Archief

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

Software Developer C# .NET

Functie omschrijving Zoek jij een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf? Wij zijn voor deze functie op zoek naar een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Verder begeleid je complexe projecten, ben jij iemand die altijd kansen ziet? Dan zoeken wij jou! Verder ga jij je bezighouden met: Het verbeteren van functionaliteiten binnen het dataplatform; Meedenken in oplossingsrichtingen; Werken aan de architectuur; Ontwikkelen van nieuwe technologieën. Bedrijfsprofiel Waar ga je werken? De organisatie waar je voor gaat werken heeft een onafhankelijk

Bekijk vacature »

Java Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Eindhoven Vacature ID: 12946 Introductie We are looking for a Java Developer! Our client is one of the most innovation companies located within the Netherlands. We provide high quality software in a high-tech and challenging market. Functieomschrijving The department is specialized in creating and developing high quality software for manufacturing automation in a high tech environment. We strive to provide our clients with high quality software and deliver state of the art solutions in a variety of ways. Creating software infrastructure using Java SE / EE Create applications to fine tune manufacturing processes

Bekijk vacature »

C# ontwikkelaar

Functie omschrijving Werk jij graag met C# en het .NET framework in een leuk familiebedrijf? Lees dan snel verder! Jouw takenpakket hierbij is: Je gaat maatwerk software ontwikkelen en softwareoplossingen creëren. Je gaat werken in een Microsoft omgeving (ASP.NET) en gebruikt daarnaast C# en MVC. Samen met het huidige IT team binnen deze organisatie verwerk je de wensen van de klant tot een (eind)product. Daarnaast optimaliseer je de bestaande software. Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de omgeving van Best en is een echt familiebedrijf. Je komt te werken in een klein team van developers, die zich voornamelijk bezighouden met

Bekijk vacature »

Lead Front-end developer

Functie Hun huidige applicatie worden ontwikkeld in o.a. React, Redux, TypeScript. Ze werken graag met de nieuwste technieken en tooling en zoeken ook developers die hier proactief op zoek naar gaan. Als senior/lead developer ben je een kartrekker in het team. Naast het meedenken over bijvoorbeeld de architectuur of toepassing van nieuwe technieken krijg je ook veel tijd om de meer junior (front-end) developers te begeleiden. Zo kun je bijvoorbeeld 1 dag in de week met 2 collega’s bezig zijn om samen met hen te kijken naar hun ontwikkeling, doelstellingen en uiteraard de gewenste begeleiding hierin. Hiernaast sta je als

Bekijk vacature »

Ervaren C#.NET programmeur

Functieomschrijving Voor een moderne werkgever in regio Prinsenbeek zijn wij op zoek naar een ervaren C#.NET programmeur die graag de uitdaging aangaat. Je houdt je bezig met het ontwikkelen van maatwerk webapplicaties voor diverse klanten, waarbij complexe processen optimaal worden ondersteund. Verder ziet jouw takenpakket er als volgt uit: Ontwikkelen en onderhouden van C#.NET-applicaties; Schrijven van hoogwaardige, herbruikbare codes; Schrijven van technische documentatie en gebruikershandleidingen; Bijdragen aan het ontwerp en de architectuur van softwaretoepassingen; Troubleshooten en oplossen van bugs in softwaretoepassingen; Werken met databases en dataopslagoplossingen; Implementeren van beveiligingsoplossingen en het waarborgen van de beveiliging van applicaties en gegevens. Bedrijfsprofiel

Bekijk vacature »

Randstad B.V.- Freelance Senior Fullstack Develope

Startdatum: 01.05.2023 Richttarief: € 75,00 - €85,00 Duur van de opdracht: 1 jaar Uren per week: 40 Werkmodel: Hybride, dinsdag en donderdag aanwezig op kantoor in Diemen en meer wanneer dit nodig is. Functieomschrijving: De ideale kandidaat gaat onderdeel uitmaken van een junior team binnen het foundation domein. Vanuit het foundation domein werkt dit team samen met andere foundation teams en teams uit het online domein (professionals B2B en B2C) voor het bouwen en integreren van HRM functionaliteiten (verlof en benefits) in de persoonlijke portal van Interim Professionals. Er is meer backend werk dan frontend, maar kandidaat moet beiden leuk

