array_count_values
Hoi,
Ik heb het volgende script:
$controle = array ($_POST['Group1'],$_POST['Group4'],$_POST['Group7'],$_POST['Group10'],$_POST['Group13'],$_POST['Group16'],$_POST['Group19'],$_POST['Group22'],$_POST['Group25'],$_POST['Group28'],$_POST['Group31'],$_POST['Group34']);
$result = array_count_values ($controle)
Nu geeft $result het aantal keer dat in de array dezelfde waarde voorkomt. Nu wil ik dat als een waarde meer dan 2 keer voorkomt, er een melding gegeven wordt dat dit niet mag.
Iemand enig idee hoe ik de resultaten van de array_count_values kan gebruiken?
Ik heb het volgende script:
$controle = array ($_POST['Group1'],$_POST['Group4'],$_POST['Group7'],$_POST['Group10'],$_POST['Group13'],$_POST['Group16'],$_POST['Group19'],$_POST['Group22'],$_POST['Group25'],$_POST['Group28'],$_POST['Group31'],$_POST['Group34']);
$result = array_count_values ($controle)
Nu geeft $result het aantal keer dat in de array dezelfde waarde voorkomt. Nu wil ik dat als een waarde meer dan 2 keer voorkomt, er een melding gegeven wordt dat dit niet mag.
Iemand enig idee hoe ik de resultaten van de array_count_values kan gebruiken?
Gesponsorde koppelingen:
if (array_count_values ($controle) != count($controle)) {
//melding
}
//melding
}
met $count($controle) krijg ik als resultaat toch het aantal waardes in de Array? En dat is twaalf.
Dan krijg ik hier toch niet uit dat in de verschillende groepen maximaal 2 keer dezelfde waarde in staat?
Dan krijg ik hier toch niet uit dat in de verschillende groepen maximaal 2 keer dezelfde waarde in staat?
Jawel.
EDIT:
Dit zou moeten werken:
if (count(array_unique($controle)) != count($controle)) {
//melding
}
EDIT:
Dit zou moeten werken:
if (count(array_unique($controle)) != count($controle)) {
//melding
}