Array vraag

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

.net developer

Hoi! Wij zijn auto.nl en wij verkopen auto's online. je bestelt bij ons een auto net zo makkelijk als een spijkerbroek. En bevalt ie niet? Dan stuur je 'm gewoon weer terug. En dat we dat goed doen bewijst onze hoge klanttevredenheid van een 9,3. Nu maken we de volgende stap bij auto.nl. We starten met fysieke winkels. Online zoeken, offline bekijken. Maar nog altijd, geen gedoe! Gewoon eerlijk, transparant en zonder zorgen een auto kopen.. Maar om dat waar te blijven maken en nóg beter te worden, zoeken we uitbreiding van ons development team. Wat ga je precies doen?

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Ontwikkelen van herbruikbare componenten; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als junior .NET Developer kom je terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als junior .NET Developer werk je aan het ontwikkelen van verbeterde

Bekijk vacature »

Front end developer Zorgplatform

Functie Jij als Front end ontwikkelen zult komen te werken samen met 1 PHP ontwikkelaar, 1 Python developer en een flexibele schil aan ontwikkelaars . Samen ga je ervoor zorgen dat de huidige producten doorontwikkeld worden. De Marketplace is geschreven in PHP Laravel en in de front end React. De roostersoftware is ontwikkeld in Python in combinatie met React in de front end. Jij zult als Front ender dus voornamelijk bezig zijn met het verbeteren van onze interfaces op onze verschillende producten. Momenteel ligt de uitdaging in het feit dat de roostersoftware breder schaalbaar moet worden zodat het voor meerdere

Bekijk vacature »

.Net developer

Sogeti is een organisatie met een goede werksfeer en zo min mogelijk hiërarchische verhoudingen. Ga je bij ons als .Net Developer aan de slag? Dan werk je dagelijks met collega’s aan de mooiste IT-projecten. Deze snelgroeiende groep collega’s krijgt energie van hun vak en dat merk je op de werkvloer. Natuurlijk krijg jij de mogelijkheid je te certificeren. We organiseren regelmatig technische Meet-ups en doen we veel aan kennisdeling. Mede hierdoor zij wij dit jaar Microsoft Partner of the year geworden. Sogetisten staan klaar voor elkaar, hebben lol met elkaar en daarmee behalen we de mooiste resultaten! Werken bij Sogeti

Bekijk vacature »

Full Stack PHP Developer

Functieomschrijving Ervaren PHP Developer gezocht! Wij zijn op zoek naar een ervaren PHP Developer die het IT team van een organisatie in de regio Ermelo gaat versterken. Voor deze functie zijn we op zoek naar een enthousiaste en breed georiënteerde IT-er die deze innovatieve organisatie nog een stap verder gaat brengen. Wij zijn op zoek naar iemand die communicatief goed is en die zelfstandig problemen op kan lossen. Je bent verantwoordelijk voor het samenwerken met een externe partij het is hierbij jouw taak om deze partij uit te dagen op het geleverde werk. Het schrijven van concepten aan de AI

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Dit ga je doen Je richt je op het doorontwikkelen en herstructureren van het platform; Je werkt in teamverband en zelfstandig aan uitdagende projecten voor verschillende klanten; Softwareontwikkeling middels C# .NET; Je staat in contact met verschillende opdrachtgevers om de klantwensen te bespreken en deze vervolgens te ontwikkelen; Verbeteren van bedrijfsprocessen; Implementaties. Hier ga je werken Als .NET Developer kom je te werken in de regio van Lelystad bij een organisatie die met toonaangevende klanten uit heel Nederland samen werkt. De producten en diensten van de organisatie bereiken miljoenen Nederlanders. Hierbij komt een grote hoeveelheid informatie kijken en deze moet

Bekijk vacature »

Junior Front-End Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale oplossingen van Coolblue. Wat doe je als Junior Front-End Developer bij Coolblue? Als Junior Front-End Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen. Op dat moment komt je wil om te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan goed van pas! Ook Junior Front-End Developer worden bij Coolblue?