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie De perfecte combinatie tussen techniek en vastgoed. Werk samen met de senior software developer om allerlei software van fluX te verbeteren. Gelukkig voel jij je helemaal thuis in de codewereld van .NET. Dus of je nu bezig bent met het verhogen van de conformiteitscore of het automatiseren van allerlei taxatiemodellen, jij weet precies hoe je de doelstellingen realiseert. En dat terwijl je ook samenwerkt met een extern ontwikkelteam. Waar dit team bepaalde softwaresystemen ontwikkelen, richt jij je vooral op onze Nederlands georiënteerde producten en alle wetgeving die daarbij komt kijken. Voor minimaal 32 uur per week verrijk jij onze

Bekijk vacature »

Low Code Developer

Functie omschrijving Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en ben jij HBO afgestudeerd in de richting van IT? Heb jij verstand van datamodellering, NO CODE Platformen en kun jij het aan om projecten te leiden? Voor een leuke opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij op zoek naar een No Code developer die zich bezig gaat houden met het optimaliseren van bedrijfsprocessen bij klanten in heel het land! Wat ga je hier zoal doen? Je gaat geen code kloppen maar bedenken hoe applicaties eruit moet komen te zien. Je gaat werken met een non code platform, je kunt denken aan

Bekijk vacature »

Cymer Patch Server Developer

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Werklocatie: Veldhoven Vacature ID: 12919 Introductie This new patch server will be built on Python and Django ReST and GraphQL services with a React frontend, it will consist of several microservices and run on a Kubernetes cluster. It will be supported by several middleware applications such as ElasticSearch, Redis, RabbitMQ, Oracle and Artifactory. Functieomschrijving The Patch Admin team always aim to deliver software at a high quality, we avoid sacrifices here to maintain our velocity. Practically this means that we practice test driven development and perform end-to-end automated testing on our software. This means

Bekijk vacature »

Front end developer React

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

Software developer

Functieomschrijving Voor een gewaardeerde werkgever in de regio van Middelburg zijn wij op zoek naar een ambitieuze PHP/Symfony Developer. Een enthousiast persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe en nieuwe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel persoonlijke als professionele groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Aanpassingssuggesties van collega’s in kaart brengen, vervolgens te analyseren en daarna te concluderen of de aanpassing een verbetering is; Ontwikkeling en beheer van de serviceportal in Symfony en

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Senior Front end developer

Functie Wij zijn op zoek naar een ambitieuze, zelfsturende Front-end Expert die ons (internationale) team komt versterken. Onze huidige software development afdeling bestaat uit 7 developers en designers. Wij zijn een écht softwarehuis, dus ervaring in software development is wel echt een must. Er wordt tegelijkertijd aan meerdere projecten gewerkt, voor mooie toonaangevende klanten. Je hebt dus regelmatig te maken met deadlines en opleveringen. Een deel van onze omgeving is in Angular.JS. Dit deel wordt langzamerhand omgebouwd naar de nieuwste versie van Angular. Jouw werkzaamheden zullen bestaan uit: Het aansturen en begeleiden van jouw collega’s Het implementeren van visuele elementen

Bekijk vacature »

Mendix Developer

For our client in Amsterdam, we are looking for a Senior Mendix Developer. Company description Our client is an IT Consultancy company who’s been active for 10 years now. With their ambitious team, they are working with different clients in order to help them with analyzing their data and giving advice to them, regarding how they can use their data in the smartest ways, or to make sure that their mobile or web applications are working efficiently. As you get a glimpse of various industries, it is guaranteed that no day will be the same. Job description As a Mendix

Bekijk vacature »
Sven

Sven

20/03/2008 19:41:00
Quote Anchor link
Ik zit met een probleem.
Ik ben bezig aan een archief, heb een tabel met allerlei artikelen.
Het enige belangrijke voor jullie zijn denk ik de velden date (datetime) en id (int).

