Analytics in eigen CMS implementeren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Johnny Cash

Johnny Cash

08/08/2013 09:36:10
Quote Anchor link
Goedemorgen,

Ik heb een korte vraag: Is het mogelijk om van een Google Analytics account de overzichten/rapporten te implementeren in een eigen CMS systeem?

Ik heb enkele scripts bekeken en uitgeprobeerd. Alleen in alle gevallen kwamen er foutmeldingen terug.

Ik hoor graag van jullie.
 
PHP hulp

PHP hulp

04/05/2024 06:05:00
 
Chris PHP

Chris PHP

08/08/2013 09:57:55
Quote Anchor link
Het is een kwestie van het volgende script in je head te zetten net boven de sluitings tag.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
<script type="text/javascript">

  var _gaq = _gaq || [];
  _gaq.push(['_setAccount', 'UA-XXXXX-Y']);
  _gaq.push(['_trackPageview']);

  (function() {
    var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;
    ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';
    var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
  })();

</script>

En dan de 'UA-XXXXX-Y' vervangen door je eigen UA id.

Volg anders de checklist van Google hier even.
Gewijzigd op 08/08/2013 09:58:54 door Chris PHP
 
Johnny Cash

Johnny Cash

08/08/2013 10:22:35
Quote Anchor link
Bedankt Chris, maar dit bedoel ik niet.

Ik wil de analytics stats zelf in een CMS implementeren. Dus de grafieken etc die analytics maakt in een eigen CMS
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/08/2013 10:26:29
 
Johnny Cash

Johnny Cash

08/08/2013 14:01:54
Quote Anchor link
@Moderator: ik had daar al gekeken, maar wordt daar eerlijk gezegd niet wijzer van.

Is er misschien nog een alternatief of bestaat er een goed duidelijk script met examples?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/08/2013 14:39:40
Quote Anchor link
Waar loop je dan op vast?
 
Johnny Cash

Johnny Cash

08/08/2013 15:12:13
Quote Anchor link
Dat chrome en firefox geen resultaat laat zien EN dat er elke keer eerst geverifieerd moet worden. Dat is erg omslachtg. Ik had gehoopt dat er iemand een vriendelijker script ergens had gevonden of gemaakt.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/08/2013 15:16:23
Quote Anchor link
het is een PHP-script, dus het werkt onafhankelijk van de browser.
En wat bedoel je met: "Elke keer geverifieerd worden" ?
 
Johnny Cash

Johnny Cash

08/08/2013 15:21:58
Quote Anchor link
Omdat ik het onvriendelijk vind voor de gebruikers dat men elke keer eerst op de Authorized button moet klikken en dan moeten inloggen terwijl ze al zijn ingelogd op het CMS die ik bouw.

Dan werkt het script dus niet fijn. want in chrome en firefox krijg ik niet elke keer een grafiek die ik in IE wel krijg...
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/08/2013 15:41:25
Quote Anchor link
Welk script gebruik je precies, want die link die ik ga komt na (onderwater) authenticeren uit op een 404?
 
Johnny Cash

Johnny Cash

08/08/2013 15:47:37
Quote Anchor link
op deze pagina heb ik alle stappen doorlopen:
http://analytics-api-samples.googlecode.com/svn/trunk/src/reporting/javascript/ez-ga-dash/docs/user-documentation.html#register

In IE werkt het, maar dan wel erg bagger. Maar chrome en firefox doet niets
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/08/2013 15:50:27
Quote Anchor link
Er zit niks anders op vrees ik dan, maar ik denk dat je gebruikers een extra authenticatie wel voor lief nemen vanwege de veiligheid.

Een voordeel, ze hoeven geen gebruikersnaam of wachtwoord aan je af te staan, wat met de class die ik gaf wel moest.
 
Johnny Cash

Johnny Cash

08/08/2013 16:01:47
Quote Anchor link
Maar kan het denk je niet onder water? Want ik beheer ook de analytics accounts namelijk.
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/08/2013 16:09:09
Quote Anchor link
Ik ben bang van niet, en kan het Google alleen maar aanprijzen dat de oude API weg is.
 
Johnny Cash

Johnny Cash

08/08/2013 16:14:47
Quote Anchor link
Nou ok. In ieder geval ontzettend bedankt voor je support. En hoop dat ik er wegwijs mee raak.
Mocht je nog andere tips hebben mbt tot de api, ik hoor het graag.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.