Audioplayer

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Fullstack Developer

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in regio Etten-Leur zijn wij op zoek naar een Fullstack Developer met PHP/Laravel ervaring. Je gaat aan de slag met het bouwen van maatwerk software voor klanten die actief zijn in een specifieke markt. Als fullstack developer ben je samen met een enthousiast team van 7 collega’s verantwoordelijk voor de ontwikkeling, beheer en innovatie van informatiesystemen voor klanten in een specifieke branche. Verder ondersteun je complexe uitdagingen van klanten. Je brengt hun wensen in kaart en vertaalt deze door naar maatwerk software. Ervaring met Laravel is een must. Om de klant zo goed mogelijk te

Bekijk vacature »

Fullstack developer

Functieomschrijving Heb jij kort geleden jouw HBO ICT diploma in ontvangst mogen nemen? Of ben je toe aan een andere uitdaging? Voor een erkende werkgever in de omgeving van Breda zijn wij op zoek naar een Fullstack developer. Kennis of ervaring met C# & SQL is een must! Je houdt je bezig met het ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten; Je bent verantwoordelijk voor de beheer en ontwikkeling van de software; Je draagt bij aan de implementatie van aanpassingen, verbeteringen en aanvullingen in de C# based applicaties; Je test de software en ontwikkelt deze door; Je brengt de aanpassingssuggesties van klanten in

Bekijk vacature »

Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterd

Functieomschrijving Voor de Politie zijn wij opzoek naar een Senior Developer Betty Blocks Blauwe Haven Rotterdam. De politieorganisatie heeft jaarlijks te maken met een aanzienlijk aantal politiemedewerkers die vanwege mentale overbelasting niet of beperkt inzetbaar zijn. De Blauwe Haven Rotterdam ondersteunt deze politiemedewerkers in hun herstel en re-integratieproces. De huidige digitale systemen van de Politie bieden onvoldoende ondersteuning in het herstel- en re-integratieproces van politiemedewerkers. Zowel voor de politiemedewerkers als voor de organisatie. Politiemedewerkers worden buitengesloten, waardoor zij eigen regie verliezen. Begeleiders kunnen de voortgang van de medewerkers niet goed monitoren. Management beschikt niet over de mogelijkheid trends te signaleren

Bekijk vacature »

Medior PHP Developer

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Wil jij als developer werken bij een interne organisatie en de eigen software verder helpen ontwikkelen? Lees dan snel verder! In deze functie ga je werken als PHP Developer en de interne software en applicaties verder ontwikkelen. In het kort houdt dit in: Je gaat de interne applicaties en software verder optimaliseren. Verder bouw je verschillende API's en koppelingen tussen systemen. Je gaat het CRM-systeem door middel van PHP verder ontwikkelen. Ook ga je collega's ondersteunen bij vragen over de software en applicaties. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf is actief in het

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Oracle Developer / PL SQL

Dit ga je doen Software ontwikkeling aan een internationaal gebruikt pakket; Werken met technieken als Oracle 19c, Toad, PL/SQL, Oracle Forms, Reports en Designer; Meedraaien in internationale projecten; Meedenken over technisch en functioneel ontwerp; Samenwerken met collega's als Informatie Analisten, Testers en Release Managers; Soms wensen en eisen afstemmen met de business. Hier ga je werken Onze klant, een internationaal bekend bedrijf dat essentiële producten maakt waar iedereen graag gebruik van maakt, zoekt versterking in het Software Development team. Samen met 3 developers, een release manager, een informatie analist en 3 testers werk jij aan een systeem waarmee complexe producten

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

De rol van Lead C++ Developer Als Lead C++ developer bij KUBUS word je verantwoordelijk voor het implementatie design van requirements en de software architectuur van de desktop applicaties van BIMcollab, ons platform voor 3D model-validatie en issue-management bedoeld om de kwaliteit van 3D design-modellen voor gebouwen te verbeteren. Betere 3D modellen leiden tot betere gebouwen, dus zo draag je bij aan verduurzaming van de gebouwde omgeving met slimmer gebruik van materialen, minder verspilling en energie-efficiënte gebouwen. Een goede gebruikerservaring staat bij ons hoog in het vaandel; we gaan in onze ontwikkeling voor innovatie en kwaliteit. In je rol als

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Breda ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen gefocust op het ontwikkelen van software. Daarnaast ben je voortdurend bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Hieronder een kort overzicht van jouw takenpakket: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony Framework; Het schrijven van een schone en efficiënte codes; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klant; Onderhouden en updaten van bestaande applicaties die zijn gebouwd met het