Mijn probleem: ik wil een archief maken van artikelen, met op de homepage aan de zijkant een balk met de maanden waarin artikelen zijn gepost, kun je op klikken met vervolgens een lijstje van de artikelen, je kent het wel.
Nu is mijn vraag: hoe kan ik in een query kijken in welke maanden gepost is, en dus welke ik moet weergeven. Ik heb al wat geprobeerd, maar dat werkte niet: in maart zijn er 15 artikelen gepost, dus krijg ik in mijn archief 15x "March '08", met deze query:
mysql_query("SELECT id, date_format(date, '%M \'%y') as datum FROM article ORDER BY date DESC".

Dat klopt dus niet, maar ik zou niet weten hoe het wel moet. Iemand een idee?
 
PHP hulp

PHP hulp

11/05/2024 07:42:35
 
Joren de Wit

Joren de Wit

20/03/2008 19:45:00
Quote Anchor link
Allereerst is 'date' geen geldige kolomnaam, het is namelijk een gereserveerd woord. Maak hier dus bijvoorbeeld 'datum' van om niet in de problemen te komen...

Om items uit een bepaalde maand te selecteren kun je de MySQL functie MONTH() gebruiken:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
SELECT
    *
FROM
    article
WHERE
    MONTH(datum) = 1

Deze query zou alle artikelen uit januari selecteren. Deze query houdt nog geen rekening met het jaar maar met de functie YEAR() zou je daar natuurlijk ook een restrictie op kunnen leggen.

Alle artikelen uit de huidige maand:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
SELECT
    *
FROM
    article
WHERE
    MONTH(datum) = MONTH(NOW())
AND
    YEAR(datum) = YEAR(NOW())
 
Sven

Sven

20/03/2008 19:54:00
Quote Anchor link
Ok, allereerst bedankt voor de kolomnaam, is veranderd, maar met jouw script neemt hij alleen de maand NOW(), en het jaar, maar ik wil het volgende:
je hebt bijv. 5 items:

ID: Datum:
1 2008-02-20 19:51:02
2 2008-02-20 19:50:52
3 2008-03-02 14:34:26
4 2008-03-05 14:28:15
5 2008-03-09 08:52:38

Met jouw script zou hij dan (volgensmij) nu (ID) 1 en 2 teruggeven, maar ik wil dus (ID) 1, en 3 terug (bij wijze van spreken, ik wil natuurlijk de maand en het jaar terug waarin gepost is, dus niet persé die items)

Snap je?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

20/03/2008 19:57:00
Quote Anchor link
Aha, duidelijk. Zoiets dan:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
SELECT
    DISTINCT(MONTH(datum)) AS maand
FROM
    article

Of direct geformatteerd:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
SELECT
    DISTINCT(DATE_FORMAT(datum, '%M %Y')) AS maand
FROM
    article

ps. De tweede is beter, aangezien het jaar daar ook in de DISTINCT verwerkt zit. Op die manier wordt daar ook onderscheid op gemaakt...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Joren de Wit
 
Sven

Sven

20/03/2008 19:57:00
Quote Anchor link
Haa bedankt!
Ik ga het eens proberen!

EDIT: Het werkt niet, om de een of andere rede zit er een fout in:
$que1 = mysql_query("SELECT id, DISTINCT(DATE_FORMAT(datum, '%M %Y')) AS maand FROM article ORDER BY datum DESC");

De fout die ik krijg is:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'DISTINCT(DATE_FORMAT(datum, '%M %Y')) AS maand FROM article GROUP BY datum DESC' at line 1

Maar er lijkt niks mis te zijn met de syntax..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sven
 
Sven

Sven

20/03/2008 20:32:00
Quote Anchor link
Ik heb het uiteindelijk zo opgelost gekregen:

mysql_query("SELECT DISTINCT date_format(datum, '%M %Y') as maand FROM article ORDER BY datum DESC")

De id zat in de weg denk ik...

Het spijt me SanThe, voor de bump!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Sven
 
Frank -

Frank -

20/03/2008 21:50:00
Quote Anchor link
@Blanche: date is een geldige naam, het is geen gereserveerd woord. Of het handig is, dat is een tweede, het doet veel denken aan de functie en het datatype date.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

20/03/2008 22:17:00
Quote Anchor link
Ok, ik dacht dat het wel een gereserveerd (of in ieder geval verboden) woord was. Aangezien je zoals je zegt ook al de functienaam en het datatype 'DATE' hebt.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.