Automatisch posts naar volgende pagina schuiven

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Timo van Gils

Timo van Gils

18/05/2011 23:12:52
Quote Anchor link
Hallo,

Ik heb me een klein beetje verdiept in het werken met php.
Nu heb ik een gastenboek script op mijn website gebruikt alleen geeft het 1 probleem: Alle posts komen onder elkaar te staan.
Mijn vraag is dus of jullie weten hoe ik er voor kan zorgen dat na bijvoorbeeld 10 posts een extra pagina aangemaakt word waar post nr. 1 naar toe verhuist enzovoort.

Ik heb zelf zitten zoeken, maar kwam alleen terecht bij dingen met MySql en dat heb ik geprobeerd maar dat lukte niet helemaal..
Hopelijk kan dit ook met een php script!

Ik hoor het graag van jullie,

Timo
 
PHP hulp

PHP hulp

19/05/2024 21:22:00
 
- SanThe -

- SanThe -

18/05/2011 23:27:12
Quote Anchor link
Zoek eens op pagination
 
Timo van Gils

Timo van Gils

18/05/2011 23:38:51
Quote Anchor link
- SanThe - op 18/05/2011 23:27:12:
Zoek eens op pagination



Dankje, maar moet ik dan ook perse een gastenboek met mysql hebben want ik heb het gewoon met php -> fopen..
Iets meer uitleg zou fijn zijn, ik snap hier echt niks meer van.. -.-
 
Robin Roboo

Robin Roboo

19/05/2011 07:32:46
Quote Anchor link
Sorry hoor, maar die logica moet je toch echt een beetje zelf onder de knie hebben.

Paginatie ontstaat door een limiet te zetten op het aantal resultaten te zetten, in example (alleen zodat je het idee begrijpt, werkt uiteraard nooit(dynamisch)):
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
<?php
if($results['start'] == 0 && $results['end'] <= 10) {
// Pagina 1
} elseif($results['start'] == 10 && $results['end'] <= 20) {
// Pagina 2
}
?>


Als je dit dynamisch wilt maken zul je moeten gaan kijken naar andere paginatie classes die zonder mySQL werken.
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.