alphanumeric order by vanuit phpmyadmin

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Leidinggevend Full Stack Developer

Hé jij, nieuwe Pinkcuber! Ga aan de slag bij Pinkcube, online leverancier van promotieartikelen! Een innovatieve organisatie waar extra stappen zetten voor klanten de normaalste zaak van de wereld is. Ambitieus zijn we ook. ‘Naoberschap’ staat bij Pinkcube hoog in het vaandel; we helpen elkaar en iedereen is welkom. Pinkcube is Great Place to Work Certified, erkend leerbedrijf, maatschappelijk betrokken partner van stichting Present en partner van CliniClowns. En misschien wel jouw nieuwe werkgever. Wij zoeken namelijk een enthousiaste: Leidinggevend Full Stack Developer (40 uur, medior/senior) Ben jij klaar om baanbrekende ideeën tot leven te brengen en deel uit te

Bekijk vacature »

Als Lead PHP developer bijdragen aan het onderwijs

Functie Als Lead PHP developer zet je samen met het team en de andere lead developers de technische lijnen uit als het gaat om het ontwikkelen van de applicaties en bepaal je samen met de PO waar elke sprint aan gewerkt zal worden. Je kunt op basis van een user story een goede aanpak formuleren en een planning opstellen, en andere hierin meenemen. Wanneer je team code schrijft verwacht je degelijke oplossingen, bij voorkeur gebruik makend van Domain Driven Design. Je ziet toegevoegde waarde in het beoordelen van het werk van collega’s om zo samen te streven naar hoge kwaliteit

Bekijk vacature »

Senior Product Developer

Functieomschrijving Als senior Product Developer ben je verantwoordelijk voor bestaande mobiliteitsproducten en de ontwikkeling van nieuwe mobiliteitsconcepten. Met behulp van diverse klantonderzoeken, klantsessies en salesmeetings zorg je ervoor dat je de veranderende mobiliteitsbehoeften in de markt kent. Hier speel je op in door innovatieve, flexibele, efficiënte en duurzame vervoersoplossingen te bedenken, te ontwikkelen, te implementeren en uiteindelijk samen met Sales en Marketing collega’s in de markt te zetten. Je initieert en neemt deel aan (internationale en afdeling overschrijdende) projecten, vaak in de rol van projectleider. In die rol bewaak je de voortgang, coördineer je de activiteiten en zorg je voor

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer met Laravel ervaring! Voor een groeiende werkgever in regio Breda zijn wij op zoek naar een medior PHP developer met Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het ontwikkelen van maatwerk software voor klanten in een specifieke markt. Als PHP developer ben je samen met een gemotiveerd team van 6 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en het innoveren van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Als software developer ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Om

Bekijk vacature »

Low Code Developer - Consultant

Functie omschrijving Wil jij fungeren als een spin in het web en samenwerken met klanten? Voor een leuke en interessante opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een Low Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten en het leiden van projecten. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en heb jij verstand van datamodellering en NO CODE Platformen? Lees dan snel verder! Bij deze rol horen de volgende werkzaamheden: Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform,

Bekijk vacature »

Junior Software Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Junior Software Developer .NET, C# voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Utrecht! Sta jij aan het begin van je carrière en heb je net je HBO of WO-diploma in de richting van ICT of Techniek mogen ontvangen? En heb jij grote affiniteit met software development? Lees dan snel verder! Voor een opdrachtgever in de omgeving van Utrecht, zijn wij op zoek naar een Junior Software Developer. Werk jij graag aan verschillende projecten en ga je graag klanten op bezoek? Dan is dit de ideale functie voor jou! Binnen deze functie

Bekijk vacature »

Senior PHP developer met ambities tot Software Arc

Functie Momenteel zijn ze op zoek naar een ervaren PHP developer die zichzelf graag bezighoudt met zaken als architectuur en de algehele verbetering van structuren en standaarden. Het is eigenlijk meer operationeel als uitvoerend omdat je bezig gaat met zaken als het verder uitrollen en verbeteren van testautomatisering, codereviews, tickets en de doorloop hiervan en architectuurkeuzes. Mocht je hiernaast ook wat DevOps kennis meenemen is dit mooi meegenomen! Vanwege het kleine team maar de wereldwijde impact die zij leveren is er veel focus op kwaliteit. In deze functie werk je aan één van hun belangrijkste applicaties. Hierin werk je nauw

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET developer

Functieomschrijving We zijn op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur voor een moderne werkgever in de regio Prinsenbeek. Als programmeur zal je bezig zijn met het ontwikkelen van op maat gemaakte webapplicaties voor verschillende klanten, waarbij je ervoor zorgt dat complexe processen zo goed mogelijk worden ondersteund. Je takenpakket omvat onder andere: Werken met databases en dataopslagoplossingen, implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens, evenals het schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen. Het ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties. Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen. Het schrijven van hoogwaardige en herbruikbare codes.

