An invalid form control with name='' is not focusable

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Jorn Reed

Jorn Reed

04/04/2023 11:26:47
Quote Anchor link
Hoi, ik heb een pagina met meerdere stappen. Elke stap bevat een formulier en zodra je een formulier submit en alles is ingevuld dan verbergt hij die div en toont het de volgende.

Nu is het zo dat het laatste formulier faalt. Het laatste formulier is puur een samenvatting van wat keuzes, wat basis tekst en een algemene voorwaarden checkbox. Zodra je die aanvinkt, gaat het goed. Maar als je die leeg laat dan krijg je `An invalid form control with name='avg' is not focusable` Komt dit omdat een checkbox niet op gefocust kan worden in de browser en zo ja, hoe los ik dit op? Want ik heb liever een nette melding dan een console.log error.
 
PHP hulp

PHP hulp

10/05/2024 15:10:25
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/04/2023 12:21:23
Quote Anchor link
Heb je gewoon al eens geGoogled op de foutmelding?

Google

Als je dat doet, dan zie je namelijk waar het aan ligt. Het veld is verborgen en kan daarom geen focus krijgen.
Gewijzigd op 04/04/2023 12:22:19 door Ozzie PHP
 
Jorn Reed

Jorn Reed

04/04/2023 13:09:59
Quote Anchor link
Ah ja ik zie het inderdaad, had hem op display none gezet. Het kan dus beter met inset:0; opacity:0; en position:absolute. Dan werkt het wel.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/04/2023 13:32:10
Quote Anchor link
Fijn dat het is opgelost. En Google heeft veel antwoorden ;-)
 
Jorn Reed

Jorn Reed

04/04/2023 16:53:45
Quote Anchor link
Ja klopt haha, ik zat echt in mijn hoofd met "wat??? hij bestaat gewoon". Maar display none, dan ziet de browser hem dus helaas ook niet, ondanks het element toch echter aanwezig is.
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

04/04/2023 17:20:56
Quote Anchor link
Ja, de browsers worden ook steeds slimmer ;-)
 
Jorn Reed

Jorn Reed

05/04/2023 09:06:24
Quote Anchor link
Tja had wel gehoopt dat display none niet zou uitmaken, dat chrome gewoon het element kon uitlezen in de inspector haha
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.