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

Junior Front end developer Onderwijssoftware

Functie Als Junior front end developer kom jij terecht in een klein, maar hecht team bestaande uit 5 andere developers (waarvan 2 senioren, 2 medior en 1 junior). Met de gezamenlijke missie om “ieder kind te helpen met onze software” wordt er dagelijks gepassioneerd en hard gewerkt aan ons in-house ontwikkeld platform. Deze software is gebaseerd is op AI, machine Learning en wetenschappelijke inzichten. Dagelijks zul jij werken met onze high traffic webapplicatie. We hebben ruim 300.00 gebruikers en meer dan 2 miljard records waar je te maken mee krijgt! Verder zul jij je bezighouden met: – Het ontwikkelen van

Bekijk vacature »

PHP developer

Functie Voor een opdrachtgever in omgeving Leiden zijn wij op zoek naar een PHP developer die affiniteit heeft met C++. Ben jij reeds afgestudeerd of heb je al een paar jaar ervaring? Lees snel verder en kijk of dit iets voor jou is! Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van

Bekijk vacature »

Back-end Programmeur

Functieomschrijving Heb jij kort geleden je HBO ICT in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een nieuwe uitdaging? Voor een ambitieuze werkgever in de regio van Breda zijn wij op zoek naar een Back-end programmeur met affiniteit met C#.NET, SQL en MS Access. Samen met team bestaand uit ware ICT professionals ben je verantwoordelijk voor het bouwen van maatwerk software voor hun klanten. Belangrijk is dat je kennis of ervaring hebt van C#.NET en SQL. Je toont een flexibele en sociale houding naar klanten toe. Je denkt in nieuwe mogelijkheden & gaat graag de uitdaging aan. Bedrijfsprofiel De

Bekijk vacature »

PHP Software Developer

Functie omschrijving Op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen PHP? Lees dan snel verder! Wij zoeken een ervaren PHP developer die binnen een organisatie gaat functioneren als verlengstuk van de klant. Wij zoeken voor deze iemand die technisch complexe zaken met enthousiasme en plezier aanvliegt. Verder moet je instaat zijn om je tijd goed te managen omdat je aan meerdere projecten tegelijkertijd werkt. Je werkt met de nieuwste technieken en tijdens deze uitdaging werk je veel samen met de front-end developers van deze organisatie. Wij zoeken iemand die zichzelf graag uitdaagt en altijd de beste wilt zijn. Bedrijfsprofiel Waar ga

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Scrptr

Scrptr

09/11/2007 16:59:00
Quote Anchor link
Ik ben weer met php begonnen en ben nu weer flink aan het oefenen. Ik ben ter oefening nu bezig met een kaartspelletje. Alleen loop ik vast.
Ik wil een/meerdere array(s) hebben waarin de kleur en de naam van de kaart in staat (bijv. 2 of Boer).
Vervolgens maak een een andere array aan waar je hand in staat. Dus welke kaarte je tot je beschikking hebt. Alleen hoe kan ik het beste kijken welke hoogste kaart er in je hand is, en of ze dubbel voorkomen.
Kan iemand mij hier mee helpen?
 
PHP hulp

PHP hulp

11/05/2024 15:42:59
 
Arian Stolwijk

Arian Stolwijk

09/11/2007 17:05:00
Quote Anchor link
Kan je niet zoiets maken als

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
<?php

$waardes
= range(1,14);
$kaarten = array('2','3',...,'koning','aas');

?>


De 1 van waards komt dan overeen met de 2
En de 14 komt dan overeen met de aas.

Dus als je bijvoorbeeld een koning hebt, is het 13. Heb je een andere bijvoorbeeld een boer (dus 11), weet je dat de aas koning hoger is dan de boer.

Je zou ook zoiets kunnen doen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php

array(array('waarde'=>1,'naam'=>'2'),...,array('waarde'=>14,'naam'=>'aas'));

?>


Hier kan je ook vrij gemakkelijk de kaarten vergelijken door simpel te kijken wel getal (de waarde) het hoogste is.

Edit:
Om te controleren of al iets in de array staat, kan je in_array() gebruiken, er was ook een functie, die alle array keys terug gaf, bij het zoeken. Als hij dan meer dan 1 bevat, weet je dat ze dubbel zijn..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arian Stolwijk
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

09/11/2007 17:06:00
Quote Anchor link
Is wel een behoorlijke opdracht om weer mee te beginnen hoor ;P

Je kan beter een array maken maken met de mogelijke kaarten (Kaarten) en dan doe je alles in de pot (Deck) en als je uit de pot pakt heb je ze uniek in je hand (Hand).
 
- SanThe -

- SanThe -

09/11/2007 17:07:00
Quote Anchor link
@Arian: Je hebt 56 kaarten in jouw spel. ;-))
 
Joren de Wit

Joren de Wit

09/11/2007 17:10:00
Quote Anchor link
Dit is een typisch voorbeeld waar OOP om de hoek komt kijken. Met behulp van een aantal klasses en verschillende methodes kun je dit probleem aanpakken.
 