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Als junior .NET Core developer wordt jij onderdeel van ons team met drie breed ontwikkelde software engineers en een flexibele schil met zes ervaren freelancers. Jij gaat mee in de visie van onze organisatie om als IoT partner in deze branche specifieke markt “het” platform te blijven innoveren en deze ook steeds slimmer te maken. Wij hopen dan ook zeker dit in de toekomst te kunnen realiseren met bijvoorbeeld Artificial Intelligence. De architectuur van ons platform is opgemaakt uit een deel eigen protocol, een interface laag en een laag welke de protocollen van derde partijen vertaald naar het eigen

Bekijk vacature »

Front-end Angular developer

Functie In jouw rol als Front-End developer werk je samen met de backend developers om middels tweewekelijkse sprints het platform naar een hoger niveau te tillen. Hiernaast heb je affiniteit met data en werk je graag samen met het team om de gegevensintegriteit en -beveiliging te waarborgen, om ervoor te zorgen dat de gebruiker wereldwijd de beste SaaS-services heeft. Deze organisatie heeft meer dan 100 mensen in dienst, waarvan er 45 in Nederland werken. Het ontwikkelteam bestaat uit 10 mensen en is verdeeld in 2 scrumteams. Het eerste team bestaat uit Java en Scala ontwikkelaars. Het tweede team, waar jij

Bekijk vacature »
Vincent Gogh

Vincent Gogh

02/03/2024 17:31:51
Quote Anchor link
Hallo,

is er iemand die me kan helpen bij het sorteren van gegevens uit de database waarbij er getallen in de omschrijving staan die ik in de while graag alphanumeric wil tonen op het scherm.
Kan dit al in de SELECT mbv Order by of moet ik in een later stadium doen?
Met de gewone order by zet hij 11 boven de 8. Dus iPhone 8 of iPhone 11 in de omschrijving.

Groet,

Vincent
 
PHP hulp

PHP hulp

11/05/2024 16:42:01
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

02/03/2024 17:41:36
Quote Anchor link
Of maak een apart veld met het versienummer.
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

02/03/2024 20:09:53
 
Vincent Gogh

Vincent Gogh

03/03/2024 16:43:40
Quote Anchor link
Beide aangedragen opties waren niet het gewenste antwoord.
Inmiddels heb ik na heel wat speurwerk de oplossing gevonden en doet volledig aan mijn vraag en wensen...

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
ORDER BY CAST(CASE WHEN modelnaam LIKE '%[0-9][0-9][0-9][0-9][0-9][0-9][0-9]' THEN RIGHT(modelnaam ,7) WHEN modelnaam LIKE '%[0-9][0-9][0-9][0-9][0-9][0-9]' THEN RIGHT(modelnaam ,6) WHEN modelnaam LIKE '%[0-9][0-9][0-9][0-9][0-9]' THEN RIGHT(modelnaam ,5) WHEN modelnaam LIKE '%[0-9][0-9][0-9][0-9]' THEN RIGHT(modelnaam ,4) WHEN modelnaam LIKE '%[0-9][0-9][0-9]' THEN RIGHT(modelnaam ,3) WHEN modelnaam LIKE '%[0-9][0-9]' THEN RIGHT(modelnaam ,2) WHEN modelnaam LIKE '%[0-9]' THEN RIGHT(modelnaam ,1) ELSE NULL END AS INT)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/03/2024 19:12:01
Quote Anchor link
Wat werkte er niet aan de aangedragen mogelijkheden?
 
Vincent Gogh

Vincent Gogh

04/03/2024 12:23:51
Quote Anchor link
Omdat een iPhone meerdere modellen heeft in dezelfde serie.
Dus iPhone 13, iPhone 13 Pro en iPhone 13 Pro Max.
Dus het is niet te doen om het getal in een aparte kolom te plaatsen om het dan in de db toe te voegen of eruit te filteren.

De andere optie kijkt enkel naar het getal en voldoet dus niet aan de totale volgorde in de gehele naam van het model.

Ik ben blij dat ik de oplossing toch heb gevonden.
 
Adoptive Solution

Adoptive Solution

04/03/2024 14:06:01
Quote Anchor link
Bij mij lukt het met natural sort.

https://ibb.co/ZV2MGYp
 
Vincent Gogh

Vincent Gogh

04/03/2024 14:12:28
Quote Anchor link
Adoptive Solution op 04/03/2024 14:06:01:
Bij mij lukt het met natural sort.

https://ibb.co/ZV2MGYp


Ohw, das dan misschien toch een betere optie. Ik kreeg het zo niet voor elkaar.
Dan ga ik er nog eens even beter naar kijken.
Dank voor het voorbeeld.
 