Bekijk vacature »

Front-end Developer

Gezellige team, passie en een groene toekomst! Lees hier de vacature van Front-end Developer bij All in Power! All in power heeft zich tot doel gesteld écht bij te dragen aan de energietransitie. Dit doen wij door de markt voor energie volledig op zijn kop te zetten. Producenten van schone (wind- of zonne-)energie verkopen via ons platform hun energie rechtstreeks aan gebruikers. Of dit nu huishoudens, bedrijven of bijvoorbeeld laadpalen zijn ons platform maakt het uitwisselen van energie mogelijk. Zo maken we de business case van onze klanten veel sterker en loont het om (meer) te investeren in vergroening voor

Bekijk vacature »

Android developer

De functie Schiphol is een plek om te reizen, te verblijven en te werken. Door middel van data en technologie richten we op al deze gebieden het leef- en werkklimaat optimaal in en zorgen we voor een slimmere en efficiëntere operatie. Wij ontwikkelen nieuwe producten en diensten vanuit de wensen en behoeften van onze klanten, voorspellen passagier flows en testen digitale oplossingen om rijen en andere pijnpunten in het proces te verminderen. Met slimme feedback van sensortechnologie maken we zelfs data van toiletten en stoelen inzichtelijk en bruikbaar. Het Commercial Platform bestaat uit multidisciplinaire teams met een end-2-end verantwoordelijkheid voor

Bekijk vacature »

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »
G P

G P

15/04/2023 02:35:55
Anchor link
Hallo,

ik ben even bezig geweest om het geheugen nog eens te gebruiken, niet altijd even gemakkelijk.
Hierbij laat ik jullie mijn nieuwe Audio Player eens bewonderen.

Wat kan je verwachten ?

1. Een overzicht van het liedje dat op het moment aan het spelen is.
2. Het overzicht verbergen / tonen

3. Zoeken naar een positie van het liedje
4. Terug gaan naar het vorige liedje
5. Afspelen / pauze van het liedje
6. Het liedje stoppen
7. Naar het volgend liedje

8. Automatisch afspelen aan / uit
9. Willekeurig afspelen aan / uit

10. Mute (stilte) aan / uit
11. Het volume regelen

12. (Nieuw in deze versie) Een afspeellijst
13. De afspeellijst verbergen / tonen

Bijzonderheden:
14. Volledig toegankelijk met de tab-toets
15. Ook streamings kunnen in de playlist

De broncode:
Klik op toon broncode in je browser, het is puur html

De css-file:
CSS bekijken

Javascript:
Javascript bezichtigen

En dan nu ook even de link: Audio Player 3.6

Wat wil ik verwachten ?

1. Eerlijkheid
2. Ideeën
3. Bugs / fouten

Wat nog belangrijk is...
Ik heb het zelf al getest met Google Chrome op PC
Laptop / Mobieltje / Tablet en andere browsers heb ik nog niet getest. Dus als jullie dat even doen en een ander resultaat moest te zien krijgen dan bedoeld, laat het mij dan zeker weten.

Ik hoop dat jullie toch wel tevreden gaan zijn met het resultaat.
G.P. (Günther Peeters alias Elvium)
Gewijzigd op 16/04/2023 04:05:52 door G P
 
PHP hulp

PHP hulp

16/05/2024 14:07:55
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

15/04/2023 10:00:14
Anchor link
Het is een vrij uitgebreid script, dus ik beperk me tot een paar algemene opmerkingen:

1. Al je vars bovenin het script zijn nu global. Het is netter om de scope niet groter dan nodig te maken, bijvoorbeeld zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
document.addEventListener('DOMContentLoaded', () => {
    // your entire script here
});

let ook op het verschil tussen "var" en "let". Om allerlei redenen heeft "let" meestal de voorkeur (moet je even op googlen)

2. Je gebruikt document.getElementByID en document.getElementsByTagname nogal eens dubbel voor dezelfde elementen. Het is efficiënter om dat bovenin je script in variabelen te stoppen (meestal met const), zodat je het maar 1 keer hoeft te doen. Mijn gewoonte (maar dat is persoonlijke voorkeur) is om const variabelen met hoofdletters te schrijven, zodat ik weet van welk type ze zijn:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
const INPUT_EMAIL = document.querySelector('.email');
const HREFS_CANCEL = document.querySelectorAll('.cancel');


3. In je HTML koppel je de JavaScript functions rechtstreeks aan de elementen, bijvoorbeeld zo:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
<button class="blackGradient" id="audioMute" onclick="javascript:muteSong();" title="Mute" type="button" value="Mute">?</button>

Het is netter om dat met addEventListener te doen, dan maak je het mogelijk om meerdere eventListeners per HTML element te hebben. (Bijvoorbeeld als je dit live zou zetten en je wilt dingen kunnen monitoren met Google Tag Manager)
 
G P

G P

15/04/2023 10:50:44
Anchor link
Bedankt Jan, in JavaScript ben ik een echte n00b. Maar ik zal mij eens meer verdiepen in JS en zeker iets gaan doen met jouw tips.