Scrptr

Scrptr

09/11/2007 17:23:00
Quote Anchor link
Dank voor alle reacties.
De functie in_array() ken ik inderdaad.
Alleen werkt dat niet zo makkelijk als er vier verschillende kleuren kaarten zijn (schoppen, klaveren, harten en ruiten).
Hoe kan ik de array optimaal uitwerken waarin ook de kleuren verwerkt zijn?
 
Joren de Wit

Joren de Wit

09/11/2007 17:25:00
Quote Anchor link
Dat lijkt me dan het volgende te worden:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$kaarten
= array (
    'schoppen' => array ('2', '3', ... , 'heer', 'aas'),
    'harten' => array ( etc.... )
    etc...
)

?>
 
Kalle P

Kalle P

09/11/2007 17:30:00
Quote Anchor link
@blanche
Ik denk dat het beter is om door te tellen vanaf de 10. Dat gaat veel makkelijker met controleren wat hoger/lager is.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

09/11/2007 17:39:00
Quote Anchor link
Ik zou naar de key kijken, die loopt dus van 0 tot 12. Je zult op 1 of andere manier er ook een label aan moeten koppelen.
 
Kalle P

Kalle P

09/11/2007 17:46:00
Quote Anchor link
Je zet toch nooit 'schoppen heer' neer op een kaart, dusja. Tis een kwestie van smaak.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

09/11/2007 17:49:00
Quote Anchor link
Tja, maar ook geen 'schoppen 12'. Dan zou je als label dus 'H' kunnen gebruiken. Maar aangezien het text-based is, lijkt me de volledige naam duidelijker.
 
Kalle P

Kalle P

09/11/2007 17:51:00
Quote Anchor link
Nee, daarom juist, omdat je dat niet neerzet. Je maakt er plaatje van. Text-based waar staat dat. Ik ga ervan uit dat je plaatjes gebruikt.
 
PHP erik

PHP erik

09/11/2007 17:53:00
Quote Anchor link
Ik zou gewoon range(0,51) gebruiken en dan met modulo 13 kijken of de één hoger is dan de ander. Dat is gewoon het simpelst.
 
Joren de Wit

Joren de Wit

09/11/2007 17:53:00
Quote Anchor link
Quote:
(bijv. 2 of Boer)
Dat basseerde ik op dit stukje uit de openingspost. Maar goed, dat kan de TS vast wel vertellen.
 
Scrptr

Scrptr

09/11/2007 17:57:00
Quote Anchor link
in eerste instantie is het text based, maar dit is natuurlijk goed uit te brijden met plaatjes van kaarten,
Ik ben nu even aan het spelen met de mannier van PHPerik

edit: ik snap wat je met range(0,51) bedoeld, maar wat bedoel je met modulo 13?
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Scrptr
 
Gerben Jacobs

Gerben Jacobs

09/11/2007 18:02:00
Quote Anchor link
Modulo is '%'-operator. Daarmee krijg je het restproduct van een breuk.
http://nl.php.net/operators
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Gerben Jacobs
 
PHP erik

PHP erik

09/11/2007 18:16:00
Quote Anchor link
13 % 13 = 0
1 % 13 = 1
26 % 13 = 0
31 % 13 = 5
6 % 13 = 6
130 % 13 = 0
10 % 13 = 10
etc


Overigens niet alleen mijn manier proberen omdat ik moderator ben hè ;) Blanche en Kalle zeggen meestal minstens zo nuttige dingen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door PHP erik
 
Scrptr

Scrptr

09/11/2007 18:32:00
Quote Anchor link
Dat is echt handig die Modulo,
trouwens ik heb niet alleen jouw mannier geprobeerd, maar allemaal.
Echt iedereen bedankt, ik kan nu weer een stuk verder experimenteren!
 
Scrptr

Scrptr

09/11/2007 20:37:00
Quote Anchor link
Nog een vraag:
is er een functie om te kijken of een array 3 of meer opvolgende getallen heeft?

Edit: excuses voor het bumpen, ik dacht nieuwe vraag, nieuw bericht.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Scrptr
 
- SanThe -

- SanThe -

09/11/2007 20:39:00
Quote Anchor link
Niet Bumpen.
Bumpen::
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de Afbeelding knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
 
Scrptr

Scrptr

10/11/2007 19:22:00
Quote Anchor link
Ik ben nu een stuk verder,
Alleen nu ben ik bij het volgende probleem aangekomen: Hoe kan ik kijken of er 4 opvolgende waardes in een array zitten.
Is daar een functie voor, of moet ik ze allemaal langs gaan?
 

Pagina: 1 2 volgende »



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.