Ivo P

Ivo P

08/03/2024 11:04:08
Quote Anchor link
misschien leuk om de query hier even te plaatsen?
 
Vincent Gogh

Vincent Gogh

08/03/2024 11:55:32
Quote Anchor link
Ik merk dat mijn optie ook niet optimaal werkt en wil toch die andere opties eens uitproberen.
Op internet is er veel discussie over hoe dit aan te pakken en waarom het niet als standaard is ingesteld in php en in mysql.
Dus ik zou graag dit onderwerp wat uitgebreider willen zien. Wat moet ik bijvoorbeeld instellen in de database en wat in de select ?
 
Ivo P

Ivo P

08/03/2024 11:57:07
Quote Anchor link
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
SELECT *
FROM tabel
ORDER BY NATURAL_SORT_KEY(kolomnaam)


met voorbeelden op https://mariadb.com/kb/en/natural_sort_key/

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
INSERT INTO t1 VALUES
  ('5.5.31'),('10.7.0'),('10.2.3'),
  ('10.1.22'),('10.3.32'),('10.2.12');


SELECT c FROM t1 ORDER BY c;
+---------+
| c       |
+---------+
| 10.1.22 |
| 10.2.12 |
| 10.2.3  |
| 10.3.32 |
| 10.7.0  |
| 5.5.31  |
+---------+

SELECT c FROM t1 ORDER BY NATURAL_SORT_KEY(c);
+---------+
| c       |
+---------+
| 5.5.31  |
| 10.1.22 |
| 10.2.3  |
| 10.2.12 |
| 10.3.32 |
| 10.7.0  |
+---------+
 
Vincent Gogh

Vincent Gogh

08/03/2024 11:59:26
Quote Anchor link
Ik heb die ook geprobeerd maar krijg nu een error omdat ik iets niet heb ingesteld in mysql
Wat zie ik over het hoofd dan?

Toevoeging op 08/03/2024 12:10:31:

Fatal error: Uncaught mysqli_sql_exception: FUNCTION *****_db.NATURAL_SORT_KEY does not exist in /var/www/vhosts/******.nl/httpdocs/concept/defect_melden_model.php

Toevoeging op 08/03/2024 12:49:49:

@ivo, ik lees dat de database wel juist ingesteld dient te zijn voor deze functie. Dus zo eenvoudig deze ORDER BY gebruiken is er kennelijk niet bij.
 
Ivo P

Ivo P

08/03/2024 13:02:27
Quote Anchor link
gebruik je mysql of mariadb en welke versie?


Toevoeging op 08/03/2024 13:04:20:

aanvulling: dit is een MariaDB functie sinds versie 10.7

andere db's kennen deze functie zo te zien niet:

https://modern-sql.com/caniuse/natural_sort_key
 
Vincent Gogh

Vincent Gogh

08/03/2024 13:07:31
Quote Anchor link
Server: Localhost via UNIX socket
Servertype: MariaDB
Serververbinding: SSL wordt niet gebruikt Documentatie
Serverversie: 10.4.30-MariaDB-cll-lve - MariaDB Server
Protocolversie: 10
Gebruiker: db_**fix@localhost
Karakterset van server: cp1252 West European (latin1)
 
Ivo P

Ivo P

08/03/2024 13:08:05
Quote Anchor link
op de pagina https://stackoverflow.com/questions/153633/natural-sort-in-mysql geeft Richard Toth 2 functies om in Mysql te zetten zodat deze functionaliteit beschikbaar komt.

Toevoeging op 08/03/2024 13:13:21:

ah je hebt toch MariaDB.
Maar je hebt versie 10.7 nodig en gebruikt 10.4

Kun je zelf updaten of staat dit bij een hoster?
 
Vincent Gogh

Vincent Gogh

08/03/2024 13:15:11
Quote Anchor link
Ik had geen idee dat er meerdere versies zijn van een db in phpmyadmin. Ik kan het zelf niet updaten, moet ik de hoster vragen. Zou het dan simpelweg werken met die enkele order by?


Toevoeging op 08/03/2024 13:29:00:

@ivo, het wordt vandaag nog geupdated naar de nieuwste versie. Dank voor je reactie.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/03/2024 14:40:02
Quote Anchor link
Het zijn geen versies van een database in phpMyAdmin, maar verschillende versies van de databasesoftware MariaDB.
 
Ivo P

Ivo P

08/03/2024 15:56:31
Quote Anchor link
En phpmyadmin is niet meer dan een webbased tool om tegen een database (of meerdere databases) aan te praten.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.