.asp op apache

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Olivier

Olivier

25/07/2006 19:02:00
Quote Anchor link
Ik heb de tutorial op deze site gebruikt om een webserver (apache + php + mysql) te installeren. Ik zou ook graag .asp installeren op mijn webserver. Is dit mogelijk?
Weet iemand hoe dit moet?

MVG,
Olivier
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 00:23:01
 
Han eev

Han eev

25/07/2006 19:05:00
Quote Anchor link
asp kan alleen in combiantie met IIS (volgens mij)
Met apache wil dat niet.
Of je moet even googlen misschien heeft iemand dat al uitgevonden.
 
Raymond ---

Raymond ---

25/07/2006 19:07:00
Quote Anchor link
Het zal vast wel meet een bepaald bestandje kunnen, kijk eens op google, mischien vindt je dar iets.


Het lijkt me trouwens niet echt handig. Twee "vijanden" en dan gaan installeren!?

--Edit:--
Ene Steffan poste gelijk met mij en gaf het antwoord ;) :)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Raymond ---
 
Steff   an

Steff an

25/07/2006 19:07:00
Quote Anchor link
Asp on Apache en dan de eerst hit, wat wil je nog meer?
 
Cake Masher

Cake Masher

25/07/2006 19:50:00
Quote Anchor link
@Steffan:
Wil je het egt weten?
 
Steff   an

Steff an

25/07/2006 20:38:00
Quote Anchor link
Nee, eigenlijk niet.
 
Arend a

Arend a

26/07/2006 00:49:00
Quote Anchor link
Hangt er vanaf wat je wil. Er zijn verschillende ASP ports zoals Steffan zei, en er is ook een recentere .NET port. Zie: http://www.mono-project.com/ASP.NET deze draait als een module onder apache, wat iets mooier is dan een module onder de mod_perl module onder apache.

Waarom wil je dat eigenlijk doen?
Want het eigenlijke antwoord op je vraag is: nee.

Er zijn enkel nagemaakte versies van ASP beschikbaar (voorzover ik weet) die asp zoals microsoft het heeft geschreven proberen na te doen. Het is dus niet precies het zelfde en er zullen compatibiliteits problemen tussen de twee versies zitten.
 
Jasper

jasper

26/07/2006 02:26:00
Quote Anchor link
ik heb het vorig jaar ergens ook geprobeert. een standaart scriptje draait er perfect op, maar vanaf je over bestanden en directories en rechten begint, loopt het dikwijls mis. er is altijd wel ergens een alternatief. maar het is bijna niet gedocmenteert.. je zoekt achter spelden in een hooiberg.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.