Api rechten

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

M B

M B

01/04/2014 00:49:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik ben met een systeem bezig waar je gegevens in kunt voeren en als je wilt kun je het via een API ophalen.
Nu wil ik graag ook dat ik per API gebruiker kan aangeven welke gegevens die mag ophalen.
De cliënt API maak ik ook en die moet alleen de structuur(denk aan menu structuur en dan soort onderdelen) tonen waar de API rechten op heeft.

Hieronder een voorbeeld.
Aan de server kant van de API heb je module A, B en C
Gebruiker 1 mag bij alle 3.
Gebruiker 2 mag alleen bij 3.
Gebruiker 3 mag bij 2 en 3.

Nu moet het zo zijn als de gegevens van gebruiker 1 in de cliënt API staat dat die dan ook dat structuur toont. Als je de gegevens veranderd naar gebruiker 2 of 3 dan moet je alleen toegang hebben tot de gegevens die de gebruiker 2 of 3 mag zien inclusief structuur.

Nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste aanpakken.
 
PHP hulp

PHP hulp

05/05/2024 00:53:45
 
Michael -

Michael -

01/04/2014 08:14:11
Quote Anchor link
tabel gebruikers
id - gebruikersnaam - api publickey
1 - Jan - akI252jhhjhdu34434
2 - piet - 29gfkjdfkdho98d90r
3 - Trien - ekwotg9389238hjfax

tabel rechten
id - gebruikersid - module
1 - 1 - A
2 - 1 - B
3 - 1 - C
4 - 2 - C
5 - 3 - B
6 - 3 - C

http://api/publickey=akI252jhhjhdu34434

select from modules join rechten where id = gebruikersid and publickey = get publickey

Zoiets misschien?
 
M B

M B

01/04/2014 19:21:25
Quote Anchor link
Hallo,

Dat snap ik maar nu is mijn vraag hoe kan ik dit het beste aan de cliënt kant oppakken?
 
Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

01/04/2014 20:15:18
Quote Anchor link
Dat klinkt nog als een vrij algemene vraag.

Maar ik zou de server een JSON string laten teruggeven Welke in PHP tot een object(class) gedecodeerd dan worden met json_decode(). Voor de server heb je hiervoor json_encode().

http://www.php.net/manual/en/function.json-decode.php
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.