1. De getElementByID gebruik ik om de standaard zaken uit te lezen / schrijven. (De knoppen / volume slider)
2. De getElementsByTagname om de hele playlist uit te lezen omdat ik niet op voorhand weet hoeveel liedjes er in de playlist zullen staan.
Maar ik zal zeker eens jouw tip gaan gebruiken, het lijkt mij toch veel simpeler zoals je het zegt.
Met de addEventListener en querySelectorAll zal ik eens experimenteren mits ik van JS maar 0.001% kennis van heb. Ik ben al blij dat ik zover geraakt ben.
Eerst nog uitpluizen hoe ik die "positie" van het liedje kan uitwerken.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

15/04/2023 11:00:36
Anchor link
Wat bedoel je precies met de positie? Dat je die slider bovenin kunt verslepen en dat de song dan verder speelt vanaf die nieuwe positie?
 
Jan R

Jan R

15/04/2023 11:07:41
Anchor link
Nog een paar opmerkingen
Verouderd doctype
mp3 kunnen gedownload worden via de src code. De files zijn beschermd. baf/brein
Code eens een keer door de validator sturen. https://validator.w3.org

Jan
Gewijzigd op 15/04/2023 11:18:00 door Jan R
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

15/04/2023 12:00:30
Anchor link
Mijn advies: Gebruik rechtenvrije muziek voor het voorbeeld.
 
G P

G P

15/04/2023 16:28:38
Anchor link
@Jan Koehoorn: Dat is inderdaad wat ik bedoel
@Jan R: doctype is aangepast, hierbij is ook de style en de plaatsing van de elements aangepast. Ik heb het door de validator gehaald. Enige probleem zijn de icons in de knoppen (Icomoon, niet zo'n groot probleem)
@Ariën: De muziek is aangepast, zijn allen rechtvrij en staan ook op de website zelf en niet meer gelinkt naar een andere. Behalve de streaming natuurlijk :)

Bedankt allen voor jullie ideeën.
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

15/04/2023 21:45:02
Anchor link
G P op 15/04/2023 16:28:38:
@Jan Koehoorn: Dat is inderdaad wat ik bedoel


Ok. Je kunt een audiobestand starten vanaf een bepaalde positie door de property currentTime van het audio element in te stellen:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
<!DOCTYPE html>
<html>
    <head>
        <title>PHPHulp</title>
    </head>
    <body>
        <button class="play-25">25%</button>
        <button class="play-50">50%</button>
        <button class="play-75">75%</button>

        <script>
            document.addEventListener('DOMContentLoaded', () => {
                const EL_AUDIO = new Audio('jouw-audio-file.mp3');
                const BTN_25 = document.querySelector('.play-25');
                const BTN_50 = document.querySelector('.play-50');
                const BTN_75 = document.querySelector('.play-75');

                BTN_25.addEventListener('click', () => {
                    EL_AUDIO.pause();
                    EL_AUDIO.currentTime = EL_AUDIO.duration / 4;
                    EL_AUDIO.play();
                });
                BTN_50.addEventListener('click', () => {
                    EL_AUDIO.pause();
                    EL_AUDIO.currentTime = EL_AUDIO.duration / 2;
                    EL_AUDIO.play();
                });
                BTN_75.addEventListener('click', () => {
                    EL_AUDIO.pause();
                    EL_AUDIO.currentTime = ( EL_AUDIO.duration / 4 ) * 3;
                    EL_AUDIO.play();
                });
                EL_AUDIO.addEventListener('loadeddata', () => {
                    console.log('audio element loaded');
                });
            });
        </script>
    </body>
</html>
 
G P

G P

16/04/2023 01:08:55
Anchor link
Hartelijk bedankt !!
Je geeft al meteen een mooi voorbeeld voor het gebruik van een addEventListener !
Super van jou :)
 
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

16/04/2023 08:23:15
Anchor link
Graag gedaan :-)
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

30/10/2023 06:17:41
Anchor link
.
 
 

Dit topic is gesloten.



Overzicht

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.