nu heb ik weer een vraagje :). Iets wat ik voor de verandering niet kon vinden via even aanklooien/googlen.

De vraag is vrij simpel. Ik heb een siteje gemaakt die veel includes gebruikt. Ik heb de view pagina's over het algemeen beveiligd, maar wil niet alle includes die aangeroepen worden nog eens afzonderlijk beveiligen (omdat ik denk dat het anders kan). Alleen logischer wijs kun je deze pagina's nu gewoon bekijken als je het directe pad naar het bestand invoert als URL.

Wat ik dus wil is zorgen dat deze pagina's alleen weergegeven worden als ze via een include zijn opgevraagd, waardoor ik dus alleen mn View pagina's hoef af te schermen :).

Thnx in advance,
Mark
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 16:43:08
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2011 00:19:54
Quote Anchor link
Bovenaan je site:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
<?php
define("INCLUDED",true);
?>



In je geincludeerde bestanden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
if (!INCLUDED){  exit(); }
// hier de rest.....
?>


of zet die pagina's lekker buiten de web_root.
Gewijzigd op 27/10/2011 00:20:26 door - Ariën -
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 00:39:35
Quote Anchor link
Gezien ik echt niks extra's in de includes wil zetten ga ik voor je laatste optie :). Maar in een server, m'n web_root, is dat dan mn www/htdocs folder? Of het gedeelte waar ik bij een externe host niet bij kan? (wat een dummy vraag, hier voel ik me slecht over >.<)..

Dan, wat is de setting buiten de web_root die ervoor zorgt dat de bestanden dan niet meer direct accesible zijn? Dan zou ik die miss ook op bestaande dir's kunnen toepassen.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2011 00:42:11
Quote Anchor link
In je virtual host wordt bepaald waar je webroot is. Je webroot is de directory waarin alles openbaar door apache geserveerd wordt. Vaak is de webroot te vinden in de map htdocs, public_html, www of web.
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 00:47:16
Quote Anchor link
Top, heb door wat mijn webroot is :), heb je enig idee wat ik zou kunnen doen om andere directories ook inaccesible te maken? Zou super zijn!
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

27/10/2011 00:48:52
Quote Anchor link
je kan ze ook met .htaccess beveiligen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
Order allow,deny
Deny from all
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 02:06:16
Quote Anchor link
Je bent geniaal Aar, thnx for helping out^^. Ik doe een Deny from all op de mappen, en dan een allow vanaf de server IP. Works like a charm en precies wat ik zocht! :).

Jammer dat ik de 404 pagina niet zelf mag instellen bij deze host, maar binnekort ben ik er toch weg^^.

Thnx!
 
Jelmer -

Jelmer -

27/10/2011 08:46:51
Quote Anchor link
- Aar - op 27/10/2011 00:19:54:
In je geincludeerde bestanden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
if (!INCLUDED){  exit(); }
// hier de rest.....
?>

Klein detail, dat moet if(!defined('INCLUDED')) zijn. Anders wordt INCLUDED gezien als string zonder quotes (why, PHP, why!) en een string evalueert gewoon naar true.
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 08:56:56
Quote Anchor link
Worth a billion dollars too Jelmer! Dat is een hele goeie om te weten :) Voldoet niet aan m'n eis van geen terugkerende snippets in de includes zelf, maar is wel zeker goed om te weten.

Nu ik de .htaccess oplossing echter op orde heb is die in dit geval perfect for the job, omdat er momenteel een testomgeving draait voor mij en andere devs waarbij slechts 1 pagina public is: de splash screen :P.

Anyway, I got more then I could hope for, dus hartstikke bedankt allebei! :)
 
Jacco Brandt

Jacco Brandt

27/10/2011 12:40:33
Quote Anchor link
Mark Tielemans op 27/10/2011 02:06:16:
en dan een allow vanaf de server IP.


Dat zou ik dan weer weglaten. Includes trekken zich niets aan van het htaccess-bestand.
 
Mark Tielemans

Mark Tielemans

27/10/2011 12:56:55
Quote Anchor link
Good to know, thnx :)
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.